Onko muilla ollut paino tiukassa imetysaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuperäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkuperäinen

Vieras
Vauva on 9kk ja mun paino pysyy samassa eikä laske. Ylimääräistä on n.10kg, eli raskausaikana tullut paino. Painoindeksi on lievästi ylipainoisen puolella. Olen liikkunut jonkun verran ja syönyt "oikein". Vauvalla oli n.6-7kk ikäisenä kausi että viihtyi vähemmän rinnalla, silloin mun paino laski pari kiloa.

Olen miettinyt, että voiko imetys olla syynä siihen ettei paino laske. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta?

On tiukassa. Mä en tajua, kun jotkut sanoo, että imetysaikana ovat syöneet kuin hevoset, vetäneet herkkujakin kaksin käsin ja silti paino tippunut vaan. Mä painaisin varmaan tonnin, jos olisin tehnyt noin.

Poika on nyt 8,5kk ja ollut oikea tissitakiainen pienempänä, pahimmillaan imetin semmoiset 10h vuorokaudessa... Tarkoitus olisi imettää ainakin siihen vuoden ikään asti.

Niin ja lisättäköön vielä, että en ole hirveästi edes yrittänyt laihduttaa, koska oon pelännyt (ja pelkään), että se vaikuttaa maidontuloon ja haittaa imetystä. Toki katson mitä syön ja kuinka paljon, ja liikuttua tulee.

Viimeksi muokattu:
Täällä!
Imetin miltei 24/7, söin harkiten ja niin niukasti kun imettäjä nyt vaan voi. Kuvittelin parissa kuukaudessa olevani normaalipainossani. Toisin meni, imetystä kesti 1,5 vuotta ja turhauduin sen miljoona kertaa sinä aikana.
Kun lopetin imetyksen ja vedin lohduksi kaksin käsin herkkuja siinä sivulla, alkoi paino pudota. Putosi 6 kg kuukauden sisään imetyksen lopettamisesta. WTF???? :O

On tiukassa. Mä en tajua, kun jotkut sanoo, että imetysaikana ovat syöneet kuin hevoset, vetäneet herkkujakin kaksin käsin ja silti paino tippunut vaan. Mä painaisin varmaan tonnin, jos olisin tehnyt noin.

Poika on nyt 8,5kk ja ollut oikea tissitakiainen pienempänä, pahimmillaan imetin semmoiset 10h vuorokaudessa... Tarkoitus olisi imettää ainakin siihen vuoden ikään asti.

Mulla myös juuri noin. Vauva asui tissillä ekat kuukaudet, herkkuja en ole syönyt missään vaiheessa ihmeemmin. Kerran pari kuukaudessa jäätelön.

On tarkoitus imettää 1-1,5v. Katsotaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuisen pyöreä;22865952:
Täällä!
Imetin miltei 24/7, söin harkiten ja niin niukasti kun imettäjä nyt vaan voi. Kuvittelin parissa kuukaudessa olevani normaalipainossani. Toisin meni, imetystä kesti 1,5 vuotta ja turhauduin sen miljoona kertaa sinä aikana.
Kun lopetin imetyksen ja vedin lohduksi kaksin käsin herkkuja siinä sivulla, alkoi paino pudota. Putosi 6 kg kuukauden sisään imetyksen lopettamisesta. WTF???? :O

Kiitos vastauksestasi :) Tämä oli tosi lohduttavaa kuulla :D Ehkä meille muille käy samoin..

Hormonit eivät osaa olla varsinaisesti epäreiluja, mutta tosi outo huumorintaju niillä on. Jotkut joutuvat jopa lopettamaan imetyksen ennen kuin haluaisivat ihan siksi, että paino putoaa hurjasti tankkaamisesta huolimatta, toisilla taas ei paino lähde, vaikka kuinka vauva/taapero tankkaisi tissillä, ja itse koettaisi syödä terveellisesti ja liikkua.

Ehkä nämä ovat sellaisia asioita, jotka pitää vain hyväksyä? Sillä voi olla myös evolutiivinen tarkoituksensa, että elimistö pitää kiinni vararavinnosta imetyksen ajan, vaikka se nykypäivänä harmittaakin. Toivotaan, että paino putoaa helposti sitten kun aika imetyksen lopetukselle tuntuu muuten oikealta :).

Yhteistyössä