Onko muissa kouluissa ekaluokkalaiset jaettu tasoryhmiin äikässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Non compos mentis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Non compos mentis

Vieras
Ihan hyvä systeemi varmaan, eivät sitten hermostu ne, jotka jo osaavat lukea ja ne, jotka eivät osaa, saavat tarpeeksi opastusta. Tytön luokka jaettu n. viiden oppilaan ryhmiin, jokainen opettelee lukemaan omalla tahollaan, oman tasonsa mukaisesti. Näistä opeista osa on erityisopettajia.

Kiinnostaa vaan kuulla, onko sama meininki muuallakin?

On jaoteltu juu.
Ihan hyvä juttu minusta.
Tosin mein poika on nyt ottanut ihan hirveen stressin kun "ei opi ollenka lukeen" (omin sanoin). Olen kovasti koittanut selittää, että kyllähän sie opit! Tottakai! Maltat vaan harjoitella hyvin.

Lukee ihan sujuvasti noita "a a aa, i i ii, ai ui.."-juttuja, mutta jos edessä on konsonantti, se tuottaa vaikeuksia.

Mites muilla? Joko on opittu?

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
On jaoteltu juu.
Ihan hyvä juttu minusta.
Tosin mein poika on nyt ottanut ihan hirveen stressin kun "ei opi ollenka lukeen" (omin sanoin). Olen kovasti koittanut selittää, että kyllähän sie opit! Tottakai! Maltat vaan harjoitella hyvin.

Lukee ihan sujuvasti noita "a a aa, i i ii, ai ui.."-juttuja, mutta jos edessä on konsonantti, se tuottaa vaikeuksia.

Ei kai sitä nyt kahdessa viikossa vielä lukemaan ole opittu. :xmas: Lempiaineekseen likka julistaa matikkaa ja mä tuen häntä tässä satasella! Olen sanonut, että jos osaa matikkaa, kukaan ei voi huijata raha-asioissa. Tämän sanoin tosin vasta sen jälkeen, kun hän totesi matikan lempiaineekseen.

Pikkusellekin tulee noita samoja a a aa läksyjä, vaikka lukeekin jo sujuvasti. Olisko joku tavuttamiseen liittyvä opettelu taustalla, pitkiä lukuläksyjä ei ainakaan vielä ole tullut.
Täällä ekaluokkalaiset käyvät vuorollaan erityisopettajan luona lukemassa ja luultavasti sitten alkaa läksytkin muuttumaan tason mukaisiksi -tai sitten ei. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
On jaoteltu juu.
Ihan hyvä juttu minusta.

Oppi itsekseen viisivuotiaana. Mutta velipoika oppi ykkösen keväällä ja hyvin on koulu sujunut.