onko muilla pikkutyttöjä, jotka pukee vaatteet jotka annetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmetys"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmetys"

Vieras
Tuntuu et muiden lapsilla on vahva näkemys omista vaatteistaan ja niistä joudutaan taistelemaan.
Minun tyttäreni (4v) on koko ikänsä ollut täysin tyytyväinen valitsemiini vaatteisiin. Valitsee välillä itsekin, etenkin kotivaatteet. On hyvin kiinnostunut vaatteista, haluaa käydä katsomassa niitä kaupassa, kiinnostunut toisten vaatteista ja ilahtuu jos saa uusia. Kuitenkin mun valitsemat on aina fine. :D

Itsekin olen kyllä sen tyyppinen, että koska mulla on vain kivoja kuteita, on ihan sama mitä päälleni laitan. ;)

Meillä heinäkuussa 10 vuotta täyttävä neiti ja aina on pukenut, mitä tarjotaan :)
Mekot ja hameet ei ole ikinä kiinnostaneet. Mielellään pukee joko leggarit tai collarit ja ihan peruspaita.
Itsekin kulkisin koko ajan Adidaksen kolmiraita verkkareissa, jos olisi mahdollista :D

Lapsi on 5½, valittaa valitsemistani vaatteista ainoastaan jos on liian pieni/tiukka, liian iso taikka muuten inhottavan tuntuinen päällä.
Eli valittaa vain asiasta. :) Saa tosin itse usein hakea kaapista vaatteet, jotka haluaa hoitoon päälle. Ja ihmeen fiksuja valintoja tekeekin, eli osaa valita vaatteet sen hetken tarpeen mukaisesti :)

Harvoin on edes lapsi mukana kun vaatteita ostan. Tolle riittää ihan perusvaatteet, mitä värikkäämmät niin sitä enemmän tykkää.

Kyllä meidän 3- ja 6- vuotias pukevat, mitä annetaan. Tosin saahan siinä vaatteita valitessa sanoa, että mitä tahtoisi päälle. Ja ostoksillakin voi sanoa, jos joku silmää miellyttää. Ostetaan, jos ostetaan.

Kyllä meilläkin 4,5 v tyttö laittaa päälleen, mitä annetaan. Joskus voi itse käydä valitsemassa vaatteet, joskus kysyn mitä haluaa. Vaatteiden ostossa ei juuri koskaan ole ollut mukana (poislukien ulkovaatteet), kun mummi on tuonut suurimman osan sisävaatteista. Kaikki on aina kelvannut.

Kaksi tyttöä löytyy. Nuorin 5-v ja tykkää kovasti uusista vaatteista ja vaatteista ylipäätään. On selkeesti alkanut valikoimaan vaatteita itse että mitä haluaa pukea tai mitä ei missään nimessä. Pohtii esim. sopiiko paita ja housut yhteenä väreiltään :) Keskustellaan yhdessä että oisko tää hei hyvä, tää näyttäis kivalta, ei tää oikein sovi. Sellaista kivaa :) Annan päättää itsekin mitä haluaa mutta ehdotan myös ja joskus painostan käytännön syistä että nyt kyllä laitat tän ja sillä sipuli.
En muista että vanhempi tyttö olisi ollut ihan niin "muotitietoinen" tuon ikäisenä. Mä tykkään kyllä itsekin näteistä vaatteista joten ei ainakaan meillä ole ongelma vaikka punnitaan eri vaihtoehtojen välillä.

Esikoinen on ollut pienestä saakka halukas valkkaamaan omat vaatteensa. Nyt kouluun lähdön myötä on antanut välillä minun ottaa aamuksi vaatteet =) Omistaa parit farkut/farkkuleggarit, mutta pääasiassa lähtee collareissa ja perus trikoopaidassa.
Pienempänä tosiaan oli hankala olla yhteisymmärryksessä. Silloin piti pukeutua aina nätisti, hametta ja mekkoa =)

Kuopukselle on käynyt aina mitä olen antanut päällepuettavaksi. Eskarissa nyt on.

Minunkin tyttö tykkää mekoista ja kaikesta ihanasta värikkäästä ja kimaltavasta. Näitä on sitten ostettukin, mutta yhtä sujuvasti menee collegeleggarit ja college-paita, kuin mekko ja rusetti tukassa. Rakastaa vaatteita, mutta lopultakin muut asiat vissiin vie voiton kiinnostavuudessa. :D Ei muakaan haittaisi jos vaatteita haluaisi pidempään valkata. Mutta ei kyllä sekään kun ei halua. :D

Määrittele "pikkutyttö" :D

Kun nuo tytöt olivat iältään 0-4,5v he pukivat päälleen mukisematta sen, mitä heille puettavaksi tarjottiin. Mutta kun ikää alkoi tulemaan mittariin lähemmäs 5v, rupesivat omat mielipiteet tulemaan enemmän esiin. Myös vaatteiden suhteen.

Juuri muutama päivä sitten toinkin tämän asian blogissani esiin, sillä nuorimman tytön (5v) mielipiteet ovat nykyään varsin jyrkät. Mekko, joka olisi vielä kuukausi sitten ollut maailman kaunein, onkin nyt ruma suunnilleen siksi, että sen piilovetuketjun vedin on millin liian pitkä :headwall: :laugh:

6v puolestaan haluaa mustaa. Vaihtoehtoiseti hänelle kelpaa myös musta. Ja musta. Vähän myös harmaa. Mutta kyllä sen pitäisi mielellään olla musta :O :laugh:

Meillä pukee mitä annetaan, kunhan annetaan mekko. :D Oikein hyvänä päivänä housut saattaa kelvata, kunhan ne ovat pinkit, liilat tai niissä on jotain glitteriä tai hörhelöä.

Meillä 5v ei nipota vaatteista, tosin jostain tiukoista kaula-aukoista tms saattaa nillittää. Itse kyllä 90% ajasta ottaa vaatteet kaapista, mutta jos minä satun ottamaan niin ei valita.
3v kieppeillä hällä oli prinsessavaihe jolloin vain tietyt mekot tai kimallejutut kelpasivat.

Pukee mitä annetaan, yleensä. Niin teki veljensäkin muuten pienenä. En tiedä, että onko tässä sen suurempaa sukupuolieroa nyt kuitenkaan. Nykyään isoveli on tarkka vaatteistaan. Hänellä on vähän boheemi tyyli, eriparisukkia käyttää mielellään ja yhdistelee värejä melko mielenkiintoisesti. Annan pukea mitä huvittaa, eiköhän se silmä siitä pikku hiljaa kehity.

Pikkuneiti 3v valitsee itse vaatteet kaapista. Harvoin kelpaa se mitä ehdotan. Pinkkiä pitäisi olla, lilakin kelpaa. En jaksa taistella lapsen kanssa vaan saa pukea sitä mitä kaapissa on. Juhlavaatteet on ylähyllyllä ja niihin ei yllä.

Juu, kyllä tuo useimmiten pukee mitä puettavaksi annetaan. Mutta tykkää kuitenkin mekoista ja heleistä väreistä, joten selvästi on hyvillään, kun saa sellaista päälleen. Vaatteet eivät kuitenkaan ole niin tärkeä asia hänelle, vielä menee niin moni muu juttu edelle.