A
ahdistunut äiti
Vieras
Hei kaikille!Synnytin reilu viisi viikkoa sitten ja ennen raskautta minulla oli todettu jo paniikkihäiriö. Oireita oli jonkin verran raskausaikana ja nyt nuo vaivat taitaa taas salakavalasti hiipiä takaisin. Tosin oireet ovat hieman uudenlaisia..kärsin aika ajoin ahdistavista ajatuksista..nytkin ahdistaa niitä tähän edes kirjoittaa, sillä ne ovat mielestäni niin sairaita..Rakastan lastani ja en vosi iki maailmassa vahingoittaa häntä, mutta silti päässäni pyörii aika ajoin tällaisia ajatuksia, että vahingoittaisin häntä ja sitten pelkään, että vauvalleni tapahtuu muuten jotain pahaa, kuten minä kantaessani häntä kaadun ja lapseni vahingoittuu tai jopa kuolee jne. En mielestäni ole masentunut vaan ahdistunut silloin tällöin. Onko nämä ajatukset normaaleja ja onko kellään muulla kokemusta vastaavista ajatuksista? miten olette selvinneet niistä? oletteko hakeneet ulkopuolista apua? miehelleni kerroin asiasta, mutta hän käski vain olla ajattelematta asioita..helpommin sanottu kuin tehty...Itse ajattelin, että soitan neuvolaan ja yritän rohkaistua kertomaan siellä noista kauheista ajatuksistani. Tarvitsen todella jotain ulkopuolista henkilöä jolle puhua asioista, sillä en jaksa enää ahdistella noista ajatuksista...ne on saatava pois mielestä...