Onko muita,joilla paino noussut puoleen väliin mennessä jo 10kg??

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsu 08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsu 08

Jäsen
03.09.2007
112
0
16
Mitkä oli mitat, ennen raskautta??
Itsellä kolmas raskaus ja taas paino vaan nousee ja nousee!!
Itsekuri ihan kateissa ja ruokaa menisi miten paljon vaan.
Ensimmäisestä paino nousi 35kg ja toisesta 37kg.
Normaalioloissa olen ihan normaalipainoinen.
Nyt rv 17+3 ja paino noussut 10kg jo.Epätoivo iskee,kun taas raskauden jälkeen kauhea laihdutusurakka edessä. Aina olen kaikki pois laihduttanut,mutta työtä se on vaatinut!! Huoh...Kohtalotovereita ei mulle taida löytyä???






















































































































































































































 
Mielestäni en kyllä mitenkään kauheasti enempää syö kun yleensä :|
Nälkä on vaan koko ajan :headwall:
Enkä nyt halua tietää,kuinka vähän jollain on noussut paino,vaan onko muita,jolla paino noussut myös PALJON!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu08:
Mielestäni en kyllä mitenkään kauheasti enempää syö kun yleensä :|
Nälkä on vaan koko ajan :headwall:
Enkä nyt halua tietää,kuinka vähän jollain on noussut paino,vaan onko muita,jolla paino noussut myös PALJON!

Anteeksi jos tekstini loukkasi sinua.. ei ollut tarkoitus... lähinnä hämmästelin että miten erilaisia ihmiset ovat tämänkin asian suhteen.. enkä ole itse mikään "tikku" ei-raskaanakaan, joten tiedän mitä on kamppailu liikakiloja vastaan...
Mutta älä huoli tuota painoasiaa, kaikkihan on sen arvoista =)
 
Nämä nyt on aina mielipide kysymyksiä, mutta omasta mielestäni mulla on noussut paino aika reippaasti. Ennen raskautta 60kg (169cm) ja rv 19+1 neuvolassa paino oli 66,4kg eli aika ylärajalla mennään jos katsotaan painonnousu/vko, kun tässä vaiheessa saisi kuulemma nousta 350g/vko ja oli viimeksi noussut melkein 600g/vko tahdilla. Nyt paino on varmaan kyllä taas noussut. Mulla on kanssa nälkä koko ajan, joudun kellosta katsomaan kauan on viimeisestä ruokailusta mennyt, että tiedän voisiko oikeasti olla nälkä vai pelkästään mun päässä :( Sen normaaliruuan lisäksi olen kyllä syönyt aika paljon herkkuja...Mutta on kyllä vauvakin kasvanut hurjalla vauhdilla eli yli viikon laskettua aikaa edellä kasvussa.

malttamaton&hippu 20+5
 
Heippa Nipsu! Mulla on kanssa paino noussut nyt 23. raskausviikolle mennessä noin kymmenisen kiloa. Muut ei kuulemma huomaa, mutta itse näen sen kasvoista ja reisistä, tosin ei paria senttiä enempää ole reisiin tullut lisää.

Rinnat on kasvaneet aivan valtavasti ja masukin on aika iso, joten uskon suurimman osan painosta olevan siellä.

Olen lukenut, että painonnousu on tosi yksilöllistä ja joillekin naisille suurin osa kertyy ensimmäisen 20. viikon aikana ja sitten tahti tasaantuu. Toivon näin olevan omallakin kohdalla.

Ruokahalu on ollut kieltämättä hyvä, mutta syön terveellisesti ja harrastan todella paljon liikuntaa, eli ei se kaikki siitä syömisestä ole kiinni.

Alkupaino oli 66kg ja pituutta 175cm.
 
Lähtömitat ovat olleet 173cm/60kg. Ja voitte vaan kuvitella ilmettäni kun ekassa neuvolassa vaaka näytti viikoilla 11+2 65,8kg! Mulla ei oo koskaan paino noussut, vaan olen "taistellut" että olen pysynyt normaalipainoisena. Koko nuoruuteni (12-22vee) olin alipainoinen, vasta viime vuosina olen päässyt normaalipainoisten lukemiin.

Nyt on menossa 15+1 ja kotivaaka näytti 66kg. Saa nähdä mitä neuvolan vaaka näyttää torstaina kun on taas punnitus :)
 
Kiva huomata,että muillakin paino noussut reipapaammin,kun laki sallii :)
Mulla tuo paino pakkaa nousemaan kyllä loppuun saakka ja sen takia nouseekin ihan hirveästi. Esim toisessa raskaudessa lähtöpaino 56kg ja paino päivää ennen synnytystä 93kg :o Laitokselta kun tulin kotiin,paino oli 80kg,eli turvotustakin paljon,mutta läskiä vielä enemmän :headwall:
Mullakin läskiä tossa mahassa nyt eniten,on jo tooosi iso,mut kyllä muualtakin paisunu. Kasvoissa ei mullakaan mielestäni ole yhtään ylimääräistä lisää tullut.
 
mulla oli ekassa raskaudessa kans tuo 10kg täynnä aika pian mutta yhteensä tuli sit 18kg.painonnousu hidastui lopussa ja aika paljon oli nestettä.
nyt rv 36 ja painoa tullut 12kg.hassua on se että ekassa raskaudessa liikuin päivittäin,nyt vaan olen ja herkuttelen :)

 
Nyt menossa vko 25 ja painoa on tullut jo 9kg. Lähtöpaino oli 56 kg. Mutta mulla tuli kyllä ekassakin 17kg, jotka lähti kolmessa kuukaudessa ihan pelkällä imetyksellä pois.
Eli en stressaa tosta noususta ihan kauheesti, kunhan pysyy pissa puhtaana sokereista. Mulla ainakin vaikuttaa tosi paljon se, että normaalisti en syö kauheasti hiilareita ja raskaana taas vois elää perunalla ja leivällä.
 
No,eihän tuo ole edes paha painonnousu pikkuvaemo.Mulla siis nyt 17+3 ja paino noussut 10kg!8vk vähemmän kun sulla.Mun paino on tuossa vaiheessa noussut jo varmaan noin 16kg yhteensä,jos samaan tahtiin nousee. :headwall:
En taida näin hurjalla nousulla varustettua kohtalotoveria löytää.
Vaikka melkein sen arvasinkin... :ashamed:
 
Mulla on yleensä puolivälissä raskautta ollut n. +5kg, mutta sitten loppua kohti räjähtänyt käsistä niin, että loppujen lopuksi saldoina 25kg, 16kg ja 30kg....että ihan omiksi tarpeiksi :whistle:

Nyt oli rv 30+1 tullut 13kg...huomenna neuvola ja oman vaakan mukaan oli +16kg...katotaan sit huomenna mitä neuvolan oma sanoo =)
 
:wave: ilmoittaqudun joukkoon :D . En nyt jaksa mennä katsomaan paljon painoa oli just puolenvälin tienoilla tässä raskaudessa, about 9kg.. Mutta nyt rv31+4 tullut jo 14kg. Ekassa raskaudessa tuli yht. 21kg, tokassa 16, mutta loppulukema sama, kun oli 5kg edellisestä raskaudesta jämiä. Alkupaino oli 59kg ja tokalla kerralla 65kg. Nyt kolmosta odottaessa alkupaino 59kg (pituus sama 160-161cm :D ). Kauhistelin jo alussa taas tätä painonnousua, mutta terkka sanoi, että jotkut naiset ovat vaan sellaisia, että kroppa tarttee ne +20kg raskaana ollessa ja that's it. Mulla vaikuttaa varmasti lepomääräykset ym, kun ei saa liikkua, toki sitä läskiä tulee! Mutta turvotus ollut myös iso painolasti aiksemmissa raskauksissa..nyt "valitettavasti" näyttäs olevan iha puhdasta läskiä vaan. Pakkaa persiiseen ja reisiin, muute säilyny suht normaalina. Maha on kyllä iso ja tissit kasvanu parilla kupilla, sekin tekee.

Mut älä sinä huoli. ON hyvä olla varastossa rasvaa, kun imettää, sujuu tod.näk. se paremmin. Itse ollut ihan lehmä, muuuuuuuuu! Ja saahan ne pois.

 
Luen itseni kohtalotoveriksesi!
Mulla nyt menossa rv 16+5 ja nälkä on ihan koko ajan!
Tuntuu, että kaikkee mahdollisimman suolasta evästä pitäis koko ajan laittaa suuhun.

Edellisessä raskaudessa paino oli noussut lähdöstä 7,5 kg rvlle 15+4 ja nyt on saanut toden teolla kattoo mitä syö. Tuota lukemaa en ihan oo saavuttanu, paino noussut alusta- rvlle 14 noin kilon.
Mutta sisko hyvä, usko vaan, perästä tullaan ja kovaa!!!

Mulla kyllä tuota syömistä nyt jarruttaa PELKO!
Siis mä aikuisten oikeesti pelkään, kammoan ja kaikkee muuta, sinne neuvolaan puntarille nousua.
Se muija muisti viime raskaudessa ihan toden teolla muistuttaa tuosta mun painosta. Niin siis yhteensä se nous sillon 25 kg.
Mutta kaikki ylpeänä kannoin ja alle 3 kk kaikki oli lähtenyt, pelkällä imetyksellä. Ja huom vielä tähän, että nestettä oli paljon, sairaalaan jäi reilu kymppi.

En tiiä onko tästä mitään apua, mutta mä oikeesti tiiän miltä susta tuntuu!!!

:hug:
 
... normaalioloissa en ole normaalipainoinen, bmi 27.
Taidan olla ylipainoinen tai lievästi ylipainoinen :)

Ja kyllähän se tätä raskautta varjostaa, kun joutuu aina miettimään mitä syö ja mitä ei syö...

Ehkä hassua, mutta niin totta!
 
Joo,tuosta vaa'alla käymisestä tuli mullekin aina kauhukokemus viime raskaudessa :o
Niinpä viimeksi,kun kävin 15+4 nla:ssa,kieltäydyin msiihen menemästä.
Kysyin,onko siihen pakko mennä ja täti sanoi,että ei.
Mulla kun tuosta painon noususta ei voi päätellä mitään vauvan kasvusta ym,koska nousee niin paljon koko ajan.
Turvoyukset huomaan kyllä itse.
Kahdella edellisellä kerrallakin olen ollut toooosi turvoksissa,mutta pissa ja verenpaine ollut normaali. :)
 
itselläni nousi esikon aikana 30kg koko odotuksen aikana ja se oli kauheaa. koskaan en saanut kaikkea pois kun kävin toista odottamaan vuoden päästä. :xmas:
toisesta tuli n. 17 kg ja tarkkailin vähän painoa. ne sain kaikki pois mutta esikon 15kg jäivät roikkumaan :$

nyt kolmatta odotan rv 20+4 ja painoa tullut VAAN 4kg eli tosi vähän mulle.
rasvainen ruoka ei vaan ole maistunut ja pahoivointia ollut 3 viikkoa kohta putkeen.
3,5kg tuli rv 16 ennen ja nyt kk aikana tullut vain 0.5kg.
eli toivoa on että pysyn alle 10 kilossa koko odotuksen ajan. ja sehän olisi mulle iso juttu koska mun on vaikea saada painoa pois :ashamed:

itse olen turvonnut edellisistä aika lopussa vasta, nyt ei turvotuksesta vielä tietoakaan.
ehkä kerrankin pystyn hillitsemään syömistäni :D tosin vielä on monta viikkoa aikaa "parantaa" tapaani joka on tutumpi itselleni aina ollut- RUOKA :laugh: ja jatkuva nälkä ;)

voikaahan kaikki hyvin.. :wave:
 
Mulla nyt raskausviikkoja 34+5 ja painoa tullut 20kg.. Joka viikko tullu reilusti yli 500g.. :( En tiedä vaikuttaako mulla tuohon painon nousuun se kun eka raskaus et elimistö on nii kovilla.. Mut mulla kans kyl ongelma et yhtään en pysty hillitä omaa syömistäni.. Pelottaa sitku joutuu laihuttaa hulluna.. Mut ei kait se auta.. Ei haluis kumminkaa alkaa hirveitä rajoja vetää tohon syömiseen.. :(
Ja normaalioloissa bmi mulla 24..
 
Ennen raskautta BMI oli 25, ja nyt, edelliseen neuvolaan, rv 21 paino oli noussut 6,8 kg... Perjantaina olisi jälleen neuvola ja tällä kertaa ajattelin jättää vaaàn kokonaan väliin, jos mahdollista; mentiin naimisiin viikko sitten ja häitä ja häiden rääppiäisiä tullut vedettyä siihen tahtiin, että :laugh:

En nyt muutoin isommin jaksa stressata painonnoususta, otan sitten (hope so;-) itseäni niskasta kiinni, jahka "paketti" on maailmassa :hug:

Dooris ja sinttipoika 24+0
 
Moikka :wave:

Täällä yks tankki. Ennen raskautta olin "normaalin ja lievän ylipainon rajoilla" ja aina joutunut taistelemaan siitä etten liho. Vaikkakin urheillut olen paljon.

Nyt menossa rv 23+2 ja seuraava neuvola tammikuussa, viimeeksi oli paino noussut jo melkein se 10kg :headwall: :headwall:
Että kyllä meitä lihoavia löytyy :hug: Tekisi mieli jättää neuvolan vaaka kokonaan väliin, se vain harmittaa kun en saa painoa pysymään kurissa. Syön aika paljon tavallista ruokaa, todella harvoin pizzaa tai hampurilaisia,nyt joulun alla on tullut muutama torttu herkuteltua sekä vähän pipareita..mutta tuntuu että jokainen muru jonka laitat suuhun tulee heti vaakaan näkyviin. Suklaata himoitsen, mutta olen saanut sen rajattua 5patukkaan/vko....eikö olekkin loista saavutus :laugh: :laugh:

Terkuin pullea Hysteerinen
 

Yhteistyössä