Onko muitakin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minä vain

Jäsen
23.05.2004
584
0
16
Onko muitakin samassa tilanteessa että omat isovanhemmat ei ota lapsia yökylään eikä oikein muutenkaan suostu hoitamaan?
Meillä poika 2v2kk ja pian syntyy toinen, ollaan kysytty monta kertaa äidiltäni ja mieheni vanhemmiltani ottaako poikaa yökylään että saatais hetki kaksinkeskistä aikaa,mutta aina jotakin selitystä miksi ei voi ottaa.. :(
Meidän poika on aika touhukas ja menevä,eli vähän vilkas,ja olen tullut siihen tulokseen että se johtuu varmaan siitä.
Koska äitini kuitenkin ottaa veljen tyttöäni useasti hoitoon ja yökylään,tuntuu niin kurjalta kun tuntuu ettei saa "apua! kun sitä tarvitsisi.Poika viimeksi ollut yökylässä äidilläni 10kk sitten.Olemme molemmat levon tarpeessa kun miehellänikin firma hoidettavana yms... Ja kaivattaisiin edes yhtä yötä että saisi nukkua kunnolla. Lohduttaisi jos löytyisi muitakin samassa tilanteessa olevia..

On.Mulla on viisi lasta ja aina pitäny ite hoitaa.Exän vanhemmat ei edes ole nähny kahta nuorempaa muksua ja koskaan ei ottanee hoitoon,ei myöskään mun vanhemmat.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 18:42 clivia kirjoitti:
On.Mulla on viisi lasta ja aina pitäny ite hoitaa.Exän vanhemmat ei edes ole nähny kahta nuorempaa muksua ja koskaan ei ottanee hoitoon,ei myöskään mun vanhemmat.
Mistä saat itsellesi omaa aikaa kun sitä tarvitset?

Meillä myös viisi lasta.Lasten ollessa pieniä miehen vanhemmat eivät koskaan pitäneet heitä yökylässä tai muutoinkaan auttaneet lasten hoidossa.Lopetin pyytelyn meilläpäin hyviä mannerheimin lastensuojelu nliiton hoitajia.Heistä olen aina saanut hoitoapua, vanhimmista myös viikonlopunajaksi.
Kannattaa kysyä asuipaikkakunnaltasi/kaupungista.

juu ei ole meilläkään lapset hoidossa kummassakaan mummolassa. Meillä on kolme lasta.
Eivätkä koskaan ole olleet.. aina tuntuu olevan näitä selityksiä, enää en edes viitsi kysyä. Tuolta Mll:n kautta saa todella hyviä lastenhoitajia!! ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 17:36 Minä vain kirjoitti:
Onko muitakin samassa tilanteessa että omat isovanhemmat ei ota lapsia yökylään eikä oikein muutenkaan suostu hoitamaan?
Meillä poika 2v2kk ja pian syntyy toinen, ollaan kysytty monta kertaa äidiltäni ja mieheni vanhemmiltani ottaako poikaa yökylään että saatais hetki kaksinkeskistä aikaa,mutta aina jotakin selitystä miksi ei voi ottaa.. :(
Meidän poika on aika touhukas ja menevä,eli vähän vilkas,ja olen tullut siihen tulokseen että se johtuu varmaan siitä.
Koska äitini kuitenkin ottaa veljen tyttöäni useasti hoitoon ja yökylään,tuntuu niin kurjalta kun tuntuu ettei saa "apua! kun sitä tarvitsisi.Poika viimeksi ollut yökylässä äidilläni 10kk sitten.Olemme molemmat levon tarpeessa kun miehellänikin firma hoidettavana yms... Ja kaivattaisiin edes yhtä yötä että saisi nukkua kunnolla. Lohduttaisi jos löytyisi muitakin samassa tilanteessa olevia..

Ymmärrän kyllä että tuo on kurjaa, mutta toisaalta heidän ei ole pakko hoitaa latenlapsia.

Ehkä kannattaa koittaa paria keinoa, mennä vaikka yhdessä pojan kanssa yökyllän heille, jotta isovanhemmat näkevät miteh ihana touhukas poika on ja luottaisivat sitten taitoihinsa hoitaa häntäkin.

Tai sitten voisi koittaa tehdä vaihtokauppaa =) siis jos pojalla on samanikäisiä kavereita niin ottaa sieltä kaveri yökylään ja sitten taas antaa oma poika sinne yökylään (jos siis mukava perhe että uskaltaa antaa)

Isovanhempien lisäksi kummeja/ystäviä/muita sukulaisia voi kysellä. Usein löytyy joku halukas (joka ei välttämättä kehtaa itse ehdottaa hoitamista) ja raha on usein hyvä motivaattori.

Etukäteen on hyvä tiedostaa tämä tilanne. Ettei apua sieltä ole saatavilla ja näin huomioida se, miten jaksaa jatkossa kun lapsia on kaksi ja apua ei sieltä saa. Miten suuren perheen uskaltaa perustaa jos tietää olevansa isän kanssa ainoita jotka lapsia hoitaa. Kun se on hyväksyttävä, ette kellään muulla ole mitään velvoitetta toisten lapsia hoitaa.

Usein aika helpottaa tilannetta. Kun poikanne on isompi ja näin helppohoitoisempi, varmasti "kelpaa" paremmin yökyään. Kkaksi vuotias vilkas poika on paljon rankempi yövieras kun vähän vanhempi.

Toivottavasti tilanteesen löytyy hyviä ratkaisuja, jotta saatte kerättyä voimia ja oltua yhdessä!!

meillä on appiporukat ja minun äitini monen sadan kilsan päässä.

Kesälomilla, sillon kun oma äitini vielä jaksoi (on nyt 72v) hän hoiti mielellään esikoista.
Appiporukat saattoivat silloinkin ottaa vain yhdeksi yöksi \|O
( se siinä otti kupoliin, kun kerran vuodessa ollaan sielläpäin, niin eivät muka joutaneet lapsenlapsia katsomaan paria tuntia kauempaa)

Sama homma oli viime kesänä.

Meillä tytöille otetaan sillontällön hoitaja kehitysvammapalvelusta, tai Mllsta.

Pakko päästä välillä miehen kanssa kaksin johonkin.

Niin ja onhan meidän koko suku monien satojen kilsojen päässä.
Eli kun tytöt sattuvat sairastumaan yhtä aikaa ja me vanhemmat myös, kummasti sitä vaan pitää itse jaksaa hoitaa koko sakki :p

jk. meni hiukan OT mutta, kummasti se välillä tosiaan kismittää, ettei ole hoitoapua tosta vaan saatavilla (muuta kuin maksullista)

minulla tavallaan sama tilanne, paitsi että olen yh. Lapsellani ei ole iso-vanhempia, eikä muutakaan tukiverkostoa minulla ole. Oma aika on todella tiukassa..ja sitä kaipaa itse kukainenkin joskus...onneksi on yksi kummi-täti jolla joskus omien työkiireiden lomassa on aikaa olla tytön (2v) kanssa ja pääsen käymään etes lenkillä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 18:55 Minä vain kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 18:42 clivia kirjoitti:
Mistä saat itsellesi omaa aikaa kun sitä tarvitset?

Me käytämme Väestöliiton lastenhoitopalvelua. Erittäin hyviä hoitajia ollaan saatu aina tarvittaessa eikä tarvitse olla kiitollisuudenvelassa kenellekään eikä selitellä miksi tarvitset hoitajaa. Suosittelen.

Yhteistyössä