Onko muita jotka revenny pahasti synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Miten toivuitte? Minkäkokonen lapsi oli?

Ite repesin joka suuntaan, vaikka epparikin leikattiin. Epparihaava repes peräaukkoon asti ja sen viereen toinen repeämä myös peräaukkoon asti. Myös emättimeen tuli repeämiä sisälle ja virtsaputken luokse. Tikkejä laittoi lääkäri, kymmenittäin. Jäi aika kamala muisto koko synnytyksestä.

Mulla lapsi 4,5kg ja ponnistusvaihe kesti lähes tunnin.

Niin, ja tietääkö joku miksi toiset ei repeä ja toiset pahemmin? Tuntuu niin uskomattomalta, miten joku voi synnyttää ilman repeämiä. Onhan tuo värkki kuitenki aikas pieni...

mun tuttu sai ns 3 asteen repeämät ja lapsi oli ihan normaalin kokoinen eli n.3,3 kg ja ponnistusvaihe oli aika nopea, mut synty imukupilla ku tää mun kaveri väsähti yhtä-äkkiä et ei enää oikeesti pystyny ponnistaan. oli tosi kipee ja joutu korjausleikkaukseen et pystyy pidättään ja elään normaalia elämää. toipumisaika oli aika pitkä ja vaikea.

mä taas itse synnytin 4,5 kg pojan ja en revenny yhtään ja oon oikeesti pienikokoinen. siis ei yhtään tikkiä tullu mut taas tytöstä tuli 4 tikkiä ja tyttö painoi 3,5 kg.. et aika yksilöllistä....

Repesin pahasti ekan synnytyksessä. Toipuminen vei pari kuukautta, ristiäisissäkään en pystynyt vielä istumaan. Jälkeenpäin olen miettinyt oliko silloisilla kätilöillä joku ihme tyyli, koska osasto oli täynnä todella kipeitä repeämiä. Kävely oli monelle vielä vaikeampaa kuin istuminen ja pyörätuolilla kuskattiin lääkärille. 3 muun aikana ei tälläistä ole ollut.

Mulle repes esikoisen synnytyksessä koko synnytyskanavan pituudelta seinämään sellainen "kiva" repeämä,lapsi kun syntyi käsi poskella,eli,kun normaalisti levein kohta lapsella on hartiat,niin siihen hartioiden leveyteen tuli mulla vielä se käsivarren pituus,jos ymmärrätte. Siinä sitten lääkäri jouduttiin kutsumaan tikkaamaan,ja se teki työtään sen reilu 2tuntia. ja poika painoi syntyessään 3600g,jolla nyt tosin ei ollut asiaan vaikutusta,koska tuon käden takia seinämää tuli repeämä.

Yhteistyössä