F90.0 minulla
Kombi-malli olisi ehkä tarkempi, mutta sille ei ole omaa luokitusta.
Mä en tiedä millä perusteella en ole hyperaktiivinen. Voidakseen keskustella kanssani, heidän täytyi tarjota mulle koko ajan tekemistä ja huomauttivat siitä, että kädet ja jalat vispasivat alituiseen. Noh, suurin osa siitä kyllä tapahtuu ihan pääni sisällä.
Erikoista, ettei R46 -lohkosta ole vielä mulle mitään langetettu. R46.1 ja R46.2 oisvat ihan mua.
Tossa listassa tuo F84 on jäänyt ihan typistetyksi. Ehkei moni ADHD-ihminen halua olla tekemisissä autismin kanssa vai? Noh, tässä kuitenkin se lista:
F84 Laaja-alaiset kehityshäiriöt
F84.0 Lapsuusiän autismi
F84.1 Epätyypillinen autismi
F84.2 Rettin oireyhtymä
F84.3 Muu lapsuusiän persoonallisuutta hajottava (disintegratiivinen) kehityshäiriö
F84.4 Älylliseen kehitysvammaisuuteen ja kaavamaisiin liikkeisiin liittyvä hyperaktiivisuusoireyhtymä
F84.5 Aspergerin oireyhtymä
F84.8 Muu lapsuusiän laaja-alainen kehityshäiriö
F84.9 Määrittelemätön lapsuusiän laaja-alainen kehityshäiri
Lääkärini ovat soutaneet ja huovanneet (huopanneet?) F84.0 ja F84.5 välillä, mutta koska näyttäisi siltä, että AS dg:na lakkaisi lähitulevaisuudessa ja dg:ksi tulisi autismin kirjo tms., päädyttiin F84.0. Lisäksi psykiatrini sanoi, että HFA (joka ei ole stand alone dg, mutta ikään kuin alatyyppi) on se, mikä professoreille annetaan. Joten, olen sitten se. Lukee ihan papereissani se HFA, koska kuulemma antaa selvimmän kuvan siitä, mikä olen.
HFA Wikipedia
Minun on siis saatava nukkua niin halutessani. :kieh: