Onko muita, jotka säästävän vaatteissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Jonttu-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

-Jonttu-

Vieras
Tuli mieleen tuosta 600 e vuodessa vaatteisiin -ketjusta, kun monille se tuntui olevan ihan pikkusumma.

Mulle 600 e / vuosi on ihan hirveä summa! Mulla ei esim. oo koskaan ollut yli 40 ?:n farkkuja, kallein talvitakki maksoi 80 ?, ja kalleimmat kengät 80 ?. Paitoja pidän kalliina, jos ne maksavat yli 25 ?.

Säästätkö sinä vaatteissa? Mistä ostat halpoja vaatteita?

Mä todellakin säästän siinä, että vihaan shoppailua! Ostan vaan tarpeeseen ja silloinkin edullista. Kirppiksiltä ostelen, jos sattuu kohdalle. Uudet vaatteet yleensä H&M:ltä.

Mä olen ihan liian pihi käyttäämään paljoa rahaa vaatteisiin. Sitäpaitsi mä vihaanvihaanvihaan shoppailemista, joten ei todellakaan mene 600? varmaan edes kolmessa vuodessa mun vaatteisiin..

Mulla on tosi vähän vaatteita, kaikki kenkiä lukuunottamatta mahtuvat yhteen rekkitankoon ja yhteen komeroon, eivätkä nämä ole edes täynnä. Myös ulkovaatteet ovat tässä mukana. En tykkää yhtään vaatteiden ostamisesta, joten ostan vain silloin jos on ihan pakko. Joten kyllä, köyhäilen omissa vaatteissani, joskaan säästö ei ole syy vaan seuraus. Vuodessa menee varmaan 100-200e.

oon maksanu ulkoiluvaatteista paljon (?), esim 99e toppatakista ja housuista (ei varmasti o jonku mielestä edes kalliit), tarjouksesta, olivat kolmatta talvea päällä.
Samoin tuulipuvuista oon maksanu satasen pintaan tarjouksesta (halti, raiski) ja ovat nekin käytössä ties monetta vuotta. Mut sitte esim farkuista en vois kuvitellakkaan maksavani 100e ja paidata 50e kpl. En ole koskaan ajatellu paljon menee vuodessa omiin vaatteisiin, kun en niitä joka kuukausi osta.

no periaatteessa en kai säästä tai no omissa.itte voin kulkea vaikka perasu paljaana, mutolen sitä mietlä että muksuille pitää olla asialliset ja vuoden ajan mukaiset kamppeet ja tietty on mukava ostaa nättiä. Kallista en sinänsä osta eli boikoitoin näitä reima yms. kamppeita, mutta silti hyvät ja siistit vaatteet lapsilla.

säästän, en osta juuri ollenkaan ja jos ostan, yleensä kirpparilta. Sit myös käytän vaatteet vielä ihan loppuun. Juu ei tosiaankaan mene lähellekkään 600e vaatteisiin täällä vuoden aikana.

mä en edes muista millon oisin ostanu jotain mikä ei olis ollu alennuksessa :ashamed: eikä oikeestaan oo edes rahasta kiinni, oon vaan niin pihi :kieh: eikä mulle oo tärkeetä mistä tai miten kallis joku vaate on ollut..

Minä ostan yleensä vähän hintavammat kengät ja takit (että kestää ja on hyvät), muuten tooosi vähän käytän vaatteisiin rahaa, menen ostamaan silloin kun suunnilleen entiset alkaa olla jo ihan risoja.

shoppailua?
Musta se on ihanaa, ja parasta on jos löytää edullista ja hyväkuntoista merkkivaatetta kirpparilta, ja vieläpä itselle (yleensä löytää vain lapsille).

Muuten ostan puoleen hintaan tarjouksista jos ei kirppareilta löydy, alkuperäiseen hintaan en edes muista milloin viimeksi olen ostanut..

Alkuperäinen kirjoittaja miksi inhoatte:
shoppailua?
Musta se on ihanaa, ja parasta on jos löytää edullista ja hyväkuntoista merkkivaatetta kirpparilta, ja vieläpä itselle (yleensä löytää vain lapsille).

Muuten ostan puoleen hintaan tarjouksista jos ei kirppareilta löydy, alkuperäiseen hintaan en edes muista milloin viimeksi olen ostanut..

mà en inhoa silloin kun on paljon aikaa eikà pakottavaa tarvetta lòytàà juuri joku tietty juttu

Mitä hyötyä on 5 euron t-paidasta, jos se ei kestä edes kevään aikaa käytössä vaan kulahtaa pesuissa? Takin hinnaksi 100e ei ole paha, takkia voi käyttää kuitenkin jopa kymmenen vuotta. Tulee maksamaan siis 10e per vuosi. Useat kestävät vieläkin pitempään. Sama farkuissa.

Säästeliäs olen kyllä, mutta ei sitä kannata tyhjästä maksaa.

Ostan paljon laatuvaatteita, housuja, paitoja ja takkeja kirppareilta. Olen innokas ja uupumaton käymään alennusmyynneissä. Ostan tosi harvoin itse halpisliikkeistä vaatteita. Lisäksi minulla on melko klassinen maku, joten käytän melko pitkään mieluisia vaatteita.

nää on mielnkiintosia nämä jotka väittävät panostavansa laatuun ( eli kulkevat hienoissa jopa monen sadan takeissa...) sen takia että kallis takki kestää vuosia...pitävätkö he sitä vuosia???ei koska seuraavana vuonna se on vanhaa mallia ja pitää ostaa uusi kallis takki...näin se vaan menee....

Alkuperäinen kirjoittaja Panostan laatuun:
Mitä hyötyä on 5 euron t-paidasta, jos se ei kestä edes kevään aikaa käytössä vaan kulahtaa pesuissa?

No voi ainakin vaihtaa sitten uuteen, kun se kulahtaa. Yhden kalliin t-paidan hinnalla saa 6 halvempaa paitaa, jotka voi ottaa vaikka kaikki erivärisinä.

Jos te ette kerran osta juuri koskaan vaatteita, niin missä työssä olette? Vai oletteko kotona, jolloin voikin olla muutaman päivän samoissa vaatteissa?
Mulla ammatti, jossa ei työvaatteita, elikkäs pidän omiani... Ihan senkin takia tulee vaatekaappia suht usein päivitettyä!! Ja ei, mulla ei millään riittäs 600?/vuosi omiin vaatteisiini!! Ja täytyy kuitenki sanoa että en mäkään mitään "kallista" osta enkä joka kk laita 50?, mutta esim kengät ja ulkovaatteet ostan laadukkaat, joissa kuljen sitte useamman vuoden!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
nää on mielnkiintosia nämä jotka väittävät panostavansa laatuun ( eli kulkevat hienoissa jopa monen sadan takeissa...) sen takia että kallis takki kestää vuosia...pitävätkö he sitä vuosia???ei koska seuraavana vuonna se on vanhaa mallia ja pitää ostaa uusi kallis takki...näin se vaan menee....

minäkin epäilen vahvasti tätä....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos te ette kerran osta juuri koskaan vaatteita, niin missä työssä olette? Vai oletteko kotona, jolloin voikin olla muutaman päivän samoissa vaatteissa?
Mulla ammatti, jossa ei työvaatteita, elikkäs pidän omiani... Ihan senkin takia tulee vaatekaappia suht usein päivitettyä!! Ja ei, mulla ei millään riittäs 600?/vuosi omiin vaatteisiini!! Ja täytyy kuitenki sanoa että en mäkään mitään "kallista" osta enkä joka kk laita 50?, mutta esim kengät ja ulkovaatteet ostan laadukkaat, joissa kuljen sitte useamman vuoden!! :)

Pienessä toimistossa (ilmaisjakelulehti). Farkkuja voi pitää useammankin päivän, paidan vaihdan lähes päivittäin. Pienelläkin vaatemäärällä pärjää, kun niitä ei lojuta pyykkikopan pohjalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Panostan laatuun:
Mitä hyötyä on 5 euron t-paidasta, jos se ei kestä edes kevään aikaa käytössä vaan kulahtaa pesuissa? Takin hinnaksi 100e ei ole paha, takkia voi käyttää kuitenkin jopa kymmenen vuotta. Tulee maksamaan siis 10e per vuosi. Useat kestävät vieläkin pitempään. Sama farkuissa.

Säästeliäs olen kyllä, mutta ei sitä kannata tyhjästä maksaa.

Minä ostin pari vuotta sitten 160 euron talvitakin, parissa kuukaudessa sisältä kangas repeili niin että vuori tuli näkyviin, eli näköjään pitää ostaa kalliimpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eipä tuolla tehdastyössä omia kamppeita pidetä..

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Kyllä, kuljen vuosia samoissa takeissa, en osta ikinä mitään muodin perusteella, vaan mikä silmääni miellyttää ja täten tiedän, että sitä takkia on kiva käyttää vuosienkin kuluttua. Minulla on paljon klassisia villakangastakkeja, jotka ovat ajattomia ja malliltaan melko perinteisiä eivätkä ainakaan mitään muotiviritelmiä, kuten kuvastoissa usein näkee. Löytyy valkoista, punaista, mustaa, harmaata, pitkiä, puolipitkiä ja lyhyitä eli jos minulla on n. 10 talvitakkia, en tosiaankaan tarvitse joka vuosi uusia. Sama koskee kesävaatteita. Korkokenkiäkin minulla on kesäksi toistakymmentä ja monia käytän vain muutaman kerran kesässä, joten nekin säilyvät vuosikausia käytössä. En suinkaan osta moniakaan näistä uutena mutta kun tunnen liikkeet ja mallit, ostan vastaan tullessa alelöytöjä tai kirppikseltäkin. "Hienoissa" vaatteissa kulkeminen ei tarkoita todellakaan sitä, että se vaatisi paljoa rahaa. Yhdestä villakangastakistani on tiedusteltu ihan sen suunnittelijaakin ja tulin sitten paljastuneeksi, että se on ihan kirppiseltä (10e) Vero Modaa ;)

Yhteistyössä