Onko muilla ollut tälläistä vaikeassa elämäntilanteessa/stressitilanteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Biu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"Biu"

Vieras
Läheiseni kuolema laukaisi minulla kurjan oireen. Kun menen nukkumaan ja olen nukahtamaisillani (jossain unen ja valveillaolon rajamailla) ajatukseni rupevat vilisemään. Ne ovat ihan päättömiä ja sekavia. Kun avaan silmät ja havahdun ne loppuvat. Joskus pystyn palauttamaan niitä mieleen, joskus taas tiedän että nyt taas vilisi mutten muista että mitä... Sama tapahtuu aamulla jos olen herännyt ja yritän saada uudestaan unen päästä kiinni. Pelottaa jo nukkumaan meneminen koska tämä on todella pelottavaa... Kuin filmi pyörisi päässä vasten tahtoa. Luojan kiitos tätä ei ole päiväsaikaan. Onko kukaan muu kärsinyt tälläisestä? Ois hienoa saada vertaistukea, jos nyt kukaan muu tämmösestä kärsii..

Mulla on, aina masennuksen aikaan tai jos olen ahdistunut muuten. En kyllä oikein tiedä mikä siihen auttaisi, ei ne vaaraksi ole kuitenkaan. Joitain rentoutumisharjoituksia voisit kokeilla?

Mulla. Juuri nyt tuntuu että kaatuu kaikki niskaan. Ero, mahd työpaikan menetys, ongelmia lapsen kanssa, oma terveys...Ei tulisi nukkumisesta mitään ilman lääkkeitä :(

Huh onneksi löyty muitakin...Niin sekava olo vaan kun nousee ylös ja päässä on vilissy ties mitä, ihme juttuja... Elämä on kyllä tällä hetkellä tosi stressaavaa... Oon ollu huolissani ittestäni tämmösen oireilun takia..

Alkuperäinen kirjoittaja stressiä päällä;27502795:
Mulla. Juuri nyt tuntuu että kaatuu kaikki niskaan. Ero, mahd työpaikan menetys, ongelmia lapsen kanssa, oma terveys...Ei tulisi nukkumisesta mitään ilman lääkkeitä :(

Mene kiireesti psykologin puheille.
Ei lääkemömmöt auta tilanteessasi yhtään.
Tarvit elämän ohjausta.

Nioss, oletko teveysalalla? Kuullosti niin hienolta :) kiva kuulla ettei tartte sillä tavalla huolestua. Täytyy myöntäö että tässä on jo aatellut että onko tämä joku ensi oire jostain vakavammasta (psykoosi).

Tuollaista on ollut ja aina itsekseen ohi mennyt. Jos olet liian väsynyt unenpuutteesta, sitten tietysti potää hakea apua. Joskus keksin itse ratkaisun johonkin käytännölliseen pulmaan juuri tuollaisessa " äivojen päivitys ja vianetsintä tilassa"

Olisin vastannut jo eilen, mutta palsta hidasteli.

Joo aika lääkärille varattu,ajattelin unilääkkeitä hetkeksi.. Tollanen oireilu on vaan niin pelottavaa kun ne ajatukset ovat niin omituisia ja päättömiä... Eivätkä aina välttämättö todenperäisiä. Ne eivät siis ole mitään päivän tapahtumien kertauksia vaan ihan sekamelskaa. Kuin elokuva pyörisi. Kuullostaa hurjalta mutta tätä on tosiaan vain nukkumaan mennessä/nukahtamisvaiheessa.

Mulla oli tollasta viime keväänä kun mun isä kuoli. Töissä oli myös todella stressaavaa samaan aikaan. Mä ajattelin, että kai se oli jotain paniikkioireilua..siihen liittyi joskus myös sellaista fyysistä oireilua, hikoilua, vasta meni sekaisin, sydän hakkasi ja ajatukset vilisivät kuin jossain elokuvassa...se kesti aikansa ja sitten alkoi helpottaa kun olin istunut vessassa jonkin aikaa..mulla oli myös muuten noita vatsaoireita joita on tutkittu pitkin kesää ja jotka sitten vaan on helpottaneet näin syksymmällä. Nyt isän kuolemasta alkaa olla n. kahdeksan kuukautta.

Kiitos morbidmama vastauksestasi:) uskon itselläkin tämän liittyvän tähän vaikeaan elämäntilanteeseen. Kuhan nyt vaan ei mitään psykoosia puhkea, jotenki vaan tällänen oireilu pelottaa... Kävitkö juttelemassa tilanteestasi jossakin? Söitkö unilääkkeitä yms? Toivottavasti pääsen tästä joskus :(

Yhteistyössä