Onko muita jotka EI pelkää kuolemaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tuntuu hassulta kun niin monet kokevat kovaa kuolemanpelkoa ja ahdistusta asiasta.
En ole oikein ikinä osannut samaistua..
Siis tietenkään en halua kuolla vielä koska elämä vasta edessä, enkä halua että lapseni joutuisi kärsimään asiasta.
Itse kuolemaa en kuitenkaan osaa pelätä, enhän sitten enää tunne mitään.

En pelkää kuolemaa mutta sitä tapaa millä tulen kuolemaan pelkään, että jos se on esim. tukehtuminen. Haluaisin kuolla nukkuessani niin että en tiedä asiasta mitään.

Kuoleminen ei pelota lainkaan, enhän minä enää kuoltuani kärsi, ikävöi, sure... puoliso ja lapset pärjäisi varmasti arjen näkökulmasta, mutta heidän surunsa on se mikä ahdistaa.

Joskus mietin sitä kun sanotaan että olisi vaikka valmis kuolemaan rakkaansa puolesta. Se kuolluthan on päässyt kaikista kärsimyksistä, ja elävälle jää ikävä, suru, selviytyminen, mahdollisesti syyllisyys... melkoinen palvelus?

Täällä on myös yksi joka ei pelkää kuolemaa. Kuolema tuntuu ennemminkin kotiinpaluulta jonka odotan tapahtuvan tulevaisuudessa. Välillä on vähän "koti-ikäväkin", mutta jaksan odottaa kyllä. Eletään nyt tämä elämä ensin.

En pelkää sitä että olen kuollut, koska mitä pelkäämistä siinä nyt on. Mutta sitä pelkään, että lapseni jäisivät tänne liian nuorina ilman äitiä. Ja sitä pelkään, että se oma kuolema tulee olemaan hidas ja tuskallinen, kuten liian monen ihmisen kuolema on.

Yhteistyössä