Onko muka liian iso lasku viikon ruokaostoksista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikeastiko tuhlari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
Montako pussia leipää te oikeen viikossa syötte? :D Jep, meillä menee kahella aikusella n. 40e/viikko, eli 20e per naama, eli teillä jos laskis 13 v aikuseks ja 11v ja 3v yheks aikuseks niin menis 80 e plus sit tupakit, karkit ja sellaset. Eli täysin normaali hinta ja tuollakin saa jo tosi paljon vertailla ja halvinta ostaa. Ruoka nyt vaan on kallista. Ja mieti, että jos 20 euroa per nokka menee viikossa, niin se on noin 2e vähän päälle ruokaan päivässä plus pesuaineet ym. Ei tod. oo paljoo. Vai missä miehes syö edes yhtä ateriaa tolla hinnalla?

Tietenkin tuostakin listasta olis voinut typistää tuoremehut tiivisteeseen, lihapullat jauhelihaan jne.

Meillä menee leipää ihan alyttömästi, mies syö päivässä melkein kokonaisen paahtoleivän.

Juu olisihan sitä voinu itse noi lihapullat vääntää, mutta kun ei vaan aina jaksa =) Ja ollaan viikonloppuna menossa siskon raksalle auttamaan, joten on kiva että kotona on jotain valmista ettei tarvi kun lämmittää kun tullaan takasin.

Tuoremehu on mulle jotenkin must aamulla, tuntuu että on pakko se lasillinen aamupalan yhteydessä saada.

No ei minusta ollut paljoa.
Meitä on enemmän... 2 aikuista ja 10 lasta, joista kuopus tosin pelkästään rintamaidolla - vielä, mutta mie saan menemään viikossa kauppaan n. 400? :ashamed:

Lähtökohtana se, että perunoita saapi ostaa viikoksi sen 10kg, ja leipää eräänkin pussillisen, kun ei oo vielä päässyt sellaiseen vaiheeseen, että jaksais ja kehtais itse taas alkaa vääntämään leivät :ashamed:

huomasin, että syötte paljon valmisruokaa, se on toki usein edullisempaakin (esim just maksalaatikko ja lihapullat) mutta mielestäni aika pahoja.. + jääteen olisi voinut jättää väliin. Muuten aika ok-lista.

Alkuperäinen kirjoittaja oikeastiko tuhlari:
Mut mua alko sit mietityttään, että meneekö meillä sitten ihan hirveesti rahaa ruokaa, kun menee noi 600 euroa kuukaudessa (sisältää pesuaineet, vaipat). Tossa listassa on toi ukon tupakka-aski, mutta ne ostaa yleensä ite eli ne ei sisälly tohon kuukauden ruokabudjettiin.

Teillä on ihan sopiva ruokabudjetti, ehkä jopa aika pieni. Ukkos ei taida oikein tietää, mistä puhuu. Sano sille että hoitaa hommat itse jos ei suhun luota.

No ei ollu paljon :o Mä käyn pari kertaa viikos kaupas ja mulla menee 60-90e kerta, riippuen mitä pitää tuoda eikä tuossa ole pesuaineita, vaippoja tms. Ja meillä on myös 6henkilöä taloudessa :wave: Ja paahtoleipää/ruisleipää meillä menee pussi päivässä jos lapsilla oikein on kasvukausia yhtäaikaa :wave:

Lisäys: Meillä ruokabudjetti (sisältää kaikki pesuaineet, wc paperit yms ja välillä jotain extraa) on 600? kuussa, meitä on kolme aikuista ja kolme lasta. Lapsista yksi ei vielä syö kiinteitä. Kyllä sitä sais tästä vielä typistettyä, mutta mun mielestä ei ole mitään tarvetta.

Vois laskea, että 100?/ kk per nenä on sopiva ruokaraha jos perheessä on enemmän ku 3 hlöä. Yksin asuvan ruokamenot taitaa olla melkein 200?/kk...?

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
No ei minusta ollut paljoa.
Meitä on enemmän... 2 aikuista ja 10 lasta, joista kuopus tosin pelkästään rintamaidolla - vielä, mutta mie saan menemään viikossa kauppaan n. 400? :ashamed:

Lähtökohtana se, että perunoita saapi ostaa viikoksi sen 10kg, ja leipää eräänkin pussillisen, kun ei oo vielä päässyt sellaiseen vaiheeseen, että jaksais ja kehtais itse taas alkaa vääntämään leivät :ashamed:

Ei teidän lähellä olis leipomoa mistä saisit hakea? Tekisit tilauksen ja pistäsit pakkaseen? Mä tapaan hakea Seinäjoelta Fazerilta (tai mies hakee siis) ja tuon heti kerralla monta laatikkoa leipää, hintaero on huima kun hakee sieltä eikä tuokkaa kaupasta samoja pusseja :wave:

No ensinnäkin miehes ei taida tajuta, että nuo oli halvat ostokset. Ja toisekseen ihan mielenkiinnosta kysyisin, missä nää ostokset on tehty kun makso noinkin vähän?? Laskeskelin ihan huvinvuoks mitä noi tekis ja mun mielestä vois maksaa paljon enemmänkin... Joten mikä kauppa ja mikä kaupunki??

mitä mies olisi jättänyt pois ostoksista? vai eikö hänellä muka ole käsitystä siitä, että viikossa on 7 pvää ja jos joka päivä syödään vähintään 1 lämmin ateria, aamupalat, iltapalat ja kotona olevat vielä lounaan. Mä en ainakaan keksi mitä listastasi olisi pitänyt pois jättää. Ennemminkin itse olisin "tuhlannut" vielä muuhunkin...

Laitoinkin jo aikaisemmin että Lidlissä käytiin ja Citymarketissa (Lahti). Meitä syödään arkisin koko perhe 1 lämmin ateria yhdessä ja minä ja pienemmät muksut sitten vielä päivällä toinen. Viikonloppuisin pienemmät syövät 2 lämmintä ateriaa päivässä, isommat 1 tai 2 (riippuen miten ovat kotona, kun molemmat ovat yleensä lauantait harrastuksissa). Päivän toinen lämmin ateria on yleensä jämiä iltaruoalta.

Onko miehesi tosissaan. Teidän perhekoolla tuohan on tajuttoman vähän!!!! Meillä menee tuo tuplana ja meitä on kaksi aikuista ja kolme lasta. Mukana laskuissa kaikki pesuaineet yms. Alkoholiin ei mene senttiäkään eikä tupakkaan.

Nyt aloin miettimään kun Elämänlähdekin kertoi viikon ruokakulut. Siis onko tuo mahdollista. Tuollaisella perhekoolla noin vähän?! Olen siis tuo huh huh! Kertokaa miten sen teette, otan heti mallia!

Alkuperäinen kirjoittaja hun huh!:
Nyt aloin miettimään kun Elämänlähdekin kertoi viikon ruokakulut. Siis onko tuo mahdollista. Tuollaisella perhekoolla noin vähän?! Olen siis tuo huh huh! Kertokaa miten sen teette, otan heti mallia!

Ohiksena sanon sen verran, että esim jos on oma peruna- porkkana- ym kasvimaa, omat marjapuskat ja tykkää talsia metsässä, ja ehkä ostaa lihat suoraan läheltä alkutuotantoa, eikä marketista, niin pääsee tosi paljon halvemmalla

Meillä on pakastimessa paljon marjoja, omppuja yms. kiitos tästä kuuluu paljolti myös appiukolle ja mun äitille, kun säilövät samalla myös meille. Toki itsekin käytiin poimimassa jonkin verran. Perunoita ja itsekeitettyjä mehuja saadaan mun isovanhemmilta, joten ne osaltansa vähentävät ruokakuluja. Leipää haetaan leipomoiden tehtaanmyymälästä ainakun vain pystytään, sieltä saa todella halvalla isoja satseja.

Yhteistyössä