Onko muilla kokemusta toisen vanhemman järjettömyydestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Että ketuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä en ymmärrä miten ap on saanut tällaisen "ryöpyn" niskaansa. :o Ei täällä vaadita todistusaineistoa tai toisen osapuolen näkökulmaa muissakaan asioissa... jos ap olisi kirjoittanut että anoppi jätti kerran antamatta lapselle astmalääkkeen niin täällä olisi jo kolme sivua kirjoituksia siitä kuinka sellaiselle anopille ei kukaan lasta enää päästäisi, joka lapsen terveyden vaarantaa.

Onneksi ap:lla näkyy olevan homma hanskassa. Toivotaan että joku taho saa sitä järkeä päähän taottua etävanhemmalle, ettei tarvitse joskus jossain ensiavussa lapsen kanssa herätä todellisuuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja One large coffee to go:
Minä en ymmärrä miten ap on saanut tällaisen "ryöpyn" niskaansa. :o Ei täällä vaadita todistusaineistoa tai toisen osapuolen näkökulmaa muissakaan asioissa... jos ap olisi kirjoittanut että anoppi jätti kerran antamatta lapselle astmalääkkeen niin täällä olisi jo kolme sivua kirjoituksia siitä kuinka sellaiselle anopille ei kukaan lasta enää päästäisi, joka lapsen terveyden vaarantaa.

Onneksi ap:lla näkyy olevan homma hanskassa. Toivotaan että joku taho saa sitä järkeä päähän taottua etävanhemmalle, ettei tarvitse joskus jossain ensiavussa lapsen kanssa herätä todellisuuteen.

Kiitos tästä!
Sydän kurkussa saa aina olla, kun lapsi on etällä. Ja kun yhteys lapseen kielletään, niin vielä enemmän on sydän sykkyrällä.

Kiitos muillekin asiallisille kommenteille!

Onneksi tässä on vielä aikaa elokuu-syyskuun vaihteeseen, mutta silti kovasti mietityttää, että päästääkö lapsi reissuun etän kanssa vai ei. Nämä helteet on näyttänyt sen, että lapsi tarvii lääkkeitä ja tuo 1,5 viikon lääkkeettömyys on pahentanut asiaa.

Tuntuu jotensakin julmalta lasta kohtaan jättää reissusta pois, mutta terveys ensisijalla. Miksi, miksi, miksi joku ihminen voi olla noin järjetön omaa lastaan kohtaan? Mistä minä löydän ymmärrystä ja luottamusta etää kohtaan, että hän varmasti, ihan varmasti, huolehtii lapsen astmalääkkeet?

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Onneksi tässä on vielä aikaa elokuu-syyskuun vaihteeseen, mutta silti kovasti mietityttää, että päästääkö lapsi reissuun etän kanssa vai ei. Nämä helteet on näyttänyt sen, että lapsi tarvii lääkkeitä ja tuo 1,5 viikon lääkkeettömyys on pahentanut asiaa.

Tuntuu jotensakin julmalta lasta kohtaan jättää reissusta pois, mutta terveys ensisijalla. Miksi, miksi, miksi joku ihminen voi olla noin järjetön omaa lastaan kohtaan? Mistä minä löydän ymmärrystä ja luottamusta etää kohtaan, että hän varmasti, ihan varmasti, huolehtii lapsen astmalääkkeet?

Millä etä selitti sen miksi ei ole lasta lääkinnyt? Pitääkö diagnoosia vääränä vai uskooko johonkin luontaistuotteisiin, tms.?

Joo mäkään en ymmärrä miks ap sai kauheet vastaanvänkäykset. Tuo tilanteesi tuntuu todellakin järjettömältä, MIKSI IHMEESSÄ vanhempi ei haluaisi antaa lapselle hänen tarvitsemaansa lääkettä? Eikö hän vain sisäistä sitä, että lapsi tarvitsee lääkkeen, vai pelkääkö että lääkkeen antamisen kanssa tulee ongelmia ( antaa liikaa tms.? ) ? Mutta pakko hänelle on saada taottua perille että lääkettä ei jätetä antamatta, muuten en kyllä minä ainakaan hänen vastuulleen lapsia antaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja bona fide:
Millä etä selitti sen miksi ei ole lasta lääkinnyt? Pitääkö diagnoosia vääränä vai uskooko johonkin luontaistuotteisiin, tms.?

Ei selittänyt muuta kuin sillä, että lapsi olisi ollut oireeton siellä. Lapsi kuitenkin kertoi, että on sielläkin yskinyt pahasti, mutta etä ei ottanut huomioon. Etälle on sanottu, että oireettomuus ei anna syytä olla lääkitsemättä lasta, koska astman pahentumisen jälkeen tavoitellaan hoitotasapainoa eikä mitään teholääkitystä, mitä nyt joutuu tekemään.
Etä ei usko luontaistuotteisiinkaan, ei ainakaan aikaisemmin ole uskonut.

Alkuperäinen kirjoittaja hshgsh:
Joo mäkään en ymmärrä miks ap sai kauheet vastaanvänkäykset. Tuo tilanteesi tuntuu todellakin järjettömältä, MIKSI IHMEESSÄ vanhempi ei haluaisi antaa lapselle hänen tarvitsemaansa lääkettä? Eikö hän vain sisäistä sitä, että lapsi tarvitsee lääkkeen, vai pelkääkö että lääkkeen antamisen kanssa tulee ongelmia ( antaa liikaa tms.? ) ? Mutta pakko hänelle on saada taottua perille että lääkettä ei jätetä antamatta, muuten en kyllä minä ainakaan hänen vastuulleen lapsia antaisi.

Sinäpä sen sanoit. Lääkettä voi toki antaa liikaa, mutta säännöllisyys lääkkeissä olisi pysynyt, jos etä olisi hoitanut lääkitsemisen asianmukaisesti.

Minä aloin ottamaan selvää valvotuista tapaamisista. Josko niillä saisi jotain aikaseksi. En haluaisi vesittää etän ja lapsen tapaamisia sillä, että etä ei huolehdi lääkityksestä, mikä on elintärkeää.

Lääkäri soitti ja sanoi oireiden johtuvan siitä ettei lasta ole lääkitty etän luona. Hän soittaa viikon päästä uudelleen oireista. Astmakohtaukset ovat hävinneet, mutta limainen yskä jatkuu ja tulee ilmi varsinkin rasituksessa.
Etä ei kanna asiasta minkäänlaista vastuuta. Ei niin minkäänlaista. Mitä voi tuollaisen ihmisen päässä oikein liikkua? Lapsia tehdään lisää, mutta esikoisestaan etä ei voi huolehtia asianmukaisesti. Miksi ei? En ymmärrä.

Minä olen varmaankin julma, mutta en voi päästää lasta mukaan ulkomaanreissuun.

Hirveä tilanne ja olen ihan tasan sun ja lapsen puolella. Minäkin ihmettelin miksi tänne vaaditaan etän mielipidettä? Jos ap kertoo, että etä ei anna lapselle lääkettä joka kuuluisi antaa niin miten se etän puolustelu enää asiaa auttaisi. Ajatelkaa sitä lasta ja sen fyysisiä kärsimyksiä älkääkä sitä "poloista etää" jota täällä arvostellaan. Hän on tehnyt väärin. Jos kaksi kertaa on pitänyt lastensuojeluun ottaa yhteyttä niin tasan tarkkaan en lasta päästäisi ulkomaille, entä jos tilanne pahenee siellä ja tulee jotain vakavampaa?

En halua ottaa sitä riskiä, että ulkomailla sattuisi jotain. Etä on irtisanonut lapsen sairausvakuutuksenkin aikaa sitten.

Minä en löydä minkäänlaista syytä, miksi lapsen pitäisi olla lääkkeetön, kun lääkäri nimenomaan on sanonut ettei lääkkeitä saa jättää pois.

Tämä on minulle raastavaa, koska haluan lapsen tapaavan etää, vaikkakin etän takia tapaamiset on ihan milloin sattuu. Etä vetoaa siihen, että hän on töissä. Lapsi ei tule juurikaan tuntemaan sisaruspuoliaan. Ikävää. Nämä sisaruspuolet kyllä hoidetaan asianmukaisesti, mutta ei esikoista =/

Onpas hankala tilanne.

Tärkeintä on kuitenkin se, että lapsi saa lääkkeensä. Siitä ei voi joustaa. En tiedä pystyisikö vaikka lastensuojelun kautta järjestämään sellaisen kuvion että lapsi kävisi etällä ollessa kahdesti(?) päivässä tk:ssa/neuvolassa/jossain vastaavassa ottamassa lääkkeet. Siis että ulkopuolinen taho valvoisi, että lääkkeet otetaan. Vaihtoehtona valvotut tapaamiset. Tai se, että etä tosiaan alkaa antamaan ne lääkkeet lapselle.

Tilanne on todella hankala :(
Pitääpä kysyä lastensuojelun kautta mitä asialle voisi tehdä. Valvottuja tapaamisia on hankala alkaa järjestämään, koska välimatka on useampi sata kilometriä.

Tämä on todella, todella hankalaa. En haluaisi kuitenkaan estää tapaamisia, mutta kun luottamus on nollassa, niin minkäs teet. Lapsen kanssa keskustelin ja hän osittain ymmärsi asian, että miksi hän ei pääsisi etävanhemmalle vähään aikaan. Voi surkea sitä näkyä ='(

Jep.. tuttu juttu. Lapset tulivat juuri isältään viikonloppuna. Olivat siellä viikon ja esikoinen saanut NELJÄ annosta hoitavaa lääkettä jota olisi pitänyt mennä tasan 14 annosta. Laskurista näkee.

Ihoa ei ole rasvattu, se on surkeassa kunnossa. Huoh.

Tämäkin vanhempi on loistava vanhempi, mutta ei tajua lääkitä lasta :headwall:

Voi kurjuus maomao :(
Mikä ihme noita toisia vanhempia vaivaa, jos eivät ymmärrä lapsen terveyden päälle mitään :( Miksi lapsien pitää kärsiä toisen vanhemman typeristä teoista?

Tässä keskustelussa näyttäs olevan vain toisen vanhemman ajatukset/mielipiteet. Tää ko.asia voi olla todellisuudessa ihan miten vain, kukapa sitä tietää. Nämä ovat juuri näitä juttuja, jossa kuullaan vain toisen sana -joka ei todellakaan välttämättä ole se oikea. Voisiko kyseessä olla esim. kosteus- tai homevaurio, joka pitää astman oireita yllä..?

Minä kerroin ihan totuudenmukaisesti.
Suspe, tiedätkö sinä mitään astmasta? Tiedätkö miksi siihen käytetään lääkkeitä?

En tiedä onko etätalossa mainitsemia vaurioita, mutta meidän talossa niitä ei ole. Lapsi on pysynyt oireettomana, kun hänellä on ollut hoitotasapaino kohdillaan ja lähti kotoa etälään oireettomana. Oireet aiheutti lääkkeettömyys.
Helle on myös mikä vaikuttaa astmaan eikä välttämättä niinkään positiivisesti.

Minä olen miettinyt pääni puhki, mikä saa lapsen toisen vanhemman käyttäytymään noin. Ei syitä, ei minkäänlaisia syitä.

Minusta tuo on todella törkeä laiminlyönti lasta kohtaan. Astman kanssa ei pelleillä eikä sitä hoideta miten sattuu.

Yhteistyössä