Onko muilla uhmakkaita 5-vuotiaita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten se uhma ilmenee?

Meillä on 5-vuotias poika ja tällähetkellä ihan mahdottoman vaikea tapaus...tuntuu välillä, että mihin me tuon kanssa vielä joudutaan. Kiusaa pikkuveljeään tauotta, lyö, nipistää, raapii, jopa haistattelee joskus, suuttuessaan heittelee tavaroita, ärsyttää tahallaan, tuntuu että on ottanu elämän työkseen tuon ärsyttämisen.

Inhottavimmaksi olen todennu sen kun ollaan esim. kaupassa ja ei saa juoksennella siellä tai tehdä mitä lystää, niin lyö minua muiden ihmisten nähden, saattaa järjestää joskus kunnon kohtauksen.

Onko muilla vastaavia tapauksia, lähinnä haluaisin tietää onko tuo normaalia käytöstä....kun olen aika huolissani.

Poika on jo ollut neurologisella osastojaksolla, jossa psykologit ym. tutkinu...siellä ei huomattu viikon aikana mitään vastaavia ongelmia...käytös oli kuulemma hyvä. Hällä todettiin kyllä monimuotoinen kehityshäiriö (kehitysviive).

Uhmaahan tuon ikäinen ja kovastikin. Pitää leikkiä kotipsykologia päivittäin, ettei saada aikaiseksi karmivaa traagista kohtausta. Joka päivä ihan pienikin asia saa 5v lapsen kuilun partaalle.... Kuuluu asiaan. Mutta oletko miettinyt, kuinka paljon mustasukkaisuudella voisi olla asiain kanssa tekemistä (pikkuveli)?

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Uhmaahan tuon ikäinen ja kovastikin. Pitää leikkiä kotipsykologia päivittäin, ettei saada aikaiseksi karmivaa traagista kohtausta. Joka päivä ihan pienikin asia saa 5v lapsen kuilun partaalle.... Kuuluu asiaan. Mutta oletko miettinyt, kuinka paljon mustasukkaisuudella voisi olla asiain kanssa tekemistä (pikkuveli)?

Pikkuveli on täyttäny jo kesäkuussa vuoden, niin tuntuu välillä että kauanko se mustasukkaisuus oikein kestää ja voiko se tosiaan muuttaa lapsen käytöstä noin paljon.

Jep. Meillä on. Tosin eipä kaupassa kyllä järjestä kohtausta, mutta tänäänKIN on huutanut ja raivonnut täällä kuin mikäkin. Normaalia on joo, mutta mukavasti raastaa hermoja.

Yhteistyössä