Onko muita jotka eivät pahemmin lajittele pyykkiä?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Siis iloisesti menee sekaisin kaikenväriset vaatteet samassa koneellisessa enkä laita lämpötilojenkaan mukaan vaatteita eri koneelliseen. Lakanat ja pyyhkeet pesen erillään vaatteista, joskus saattaa olla seassa sukkia ja alkkareita.

Jos mä alkaisin lajittelemaan vaatteet värin ja pesulämpötilojen mukaan, niin mun pitäis kerätä likapyykkiä ettei tarvisi vajaita koneellisia pestä. Ja sitten helposti olisi puhtaat vaatteet loppu...

Mä pesen kaikki vaan samassa. Jos pesuohje nyt on ihan ehdottoman jyrkkä vaikka pesulämpötilan suhteen, niin sit laitan erikseen tai jos on eka pesukerta, et väriä tod. näk. irtoaa. Loppuisi kanssa puhtaat vaatteet, jos alkaisi lajittelemaan.

Mun työvaatteet (keittiön ) mä pesen erikseen, koska ne kerää muuten nukkaa muista vaatteista.

Uusien voimakas väristen vaatteiden kanssa olen tarkempi pari pesukertaa. Mä pesen yleensä 40 asteessa vaatteet ja lakanat ja pyyhkeet 60 asteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mun työvaatteet (keittiön ) mä pesen erikseen, koska ne kerää muuten nukkaa muista vaatteista.

Uusien voimakas väristen vaatteiden kanssa olen tarkempi pari pesukertaa. Mä pesen yleensä 40 asteessa vaatteet ja lakanat ja pyyhkeet 60 asteessa.

housut peset paitojen kans samassa?? mä en vieläkään tajua,miks??

mä pesen paidat (siniset omassa ,valkoset omassa, punaset omassa ja sit muut samassa), housut erikseen (colleget omassa,farkut omassa), sukat samassa kaiken väriset ei haittaa,ku värjääntyy, sit viel lakanat omassa..

Mä lajittelen valkoset/tosi vaaleet, kirkkaat uudet, sekaväriset. Että ei hirveesti jaksa lajitella, mutta nuo vaaleet pidän erillään kun ei jaksa koko ajan olla sit värjäytymiä poiskaan pesemässä.

Ja tietty lakanat ja pyyhkeet ominaan, lakanoista tulee kerralla koneellinen ja pyyhkeistä lähtee aina sitä nukkaa muihin pyykkeihin, ja niitäkin voin huoletta kerätä koneellisen, meillä pyyhkeitä ihan kamalan paljon.

Ja yleensä pesen kaiken muun neljässäkympissä paitsi ne lakanat ja pyyhkeet kuudessakympissä.

Häpeillen tunnustan, että meillä ei edes käytetä pyykkikoria :ashamed: (löytyy sellainen kyllä)
Likapyykit heitetään suoraan avonaiseen koneeseen, joka sitten laitetaan päälle kun se on täynnä.

Alkuperäinen kirjoittaja janskum:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Häpeillen tunnustan, että meillä ei edes käytetä pyykkikoria :ashamed: (löytyy sellainen kyllä)
Likapyykit heitetään suoraan avonaiseen koneeseen, joka sitten laitetaan päälle kun se on täynnä.

Näin toimitaan meilläkin :D

Huh, ei siis olla ainoita. Mut vähänkö kätevää???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

housut peset paitojen kans samassa?? mä en vieläkään tajua,miks??

Mä taas en tajua miksi ei housuja voisi pestä samassa koneellisessa kuin paitoja :o

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Mahtaa teillä olla vaatteet kauheannäköiset, tai sitten suppee värivalikoima vaatteissa...

Ei ole vaatteet kauheannäköiset, miksi olisi?

värit sekottuu?? valkoisista tulee harmaat?? ja lahkeet roikkuu aina maassa,joten likasemmat,ku paidat..

kaikki melkein sekaisin.tosin aika pitkälti värien mukaan vaan lajittelen ettei tuu valkoisista vaaleanpunaisia.Farkut pesen aina erikseen,siis kaikki farkut samassa koneellisessa ettei värjää muita vaatteita.

Mahtaa teillä olla vaatteet kauheannäköiset, tai sitten suppee värivalikoima vaatteissa...

värit sekottuu?? valkoisista tulee harmaat?? ja lahkeet roikkuu aina maassa,joten likasemmat,ku paidat..

Meillä ei pahemmin valkoista pyykkiä ole, mulla pari toppia ja tytöllä pari paitaa. Mä en ole niin hysteerinen, että pitäisi pestä housut ja paidat erikseen. Eikä siitä mitään tulisi, että yrittäisin saada koneellisen pelkästään paitoja tai housuja. Mulla ainakin loppuis puhtaat housut ennenkuin kone täynnä ja osa housuista olisi ollut kauemman aikaa likaisena. Kyllä se on mukavampi pestä vaatteet mahdollisimman pian.

Meillä ei pahemmin valkoista pyykkiä ole, mulla pari toppia ja tytöllä pari paitaa. Mä en ole niin hysteerinen, että pitäisi pestä housut ja paidat erikseen. Eikä siitä mitään tulisi, että yrittäisin saada koneellisen pelkästään paitoja tai housuja. Mulla ainakin loppuis puhtaat housut ennenkuin kone täynnä ja osa housuista olisi ollut kauemman aikaa likaisena. Kyllä se on mukavampi pestä vaatteet mahdollisimman pian.

värjääkö sulla punanen esim. vihreän tai jonku muun värin. en uskalla pestä punasta,ku oranssin kans..

Yhteistyössä