Onko muilla jääny menkat pois ilman että on raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Huomenna ajattelin lääkäri ajan tilata mutta ois ihan kiva tietää jos jollain muullakin ollu sama tilanne.
Eli siis viime vuoden maaliskuussa jouduin lääkäriin kun menkat ei loppuneet itestään. Olivat olleet monta kk pois.
Sain teroluteja ensin kolmeksi kuukaudeksi ja sitte puoleksi vuodeksi. Mutta tuon viimeisen kuurin söin aina sillon tällön yhden kk kerrallaan. Tuona aikana tuli menkat kerran ilman teroluteja.
Nyt taas ollu 2 kk menkat pois. Ja tuskin tulee ilman lääkkeitä. Mutta mitä muita vaihtoehtoja on kuin terolutit?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla jäi ku aloin syödä cerazette-minipillereitä.. kun lopetin pillerit (joita söin n 4 vuotta) niin menkat palas ihan normaaleiks.

Mulla ei mitään pillereitä tms käytössä eli ei johdu niistäkään.

Terolut on keltarauhashormonia, kuten e-pilleritkin. Ne saavat aikaan ns. tyhjennysvuodon, eivät oikeita kuukautisia. Kuukautiskiertoonhan kuuluu ovulaatio.
Mulla oli ongelmana ovulaation puuttuminen joten luonnollisestikaan kuukautisia ei ollut. Söin Clomifeniä (stimuloi munasarjoja). Mulla tavoitteena oli siis raskaus ja tulinkin raskaaksi.
En tiedä määrätäänkö Clomeja jos ei tavoittele raskautta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Terolut on keltarauhashormonia, kuten e-pilleritkin. Ne saavat aikaan ns. tyhjennysvuodon, eivät oikeita kuukautisia. Kuukautiskiertoonhan kuuluu ovulaatio.
Mulla oli ongelmana ovulaation puuttuminen joten luonnollisestikaan kuukautisia ei ollut. Söin Clomifeniä (stimuloi munasarjoja). Mulla tavoitteena oli siis raskaus ja tulinkin raskaaksi.
En tiedä määrätäänkö Clomeja jos ei tavoittele raskautta.

Periaatteessa ei mitään raskautta vastaankaan mutta siis en sitä haluamalla haluakkaan.. Eli hankala kun ei edes ite tiedä haluaako vai ei.

Yhteistyössä