Onko muita pienten lasten äitejä, jotka eivät käy perhekahviloissa,perhekerhoissa tms...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nekku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehdotttomasti kannattaa viedä lapsia toisten lasten seuraan vaikka itsellä vähän tökkisi. Se on jotain äidin lukkiutuneisuutta ja alemmuudentunnetta jos ei halua nähdä muita vertaisiaan. Eikä kenellekään tee yhtään pahaa hoksata että muitakin tapoja hoitaa lapsia on kuin se oma, urautunut! Lapselle on erittäin hyvä olla säännöllisesti lapsiRYHMÄSSÄ ja tylsää jos joku äiti oman rajoittuneisuutensa takia estää tämän.

Jos ei pysty ottamaan vastaan yhtään muiden samassa tilanteessa olevien mielipiteitä, on jotain vähän pielessä.

Se että olen aina ollut luonteeltani yksin viihtyvä ja sivustaseuraaja, ihminen jolle oma seura on se paras seura (loiva vitsi), ei muuttunut miksikään sillä hetkellä, että minusta tuli äiti. Minun ei ole tarvinut kokeilla vaikka kansantanhuja tai kesäteatteriryhmää tietääkseni ettei se ole minua varten. Lapsistani toinen on tapaani sivustaseuraaja, toinen avoin ja sosiaalinen. Kumpikin heistä on pärjännyt koulussa ja kaveripiireissään hyvin, vaikken ole vienyt heitä perhekerhoon, muskariin tai vauvauintiin. En ole kaivannut kenenkään kasvatusvinkkejä, enkä ole halunnut antaa niitä kenellekään.

En ole ikinä käynyt ja meillä vanhin lähes 3 v. Ei ole suunnitelmissakaan mennä. Uusi vauva on tulossa, ja jatkossakin ollaan kotona. Lapset ei kaipaa sen enempää. Noista on toisilleenkin seuraa ja joskus harvakseltaan näkevät serkkujaankin. Luuleeko joku, että ennen aikoinaan on ollut perhekahviloita sun muita?! Voin kertoa, että ei ole, vaan ihan oman kodin turvassa ne lapset on ennen kasvaneet ilman suurempia hötkyilyjä. :)

Ennen perheet olivat isompia ja suvun yhteisöllisyys usein tiiviimpää. Minusta kyllä pienikin lapsi 1½-2 vuotias silloin tällöin kaipaa oman ikäistä seuraa, sitä ei tarvitse olla mielestäni päivittäin ja jokainen tietysti valitsee itselleen parhaan tavan tarjota lapselle leikkiseuraa.

Yli neljävuotiata on vaikea saada viihtymään sitten päivähoitopaikassa, jos ovat äidin kanssa olleet sinne asti vaan kotona. Näen päivittäin kuinka lapsen yli 4 v. hoitokaverit itkevät kuin vauvat vaikka hoitoa on ollut jo monta kuukautta.

Jos ei vie mihinkään, kannattaakin sitten odottaa eskariin asti, eikä viedä lapsiaan huutamaan toisten korvia pilalle päiväkotiin.

Käydään joka ikinen viikko. Muutettiin vasta uudelle paikkakunnalle ja kerhosta olen itsekin saanut uusia ystäviä. Kuppikunnat on ihan kuvitelmaa, kavereita saa, kun itsekin menee avoimin mielin juttelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;22502612:
Käydään joka ikinen viikko. Muutettiin vasta uudelle paikkakunnalle ja kerhosta olen itsekin saanut uusia ystäviä. Kuppikunnat on ihan kuvitelmaa, kavereita saa, kun itsekin menee avoimin mielin juttelemaan.

no mie koitin useamman kerran ja yhdenkään äidin kanssa en siellä tutustunut, koitin osallistua keskusteluun mutta ne mun jutut joko ohitettiin tai sitten kuunneltiin, nyökättiin ja vaihdettiin puheenaihetta.
siellä oli n. 3 porukka mihin yhteenkään en päässyt mukaan, keskustelut oli pääsääntöisesti ihmisten henk. koht juttuja joihin on täysin uutena aika mahdotonta osallistua..
leikkipuistossa kyllä huomaa jos ei ole ns. tervetullut porukkaan.. selkein vinkki on jos äidit siirtyvät 5metrin päähän kun itse koitan lähestyä heitä.. samaten lapsia komennetaan pois uuden lapsen luota (oikeasti ilman mitään syytä)

fakta nyt on että moni tekee päätelmiä ulkonäöllisistä syistä ja karttaa sitten sitä ns. ei toivottua seuraa

Yhteistyössä