Onko muilla ongelmia johonkin verkostomarkkinointiin hurahtaneen tuttunsa kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viipotin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Viipotin

Jäsen
28.07.2007
452
0
16
Minun entinen työkaverini asuuu tuossa melkeinpä naapurissa ja on täysin hurahatanut näihin GNLD -juttuihin.
Siis sen tyyli kalastella ihmisiä mukaan on ihan julkeaa. Kaikki uudet tuttavuudet solmitaan vain ja ainoastaan siinä tarkoituksessa, että se pitää värvätä, pyyteetöntä suhtautumista muihin ihmisiin ei ole.
Meillä on menneet jopa välit viileiksi sen vuoksi kun aivan suoraan huijaamalla sai minun kotiini itsensä ja jonkun muun ventovieraan naisen. Halusi muka nähdä minua ja tulla juttelemaan päiväkahville kun kanssani on niin mukava (hmmm...) jutella ja hänellä jotain huoliakin. Sitten paukkaa tosiaan ventovieraan muijan kanssa meille. Ja sitten se saarna ja palopuheet (jehovatkaan ei ole noin hankalia) alkoi.
Ja minä tyhmä lupasin sitten tilata jonkun satsin, muka minun hiivasyndroomaan, johon tekivät diagnoosin. Ja todellakin nuija minä, omaa mokaani vielä allekirjoitin jonkun lapun jonka turvin voin tilata ko. tuotteita tukkuhintaan. Mutta kyllä tosiaan olin suorastaan k**ssa sen jälkeen kaulaani myöten.
Palautin kaikki tuotteet mitkä minulle tilattiin, enkä halunnut heitä enää mitään. Jopa joku suuri ja mahtava päällikkökin oikein toiselta puolen Suomen soitti minulle ja kyseli missä vika. Sanoin vain, että teidän touhu ei kiinnosta ja piste.
Nyt olen kuullut, kuinka tämä nainen tekee samoja temppuja muille. Soittelee illalla myöhään ja pyytää päästä kylään ja haluaa puhua terveydestä jne.
Oma äitinsä kuoli syöpään ja nyt suri sitä kuinka olisi tiennyt näistä tuotteista silloin niin äitinsä olisi vielä elossa |O .
En edes jaksa kertoa mitä kaikkea tähän sisältyy, on niin pitkä juttu. Mutta tosiaan tämä ihminen on ongelma työpaikalla, naapurustossa ja yleensäkin missään!!
Niin ja aina sillä ja sen miehellä on joku krenkka jossain ja sairauspoissaoloja vaikka kuin, vaikka tuotteet pitäisi olla ihmelääkkeitä jotka syövästäkin parantaa ja suunnillleen kuolleet herättää henkiin.

Onko muilla tälläisiä kokemuksia?

Tähän pätee sama kuin moneen muuhunkin juttuun, eli kohtuudella hyvä :)
Parhaassa tapauksessa joku vastaava juttu on kiva harrastus ja mukava tulonlisä, mutta eihän sitä tuttuja saisi kiusata, kerran voi kysyä ja asiasta mainita joskus ettei unohdu, mutta painostus on jo sitten asia erikseen. Olen joskus käyttänyt näitä vitamiini ja kalkkipillereitä ja ne oli hyviä, eivät ole puppuakaan. Muakin on yritetty siihen toimintaan saada mukaan- olin aika loppuraskaana ja ois pitänyt lähteä kaverin toimesta toiseen kaupunkiin kuuntelemaan värväyskeskustelua johonkin hotelliin...:) Kiitin kohteliaasti että olin tullut mieleen, mutta kieltäydyin sanomalla, että nyt on muuta ajateltavaa ja jatkossa vielä enemmän (=vauva).
Antaa ihmisestä vähän yksinkertaisen kuvan jos on koko ajan tyrkyttämässä, pitäisi jo itsesuojeluvaiston kertoa milloin on hyvä lopettaa tuputtaminen :)

Ne on hurahtanut uskoon ja kun itse uskovat siihen niin kaikkien muidenkin täytyisi, tuon lafkan touhu on tosi outoa ja en kyllä tunne ketään kuka sillä olisi rikastunut, vaikka niin ne luulevat kaikki tekevänsä kun homman aloittavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Viipotin:
Minun entinen työkaverini asuuu tuossa melkeinpä naapurissa ja on täysin hurahatanut näihin GNLD -juttuihin.

Ihan just samanlaista on ollu täällä tuon gnld:n kans.
Mä kyllä käytän sitä niiden pesuainetta super10, koska tykkään ihan oiekasti siitä. Mutta olen tehny tälle naiselle selväksi, että EN aio rekisteröityä, ENKÄ aio käyttää muita tuotteita kuin tätä ja piste. Toinen samaan hurahtanu muikkeli ei uskonu, ja se soitti mulle yks päivä 17 (!!! ) kertaa... :headwall: Siis niin järkyttävää touhua, että ihmeissään ollaan kyllä miehen kans oltu. Ja tämä am-way (vai-mikä-se-nyt-on ) taitaa olla samaa kaliperiä...

Aargh!Kuulostaa niin tutulta..Serkku/hyvä ystäväni soitti ja pyysi kahville,kertoi et samalla itse menos kuuntelee jotain bisnes-juttua,mihin hän ehkä lähtee mukaan.Et jaksaisinko tulla seuraksi.Suostuin.Mentiin amarilloon ja tilasinkin siiderin,kun niin janotti..

Paikalle säntää n30v mies ja tuttavallisesti tervehtii serkkuani ja sitten mua.Sit kysyy multa et onko serkkuni kertonut mulle tästä bisneksestä vielä mitään.Pikkuhiljaa mulle valkenee et serkkunihan on jo mukana touhussa ja nyt yhteisvoimin yrittävät saada mutkin mukaan.Lopulta mä suostun allekirjoittamaan sopimuksen ja liityn sen hemmetin Better life-konseptin agentiksi.Mulla ei ole kuulema mitään velvotteita,eikä mun tarvi tehdä yhtään mitään jos en halua.Hyötynä liittymisessä ovat edulliset hinnat jossain verkkokaupassa jos haluan ja sitten on mahdollisuus ansaita rahaa,hankkimalla muita ihmisiä mukaan konseptiin.

Seuraavaksi mut houkuteltiin heidän tiedotustilaisuuteen,jossa kokeneemmat ja touhussa jo muka rikastuneet ihmiset puhuivat saavutuksistaan ja bisneksen ideasta jne..Tämän jälkeen mentiin kahville ja mun täytyi,tai olisi täytynyt alkaa soitteleen kavereille,sukulaisille tai kenelle tahansa ja pyytää heitä lyhyesti vain kanssani kahville.Mä kieltäydyin ainakin toistaseksi.Mä sain koko firman touhusta sen käsityksen et on vaan kauheeta rahan kynimistä,ystävien ja muiden hyväksi käyttöä ym.Rahaa vois ansaita jos et välittäs yhtään läheisimmistäs vaan houkuttelisit valehtelemalla heidät mukaan touhuun!Mä ahdistuin tosi paljon puheluista ja textareista joita sain näiltä ihmisiltä..Ois vaan tarvinu hommata lopulta ees kax ihmistä mukaan,paskat!Mä en halua yhdellekään läheiselleni samaa soopaa ku itse jouduin kokemaan.Muka better life,joopa joo..

Eräs sukulaiseni on mukana tuossa Amwayssa.
Sikäli hupaisaa, että muuten emme ole olleet tekemisissä varmaan vuosikymmeneen. Jostain oli onkinut puhelinnumeroni, ja alkoi painostaa heille kuuntelemaan "toooosi hyvää bisnesideaa".
Otin vähän selvää tästä kyseisestä jutusta, joka osoittautuikin verkostomarkkinoinniksi.

Sukulainen jankkasi ja jankkasi, soitteli mulle töihinkin. Lopulta sain sen uskomaan että EVVK. Eipä ole mitään kuulunut sen jälkeen... :whistle:

Noi verkostomarkkinointihöyrypäät ovat todella ärsyttäviä. Minuunkin otti vuosia sitten yhteyttä eräs vanha koulukaveri, josta en lakkiaisten jälkeen ollutkaan kuullut yhtään mitään. Vanhemmiltani oli udellut yhteystietoni. :o Kouluaikoinakaan ei oltu mitään bestiksiä, joten ihmettelin yhteydenottoa kunnes se syykin selvisi... Tais sillä kertaa olla Herbalifet kyseessä. Argh! :headwall:

Niin, ja se piti vielä mainita, että sen jälkeen kun kieltäydyin noista sen kaupittelemista tuotteista, ei hänestä ole kuulunut sen jälkeen mitään... "Kumma juttu!":whistle: ;)

Pahin on ollut yks, jonka nimeä en muista, mut siinä ei tavallaan ole mitään tuotteita. Sinne vaan sijoitetaan rahaa ja sit muka sieltä tienaa. ...joo, tienaa tienaa, jos on siellä pyramidin huipulla. ;)

Mut tästä alkoi kaverin mies mulle paasaamaan kerran, kun itse on siinä mukana. Olipa tosi kiva olla siellä kylässä...

Mun ja miehen kimppuun hyökkäsi kanssa yks kesä uimarannalla joku mies. Muka muuten vaan tuli juttelemaan, kehui lasta ja kyseli hirveesti meidän elämästä ja oli muka niin kiinnostunu ja sitten tosiaan yritti alkaa värväämään meitä myyjiksi. Oli oksettavaa!!!

Jos joku haluaa myydä jotian tuotetta, se on ihan ok, kunhan ei tyrkytä hyvää ideaansa muille! Kysyähän voi aina et kuinka haluatko sinä mukaan? mutta, hei hyvät ihmiset välillä tuo värvääminen on ihan oikeesti ihmisten ahdistelua!!

Mulla on yks kaveri joka kauppaa Tupperia ihan taukoamatta mulle |O

Jösses kun ei muoviset kalliit turhanpäiväset kipat vois enempää kiinnostaa :|

Yks toinen kaveri on aikoinaan hurahtanu pariin muuhun verkostomarkkinointiin ( enkä muista nimiä mut toinen oli tämä joku puhelin liittymä ), onneksi nyt jos molemmista irti päässy mutta se jatkuva tekstailu ja "väkinsin pakottaminen" kävi silloin hermoille tosissaan !

Alkuperäinen kirjoittaja Neilikka77:
Täällä pyörii Amway-, PartyLite-, Oriflame- ja Avonhulluja :/

Avon ei ole verkostomarkkinointia vaan suoramyyntiä.Olen ollut mukana Amwayssä ja se on yks paska juttu johon ei kannata ruveta.Minä aina kysyn haluaako Avonin näytteitä.En ole koskaan yrittänyt ketään saada myymään tuotteita.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Pahin on ollut yks, jonka nimeä en muista, mut siinä ei tavallaan ole mitään tuotteita. Sinne vaan sijoitetaan rahaa ja sit muka sieltä tienaa. ...joo, tienaa tienaa, jos on siellä pyramidin huipulla. ;)

Mut tästä alkoi kaverin mies mulle paasaamaan kerran, kun itse on siinä mukana. Olipa tosi kiva olla siellä kylässä...

Me ainakin ollaa sijoitettu yhteen juttuun ja se kyllä pitää paikkansa et rahaa sieltä tulee,kun vähän odotti! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Me ainakin ollaa sijoitettu yhteen juttuun ja se kyllä pitää paikkansa et rahaa sieltä tulee,kun vähän odotti! :)

mee too ja kyse winclubista

Alkuperäinen kirjoittaja sieppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Neilikka77:
Täällä pyörii Amway-, PartyLite-, Oriflame- ja Avonhulluja :/

Avon ei ole verkostomarkkinointia vaan suoramyyntiä.Olen ollut mukana Amwayssä ja se on yks paska juttu johon ei kannata ruveta.Minä aina kysyn haluaako Avonin näytteitä.En ole koskaan yrittänyt ketään saada myymään tuotteita.

Valitetavaa murskata sinun käsityksesi, mutta Avon samoin kuin Orflamet, PartyLitet sun muut ON verkostomarkkinointia. Ne kylläkin ovat suoramarkkinointia ( ei suoramyyntiä ), MUTTA virallisesti suoramarkkinointi on yksi verkostomarkkinoinnin muoto. Verkostomarkkinointi kun on yleisnimitys ja sen alle lukeutuu niin montaa lajia ja tyyliä nuita konsepteja. Niin kauan kuin voit liittää mukaan uusia ( = juuri sitä verkoston rakentamista ) ja saada siitä vielä jonkun hyödyn ( joko heti, jatkuvana, "kertapalkintona", vasta tietyn määrän jälkeen tms. ), ne on kaikki silloin verkostomarkkinointia, vaikka eri konsepteissa on hieman eri käsitteet. Taas itseäni toistaen; Kaikki suoramarkkinointi on verkostomarkkinointia mutta kaikki verkostomarkkinointi ei ole suoramarkkinointia. ;)

Se, mikä tekee sitten kustakin "hyvän", "pahan", laittoman tms. verkoston on kiinni konseptin organisaatiorakenteesta ja toimintatavasta. Eli kaikkia ei pidä leimata tuon yhden käsitteen perusteella, vaan tutkia niitä hieman tarkemmin ja miettiä sitten, mikä kuuluu mihinkin, sillä ihan hyviä ja toimiviakin konsepteja ON olemassa ja varsinkin tuolla suoramarkkinoinnin puolella ( jossa pääpaino on tuotteiden myynnillä ). Nämä amwayn kaltaiset pyramidipelit ( missä vain uusia liittämällä voit hyötyä parhaiten ) ei vaan yksinkertaisesti toimi, koska ihmiset loppuu kesken, jotta jokainen voittaisi.

Siinä olen samaa mieltä, että tuollainen tyrkyttäminen, painostaminen ja suoranainen kiusa ei ole mistään kotoisin ja se on sitä kaikkein huonointa mainosta mille vaan konseptille.

Yhteistyössä