Onko muilla "sosiaalisesti" ylivilkkaita lapsia? (Ei ADHD tms.)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Poikien äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Poikien äiti"

Vieras
Mulla on 6 täyttävä poika, joka on kyllä kehityksessä tasollaan ja esim. neuvolassa keskittyy tehtäviin, mutta on aivan mahdottoman villi ja vilkas päiväkodissa ja kavereiden kanssa.

Onko muilla tällaisia poikia? Hän ei vaan millään pysty rauhoittumaan. Esimerkiksi kaupassa on tosi kiltti ja on luonteeltaan herkkä ja tunteellinen. Mutta jostain syystä varsinkin päikkyyn mennessä aamuisin alkaa hirveä show ja älämölö. Ollaan tultu pisteeseen, että hoitajatkin sanovat, että nyt tarvitaan jotain apua, että on niin villi, ettei oikein saada kuriin välillä ja häiritsee muitakin.

Mitä mun pitäis tehdä?

Mulle ei tuo päiväkotimaailma ole kovin tuttu vielä, kun omat lapset olleet kotihoidossa, mutta voisiko siellä tädit mitenkään yrittää antaa pojalle jotain pieniä tehtäviä (vaikka palapeli tms.) aina kun näyttää että menee touhu hurjaksi.

Itselläni lapsi 3v ja käy kerhossa. Kotona rauhallinen ja keskittymiskykyinen tapaus, mutta muiden lasten seurassa villiintyy ihan mahdottomaksi. Sitten tulee riitaa muiden kanssa kun kaikki ei tykkää sellaisesta jatkuvasta häseltämisestä. Meillä kyllä asiaan liittyy sekin, että ryhmässä muut ovat vanhempia ja lapseni ei aina oikein pääse jyvälle leikeistä. Hän kyllä rauhoittuu heti kun hänelle annetaan jokin tehtävä.

Sitten olen kuullut sellaisesta terapiatyynystä, joka auttaa levotonta lasta keskittymään. Voisiko sellaisesta olla apua?

Yhteistyössä