onko muilla tällaisia lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juust
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juust

Vieras
Eli, oikein oikein mikään lämmin ruoka ei maistu?

ja vaikka sanotaan että kyllä lapset syövät, mutta on mennyt viikkojakin että ottavat vain pari lusikallista ruokaa joka aterialla.

kuitenkin mahalaukku on iso, eli jos on ruokaa, josta pitävät, kuten esim. ravintolan ranskalaisia ja pitsaa ja kanaa, niin syövät kyllä reippaasti koko annoksen ja vielä jälkiruoka päälle.

onko oikeasti niin että kaikki lapset syövät lruokaa jos on nälkä eikä muuta anna? onko väärin jos lapsi elää lähestulkon ruisleivällä tai näkkileivällä ja aamiaismuroilla? eli syö tukevasti välipalalla leipää ja aamulla ja illalla muroja ja muuten syöminen on heikkoa?

meillä on näin.

Meillä lähtisi murot pois tuolla ruokavaliolla, onneksi eivät muutenkaan ole niiden perään. Tarkoitan, että jos ravitsemusta haluaa kohentaa niin kunnon aamu- ja iltapalat.

Minkälaisia ruokia heille tehdään?

Meidän esikoinen (just kohta 3 v) elää aamu-, väli- ja iltapalalla. Syö puuroa, leipää, hedelmiä, jukurttia. Lämpöisen ruuan suhteen on tosi kranttu, eikä sitä oikein osaa ennakoida, mikä maistuu, mikä ei. Pääruuaksi voi syödä vain pelkät vihannekset. Kai se aika tekee tehtävänsä...

mä en antas lapselleni muroja, kun kerran pari viikossa. Ja uskon kyllä tuohon, että eivät nälkää näe, syövät kyllä sitten lopulta. Välipala "herkut" pois, jos ei "rehellinen ruokakaan" maistu. Välillä on kausia, jolloin menee vain lusikallinen joka aterialla, se on ohimenevää. Ymmärrän kyllä täysin, miten vaikea on pysyä tiukkana ja että huolestuttaa, onko ruokavalio riittävä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä lähtisi murot pois tuolla ruokavaliolla, onneksi eivät muutenkaan ole niiden perään. Tarkoitan, että jos ravitsemusta haluaa kohentaa niin kunnon aamu- ja iltapalat.

juu, mutta meillä ei kuunnella minua. mies tuo kaupasta muroja kun lapset pyytävät. sikamaisen kalliita ja eipä niistä varmaan mitään vitamiinejakaan saa. 4 euroa paketti ja paketti kestää 2 lapsela 2 päivää maksimissaan.

Minulla on tuollainen lapsi! Meillä ei syödä muroja.
Aamu ja iltapalat; jugurttia, mysliä ja karjalanpiirakkaa menee oikein hyvin.
Mutta ne lämpimät ateriat! Oikea murheen kryyni minulle, lapsen ruokahaluttomuus.
Ja olemme kokeilleet vaikka mitä.
Lapsi vaan kykenee olemaan nälässä vaikka koko päivän, jossei muuta tarjoa kuin lämpimiä ruokia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

juu, mutta meillä ei kuunnella minua. mies tuo kaupasta muroja kun lapset pyytävät. sikamaisen kalliita ja eipä niistä varmaan mitään vitamiinejakaan saa. 4 euroa paketti ja paketti kestää 2 lapsela 2 päivää maksimissaan.

Varmaan jotain suklaamuroja - ne häviää meiltäkin alta aikayksikön. Kannattaa varmaan koittaa syöttää jotain muutakin kuin muroja. Jaa sitten jos lapset napsii keksejä tms. pitkin päivää niin varmastikaan ei ruoka maistu.

Alkuperäinen kirjoittaja Rumpnisse:
Mutta ne lämpimät ateriat! Oikea murheen kryyni minulle, lapsen ruokahaluttomuus.
Lapsi vaan kykenee olemaan nälässä vaikka koko päivän, jossei muuta tarjoa kuin lämpimiä ruokia.

minusta tuntuu että pystyisivät olla nälässä koko loppuelmän jos ei muuta tarjoa.
ja muistan miten pahalta itsestäni kaikki ruoka maistui lapsena. kerran oksensin konkreettisesti silakkalaatikkoa, kun oli pakko syödä.

olen vähän alistunut tähän että syödään sitä mikä maistuu. eli muroja ja leipää. ei voi nälkäänkään tappaa. toinen lapsista on niin laiha, että hänen ruokaan on käsketty lisätä öljyä. molemmat luuta ja nahkaa. vaatteita ei löydy kaupoista noin laihoille.

Varmaan jotain suklaamuroja - ne häviää meiltäkin alta aikayksikön. Kannattaa varmaan koittaa syöttää jotain muutakin kuin muroja. Jaa sitten jos lapset napsii keksejä tms. pitkin päivää niin varmastikaan ei ruoka maistu.
ei ole lupaa mennä napsimaan mitään keksejä ilman lupaa. pitkään aikaan ole edes ollut keksejä, kun päätin vähentää makeaa. silti eivät syö.

Heitä ne murot roskiin muutaman kerran, josko sitten tajuais mieskin?

Alkuperäinen kirjoittaja Rumpnisse:

minusta tuntuu että pystyisivät olla nälässä koko loppuelmän jos ei muuta tarjoa.
ja muistan miten pahalta itsestäni kaikki ruoka maistui lapsena. kerran oksensin konkreettisesti silakkalaatikkoa, kun oli pakko syödä.

olen vähän alistunut tähän että syödään sitä mikä maistuu. eli muroja ja leipää. ei voi nälkäänkään tappaa. toinen lapsista on niin laiha, että hänen ruokaan on käsketty lisätä öljyä. molemmat luuta ja nahkaa. vaatteita ei löydy kaupoista noin laihoille.

Joo nälässä olisi viikon, jos ei olisi muuta kuin lämmintä ruokaa. Ja jos syö, niin tosi minimaalisia annoksia. Toisten mielestä lapseni syö hyvin, mutta pieniä annoksia. Minun mielestäni lapseni vain yksinkertaisesti syö todella huonosti, koska hän käytännössä katsottuna elää aamu,-väli- ja iltapaloilla.
Mä olin lapsena hyvä syömään, joten en tiedä miltä tuntuu kun kaikki maistuu pahalta.

Yhteistyössä