Onko muilla tämmöistä miestä..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermo palaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermo palaa

Vieras
Mies on sitä mieltä, että huolehdin liikaa. Hän on spontaani, lapsekas ja unohteleva. Jälkimmäinen ominaisuus alkaa olemaan haitallinen, esim. nytkin lähti työhaastatteluun mutta ei muistanut ottaa edes rahaa mukaan, vaikka tarvitsee junalipun matkalle. :( Kehoitin häntä ajamaan partansa ja laittamaan dödöä, tokaisi siihen että hän ei tarvitse jälkimmäistä eikä jaksa nyt ajellakaan.

Mies ei ole ollut työttömänä kauaa, mutta tämä on ensimmäinen tarjottu työpaikka. Minulta hajoaa pää, kun itsekseni mietin miten huolettomasti toinen voikin suhtautua koko asiaan...eri asia, jos olisi ansiosidonnaisella tms., mutta ei- saamme hädin tuskin vuokran maksettua...

Ps. Mies soitti ja ihmetteli rahan puutetta. Kysyin, miten aikoo päästä perille. Totesi että saa ehkä kyydin kaveriltaan ja sitten kävelee lopun matkaa. Sanoin, ettei hän voi ehtiä ajoissa ja mies tähän että "ei haittaa, soitan haastattelijalle että olen myöhässä"! :O

Onnea vaan sulle..ja teille. Töitä tuskin tulee likaiselle, hieltä haisevalle ja myöhässä haastatteluun tulevalle motivaatiottomalle miehelle. Niitä jotka haastatteluun oikeasti panostaa löytyy ihan varmasti.

Aika luuseri sun mies, sori vaan.

Mies tahtoo kyllä töitä, on ollut tätä ennen aina työsuhteessa jo ennen valmistumistaan. Töitä teki liiankin kanssa, ympäri kellon jopa.

Meillä on todella erilainen tapa suhtautua asioihin ja joskus tuntuu että mies "heittää lomavaihteelle" ihan vaan ärsyttääkseen minua.

kuulostaa lähinnä mun ENTISELTÄ mieheltä jonka jätin kun en jaksanut sitä laiskottelua ja välinpitämättömyyttä katsella. onneksi saan elatustuen kelalta kun mies ei sitä pysty maksamaan kun ei kerran jaksa mennä töihin.

toi kuulostaa vähän ehkä masentuneelta tai stressiltä, unohtelee asioita,ei välitä ym..
onko miehesi stressaantunut kun työtön, hankala saada elämästä kiinni?
suosittelen käymään lääkärillä, meillä on täällä työttömille terveystarkastus joka hänen olisi hyvä käydä, voisit kysellä omalta paikkakunnalta

Kyllä hän töihin haluaa, siitä olen varma. Ei ole työnvälttelijä vaan oikeasti ahkera siellä töissä...kotona saakin sitten muistutella milloin mistäkin ja mies saattaa kiukutella (väsymyksestä?), jos vaadin häneltä kotitöiden tekemistä tms.

Kumma kyllä tuo miehen asenne on ollut melko hedelmällinen, sillä hänellä on valtavasti kavereita ja työtäkin on löytänyt usein kontaktien vuoksi. Hänen huolettomuutensa ihastuttaa niitä, jotka eivät joudu elämään sen varjossa ja korjaamaan jälkiä.

Munkin mies kävi aluksi opiskelujen ohessa töissä, kun jotain kautta siltä aina kysyttiin, haluaako se töihin. Vuosien myötä sitä ei enää pahemmin kyselty, vaikka töissäollessaan tekikin töitä aina ahkerasti. Silloin harvoin, kun se itse haki töitä, saattoi mennä haastatteluun hiukset märkinä ja risoissa kengissä.

Viimeksi mies on ollut palkallisessa töissä noin viisi vuotta sitten. Varmaan haluaisi töihin, muttei tee mitään työllistymisen eteen. Toimeentulo-ongelmia ei ole, kun aina pistää mut maksamaan kaiken.

Mulle alkaa riittää.

Mulle taas tuli kuvauksen perusteella mieleen rento, huoleton ja iloinen mies. Sellainen, joka hurmaa hymyllään jokaisen vastaantulijan ja saa sen työpaikkahaastattelijankin sulamaan saapuessaan paikalle. Jotkut nyt vain ovat luonnonlapsia, ja heille elämä yleensä on helpompaa kuin meille tavan stressaajille. :)

Mulle taas tuli kuvauksen perusteella mieleen rento, huoleton ja iloinen mies. Sellainen, joka hurmaa hymyllään jokaisen vastaantulijan ja saa sen työpaikkahaastattelijankin sulamaan saapuessaan paikalle. Jotkut nyt vain ovat luonnonlapsia, ja heille elämä yleensä on helpompaa kuin meille tavan stressaajille. :)

Tämmöinen mullekin tuli mieleen. Ainut vain riippuu työpaikan saanti paljon myös, mitä työnantaja/haastattelija arvostaa. Kaikki ihmiset eivät välitä rennosta meiningistä. Mutta kaikki ei myöskään välitä täsmällisestä ruttunaamastakaan.

Täytyy peesata

Ei hermostu yllättävissä tilanteissa ja omaa luovaa ongelmanratkaisukykyä.

Tänään soittivat haastattelusta (johon mies erään onnenpotkun ansiosta ehti!) ja mies sai työn. :O

Jotenkin mietin, että jos nainen olisi samanlainen kuin tuo mieheni, nähtäiisinkö se yhtä hyvänä ominaisuutena..?

Yhteistyössä