onko muita joilla kaurapuuro EI pidän nälkää kauaa vaan päinvastoin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vier as
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vier as

Vieras
ihmettelin, miten mulla ei ole nälkä vaikka olen syönyt 8 aamupalan. viime aikoin olen normaalisti syönyt vasta 9-aikaan ja jo jopa 11 aikaan on kiljuva nälkä. tuolloin olen syönyt kaurapuuron JA leivän. tänään söin 8 vain leivän, eikä ole kummoinenkaan nälkä.

olen aiemminkin huomannut, että tulee aiemmin nälkä jos syö sekä puuron, että leivän. Jotkut väittää, että kaurapuuro pitää nälkää kauemmin. Onko muita, joilla tämä ei toimi?

No siis mulla kaurapuuro ei pidä nälkää nimeksikään. En tosin itse syö leipää, enkä osaa kommentoida tuota ajatusta, että kaurapuuro jotenkin kumoaisi leivän täyttävän vaikutuksen.

Kaurapuurossahan (veteen tehtynä) ei ole kovin paljon energiaa muutenkaan.

Mulla. Jo tunnin päästä ison lautasellinen tai jopa kahden jälkeen on ihan hirveä nälkä. Isompi kuin jos olisi vetänyt vain kupin kahvia tai jättänyt syömättä.

No onhan tästä ollut moneen kertaan puhetta että eihän pelkät hiilarit pidä kylläisenä mutta jos laittaa sekaan jotain proteiineja esim raejuustoa, tilanne on ihan toinen.

No onhan tästä ollut moneen kertaan puhetta että eihän pelkät hiilarit pidä kylläisenä mutta jos laittaa sekaan jotain proteiineja esim raejuustoa, tilanne on ihan toinen.

yngh, raejuustoa puuron joukkoon :x

Mutta asiaan, siinä on syy miks en syö puuroa kun siitä ei ole mitään hyötyä, nälkä on heti uudelleen (hiilarit, i know) ja sitten oon napostelemassa jotain muuta.

Ruisleipä leikkeleellä, juustolla, salaatilla ja kurkulla on mun aamupaloista paras.

kiitos vastauksista, tuntuu, että olen aivan yksin ollut tämän asian kanssa :)

taidan tässä parina aamuna vielä testata, miten vaikuttaa, kun tosiaan tuntuu, että pelkkä leipä pitää paremmin nälän.

olen samaa mieltä kirjoittajan Metis kanssa parhaasta aamupalasta. ja monta kuppia kaffetta vielä päälle :)

Minä olen ajatellut, että olen joku suursyömäri kun puuroaamuna on nälkä tunnin päästä jo. :D Kun osa niin hehkuttaa sen puuron mahtavuutta aamulla, kuinka se pitää nälän loitolla. =)