Onko muilla ollut tällaista päivähoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sanna

Vieras

Meillä lapsi ryhmäperhepäivähoidossa, jossa on 15 lasta ja kolme hoitajaa. Harvoin kaikki lapset paikalla, usein noin 10 lasta kerralla.
Mut ongelma on vaatteet. Olen laittanut pojan lokeroon kassin, jossa on varavaatteet sukista lähtien. Nyt tätä kassia ei löydy, viikko ollaan etsitty.
Maanantaina kotiin tultuamme huomasin, että pojalla on väärät vaatteet, sukatkaan ei olleet omat. Omat vaatteet, jotka oli maanantaina päällä on hukassa, siis sukat, kalsarit ja kaikki! Yks hoitaja sanoi, että oli kysynyt 2 v 2 kk lapseltamme, että onko tuo reppu sun ja poika oli nyökännyt, joten hoitaja oli ottanut repusta vaatteet pojallemme. Repussa oli nimi, kenen on, samoin vaatteet oli nimikoitu. Nyt meiltä on siis kaksi vaatekertaa hukassa...
Maanantaina on vanhempainilta, jossa johtaja mukana, taidan ottaa asian puheeksi :(

Ei tuossa mittakaavassa, joskus on jotain ollu häviksissä tai sitten väärää päällä mutta muutaman päivän kuluttua on meijän vaatteet löytäny takaisin - pestyinä =)

eipä ole moista sattunut edes päiväkodissa.joskus on jotain käsineitä tai sukkia ollut kateissa mujtta aina on kaikki loulta löytynyt.otapa asia tosiaan vanhempainillassa puheeksi.noin ei saa tapahtua.

meillä oli pari kuukautta kurahanskat kahdelta lapseltä hukassa. tädit sanoivat, ettei ole täällä hoidossa. minä etsin kaikki paikat ja lopulta sanoin, että tänne hoitoon ne on tuotu ja täällä ne on. onneksi oli sen verran pakkaskelit silloin ettei ollut akuuttia tarvetta. sit ne oli löytynyt pukeutumispenkin alta monitoimikorista, jossa oli siis kaikkien lasten kurahanskat. muut vanhemmat ei kai sit niitä olleet kaivanneet. (se penkin alaosa ei ollut siis mikään norm. säilytyspaikka).

Muuten vaatteet on pysyneet kyllä käyttäjällään. ja tietenkin joka vaate on nimikoitu.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
No olisikohan joku huolimaton vanhempi ottanut ne mukaansa?

Luulis jokaisen vanhemman tuntevan oman lapsensa vaatteet sen verran tarkkaan ettei tollasta tapahdu! (ellei sitte joku varahakija ole hakenut, jonka ei voi olettaakaan tietävän niin hyvin). Ja kyllä mä ainaki ite tarkistan lasten hoitoreput joka ilta joten kyllä viimestään siinä tulis vastaan ja osaisin palauttaa het seuraavana aamuna!!!
Ota ihmeessä puheeksi vanhempainillassa!!!

mein pojan ryhmässä on 8 lasta ja silti kaikki kadoksissa (mä oon nimikoinu kaikki muut vaatteet paitsi pikkarit,sukat,villasukat,kaulaliinan) niin eikös yx kerta ollut mustalla tussilla kirjotettu toisen pojan nimi mein pojan käsineeseen..että ärsytti näytin että koko lapussa oli mein pojan nimi
tänäkin päivänä käsineet käytössä mutta kiva kun siinä hansikkaan päälipuolella lukee 6 kirjaiminen nimi

ja housuja aina kadoksissa mutta löytyvät kyllä

Alkuperäinen kirjoittaja maamu:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
No olisikohan joku huolimaton vanhempi ottanut ne mukaansa?

Luulis jokaisen vanhemman tuntevan oman lapsensa vaatteet sen verran tarkkaan ettei tollasta tapahdu! (ellei sitte joku varahakija ole hakenut, jonka ei voi olettaakaan tietävän niin hyvin). Ja kyllä mä ainaki ite tarkistan lasten hoitoreput joka ilta joten kyllä viimestään siinä tulis vastaan ja osaisin palauttaa het seuraavana aamuna!!!
Ota ihmeessä puheeksi vanhempainillassa!!!

Peesii, ja kyllä kait vanhemmat nyt ees oman lapsensa KASSIN tunnistaa jos koko kassi on hävinny.

Mä olen huomannut myös sen, että pojat on jotenkin tollompia. Ne ei tunne niin hyvin kamppeitaan kun tytöt, ainakaan meillä. Meidän neiti voi luetella pyykkikoneesta mikä kuuluu kellekin ja jos tarhassa on joku laittanut vaatteen väärään lokeroon niin se sanoo, että ei oo mun. Pojilta kun kysyy niin ne sanoo että joo. Jos kysyy onko sinun joo, eikö ole sinun ei. Ei nyt kaikkien vaatteiden kohdalla, mutta enemmän.

Yhteistyössä