onko muilla ollu tällästä raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mulla on nyt rv 16 ja muutama viikko sitten kävin neuvolassa,kaikki ok ja sydänäänetkin kuulu...mutta kun liikkeitä ei vielä tunnu niin aina rupeaa huolestuttamaan että onko se vauva vielä elossa sielä ja onko kaikki ok,nytkin muutaman päivänä ollu sellasia hetkiä että miettii tollasia..no ens kuun alussa ois taas neuvola ja kuunnellaan sydänäänet se aina helpottaa oloa kummasti..en nyt kuitenkaan mitenkään hysteerisesti mieti tota asiaa koko aikaa.
mutta onko kellään ollu tällästä vielä kun liikkeitä ei tunne?

eikös se ole aika paljon tuntoaisteista, kohdun asennosta, vauvan potkusuunnista yms kiinni että millon niitä tuntee.. ensimmäisessä odotuksessa myöhemmin..
en vielä olisi huolissaan mutta ymmärrän kyllä huolesi :)

Harvoin ne tuolloin vielä tuntuukaan, mulla alkoi tuntuu joskus rv19 pientä kuplintaa, siitä eteni niin että joskus rv22 tuntui vähän enemmän jotain jotka jo liikkeiksi tunnistin itse.
Kyllä se siis vielä ehtii, ymmärrän kuitenkin huolen.

Sama juttu, kovasti huolestutti kun ei liikkeitä tuntunut kuin vasta rv 20.

Tälläkään hetkellä (rv33) liikkeitä tuntuu joinain päivinä varsin harvakseltaan kun taas joskus jumppaa oikein kunnolla. Meillä neuvolassa sanoivat ettei tarvitse olla huolissaan, vauva vaan nukkuu toisina päivinä enemmän ja asennosta riippuu kuin hyvin liikkeet tuntuu.

kiitos,kyllä mä vähän arvelinki että muillakin on tälläsiä tuntemuksia ollut,ja eiköhän se vauva sielä elossa ole kun ei tosiaan ole kun pari viikkoa kun sydänäänet kuulu ja muutenkin ollu koko ajan kaikki ok,sitä vaan tarvii välillä vähän vertaistukea :D

Mulla on kanssa jo oikeastaan hysteerinen olo, liikkeet ei tunnu ja edelisestä sudänäänien kuuntelusta kohta kuukausi. Viikon päästä vasta neuvola. Yksi km takana ja eilen jo itkeskelin itsesäälissä sitä, kuinka hajoan jos tämäkin menee.. :(

Saakohan neuvolaan painella ja pyytää että jos ne voisi kuunnella äänet..

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Mulla on kanssa jo oikeastaan hysteerinen olo, liikkeet ei tunnu ja edelisestä sudänäänien kuuntelusta kohta kuukausi. Viikon päästä vasta neuvola. Yksi km takana ja eilen jo itkeskelin itsesäälissä sitä, kuinka hajoan jos tämäkin menee.. :(

Saakohan neuvolaan painella ja pyytää että jos ne voisi kuunnella äänet..

mäkin mietin tätä että saako neuvolaan soitella ja pyytää että äänet kuunneltais,varmaan saakin mutta mä en tiedä kehtaanko :ashamed: jos pitävät mua ihan turhaan hysteerisenä..

Minulla on ollut ihan sama juttu tässä ekassa raskaudessani eikä edes ole kokemusta keskenmenosta tai muusta mikä kummittelisi taustalla. Koko ajan kuitenkin olen huolissani että onhan kaikki hyvin! Liikkeet alkoi tuntumaan vasta rv 22 ja istukka oli edessä. Nyt kun liikkeitä tuntuu niin voi edes niihin turvautua ja uskoa, että kaikki on ihan hyvin =) Mutta tottakai stressaan liikkeitäkin ja välillä mietin miten kauan edellisestä kerrasta on aikaa kun tunsin liikkeet jne. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla on nyt rv 16 ja muutama viikko sitten kävin neuvolassa,kaikki ok ja sydänäänetkin kuulu...mutta kun liikkeitä ei vielä tunnu niin aina rupeaa huolestuttamaan että onko se vauva vielä elossa sielä ja onko kaikki ok,nytkin muutaman päivänä ollu sellasia hetkiä että miettii tollasia..no ens kuun alussa ois taas neuvola ja kuunnellaan sydänäänet se aina helpottaa oloa kummasti..en nyt kuitenkaan mitenkään hysteerisesti mieti tota asiaa koko aikaa.
mutta onko kellään ollu tällästä vielä kun liikkeitä ei tunne?

Tutulta kuulostaa.

Yhteistyössä