Onko muille annettu kuukauden yhdyntäkieltoa km jälkeen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eliisa80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eliisa80

Jäsen
31.03.2007
438
0
16
Siis menin np ultraan viikolla 12+3 jossa todettiin sikiön kuolleen viikolla 8+4, eli päivää ensimmäisen ultran jälkeen. kaksi viikkoa sitten olin lääkkeellisessä tyhjennyksessä ja nyt alkaa vuoto hiipua. Mutta mietin tuota lääkärin antamaa kieltoa että ei saisi kuukauteen tehdä mitään, oliko se vaan varmistus siitä että ei alkaisi heti yrittämään, koska lääkäri myös käski odottaa kahdet kuukautiset ennen uutta yritystä, mitä täältä oon lukenu se tuntuu riippuvan ihan lääkäristä mitä ohjeita antavat..
Eli oisko kenelläkään tietoa tästä asiasta vai sattuiko mulle vaan tosi varoitteleva lääkäri, näitä ei tullu mieleen siellä kysellä kun oli niin surusta pää pyörällä.
Olis vaan kiva päästä yrittään mahd pian jos vaan uskaltaa, onneks meillä on jo kaksi ihanaa lasta, ne pitää mukana tässä päivässä ja hetkessä..

joo täälläkin sama homma. se "kielto" on ihan sun parasta ajatellen. keskenmenon jälkeen voi tulla helposti raskaaksi. mut sun keho ja varsinki kohtu ei varmaa oo vielä kunnolla palautunu, niin malta nyt vielä. tiedän, että se tuntuu pahalta jne. mut koita kestää!!
Jos tuut raskaaksi nyt, niin voi olla mahdollista, että saat uuden keskenmenon, koska esim. kohtu ei vielä oo kunnossa. ja siinä on kaikkia muitakin riskejä...
en halua pelotella, mutta sen sanon, että kannattaa kuunnelle lääkäriä.
lämmin halaus ja voimia!!!! :hug:

meillä sanoivat että 3 kuukautta on sopiva aika, mut eipä myö niin kauaa odotettu. puolitoista kuukautta tapahtuneesta olin uudestaan raskaana ja nyt tytär 1v4kk. tosin meillä oli raskaus puolessa välissä ku lapsella todettiin anenkefalia, ja jouduin synnyttää pojan (joka menehtyi varmaankin heti) en tiedä kun en poikaa nähnyt ollenkaan!

Hei taas Eliisa80 =)

Minulle sanottiin että voi alkaa samantien yrittää. Se tuntuu olevan niin lääkäristä kiinni mitä sanovat. Me alettiin yrittää ekan keskenmenon jälkeen melkein heti uudelleen, uusi raskautuminen tuli sitten viiden kuukauden päästä, se kun meni kesken, alettiin saman tien yrittää, eikä mitään kuulu.
Oma mielipiteeni on kuitenkin, että kyllä ne yhdet kuukautiset varmaan kannattaisi odottaa.

Luulen että sinun tapauksessasi on kyseessä se, että raskaus oli jo kuitenkin noinkin pitkällä, joten siksi tuollainen 3 kuukauden "kielto". Kohtu ehtii muuttua paljon tuossa ajassa.

Tsemppiä yritykseen sinulle ja tavataan km:n jälkeen kuumeilijoissa :hug:

Nasuliini

Meillekin annettiin neuvo odottaa yhdet kuukautiset ennen seuraavaa yritystä, tosin yhdyntäkiellosta ei mitään sanottu ;) Mutta lääkäri lisäsi vielä neuvojen perään, että eipä se katastrofi ole jos sattuisikin heti perään raskautumaan. Meillä eilen lääkkeellinen tyhjennys vkolla 13+3 ja alkio kuollut kohtuun jo n. viikolla 7.

Toisilla kai kestää kauankin keskenmenon jälkeen hormonitasapainon palautuminen, ystäväni puolestaan raskautui 2 viikkoa keskenmenosta ja jälkitarkastuksessa selvisi uusi raskaus. =)

Mulle sanottiin, että yhdet menkat pitäis odottaa ja lisäks olla testattu negat. raskaustesti. Oon jo negan testannu, mutta ei oikein jaksais odotella menkkojen tuloon asti, et vois jatkaa yritystä...

Mullekkin sanottiin tuo 1 kk, mutta ennen sitäkin voi tulla raskaaksi ja menkkoja ei sinänsä tarvi odotella. Gyne sanoi että menkoista vaan saisi sitten laskettua sen kierron... Eli tällästä täällä meillä päin...

Yhteistyössä