Onko muilla lapsia jotka eivät halua kontata nurmikolla missää nimessä, vaan itku tulee siitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä 1v tyttö, joka ei siis vielä kävele. Hiekalla kyllä konttaa ja hommailee, mutta nurmikolla ei halua kontata, istua ehkä just just voi, mutta ei selvästi tykkää siitä. Pisteleeköhän tuo nurmikko käsiin liikaa vai mistähän johtuu?

Meidän muksua ei haitannut, mutta tätä äippää kylläkin itseään vauvaiässä. Olin kuulemma helppo vahdittava, kun viltin laittoi nurmikolle, niin siltä ei tultu pois ;)

Meillä tyttö alle 2v ei halunnu ensin koskeakaan nurmikkoon, kun kaatui. Itki vaan. Se vaan tuntuu lapsista ensin niin oudolta, samoin oli hiekkalaatikolla, ei saanut käsiin tulla hiekkaa. Nyt jo leikkii nurmikolla ja hiekassa kovasti. Viime kesänä ei moittinut nurmikkoa. Kyllä ne siihen tottuu.

Meillä poika 1,5v. on pienestä asti ollut sellainen, että nurmikkoon ei ole halunnut koskea. Viltin kun laittoi nurmikolle niin siinä viltillä tuo pysyi.. :D Nykyään kyllä koskee, juoksee, kävelee ryömiii ja konttaa nurmikolla, mutta vielä noin kk sitten, kun kaatui nurmikolla, niin ei suostunut itse nousemaan,kun ei halunut käsien koskevan siihen.. :laugh: Siinä sitten istui varmaa kymmenen minuuttia ennen kuin naurultani pystyin häntä nostamaan.. :laugh:

mistälie sitten johtunut.. :/

Mä en ole kyllä sitten viitsinyt laittaa olenkaan nurmikolla,kun huutaa kun hinaaja siinä.

Onko teillä nämä lapset olleet muuten herkkiä tai arkoja? Meillä tyttö on vieraissa paikoissa herkkä äänille ja on muutenkin ehkä hivenen arka, en sitten tiedä liittyykö mitenkään tohon nurmikkokammoon... =0

Ei meillä ole kaikki siel nurmikolla viihtyneet... osa sit taas ei ole ollut moksiskaan vaikka vähän nipistelee nurmikko käsiin ja varpaisiin. Ison pussilakanan olen levittänyt nurtsille ja siinä ollut vauvan kanssa, on saanut reunalla tutustua nurmeen jos on tykännyt. Isompana ovat paljan jaloin juosseet niin nurmessa kuin sepelissä, että ihan pahaa välillä tekee. :D

Meidänkin 10kk sai ihan paskahalvauksen kun pistin nurmikolle istumaan ekan kerran! Se siitä piknikistä silloin, mutta nyt viltillä on jo ihan rauhallisena ja uskaltautuu jo nyhtämään ruohoa käsiinsä ja ihmettelemään.

Meidän tyttö ei ole ollenkaan arka, ei vaan ensin halunnu koskea kans nurmikkoon. Se varmaan vaan on sitä, että tuntuu niin oudolta ensin. Erilainen pinta. Ei siitä kannata tehdä numeroa. Tottuuhan lapset kaikkeen. Enää ei ole mitään ongelmaa. Pisteleehän se nurmikko.

Kesässä on muutenkin niin paljon ihmettelemistä. :D