onko mulla velvollisuus.. (kummiasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kummius ja sen tuomat ongelmat, voi huoh. Taas nähdään kuinka se on menettänyt merkityksen.

Ap:lla ei velvollisuutta mihinkään. Lapsi on aikuisen vastuulla ja aikuinen tekee päätökset. Aikuisen syy jos lapsi ei näe kummiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
kyllä mullakin osa kummilapsista asuu kauempana, mut sit ollan kuitenkin yhteyksissä puhelimen välityksellä ym. saan kuvia kummilapsistani yms. me olemme ex miehen kanssa kumpikin siis tämän hänen siskonsa pojan kummeja, eli voiko muistamisen jättää kokonaan hänen harteilleen? vaatteita tälle kyseiselle pojalle on miltei mahdoton ostaa (varsinkaan kun ei nää ).. mutta ehkä sit kuitenkin jatkan muistamista edes jollain tavoin.

Onko sinulla lapsia? Minulla on lapsia ja heistä on hienoa saada postissa jotakin. Näin he tietävät että joku edes muistaa heidän olemassaolon. Synttärivieraita kun ei kaukaa tule, ja koko suku asuu kaukana.

Jotenkin ihmeellistä, että käsketään unohtaa lapsi, jos on kummiksi lupautunut. Varmaan sitten käsket myös omien kummiesi unohtaa sinun lapsesi. Jos se on ihan sama, muistaako vai ei.

:o kyllä minulla on lapsia, mutta meidän sukumme asuu täällä joten postissa ei tule mitään. samoin ex mieheni suku asuu täällä. kuka täällä on käskenyt ketään unohtaa?? minusta kummisuhde on kuitenkin vuorovaikutusta lapsen, lapsen vanhempien ja kummin kanssa. kummius on muutakin kuin lahjan lähettämistä ja se on minusta sääli jos en muuhun enää kelpaa. ei ole kiva olla kuitenkaan ei toivottu vieras, jonka lahjat kelpaavat, ei muu.

mä olen ollut samassa tilanteessaja kun ei enää synttäreille kutsuttu, kun lähetti lahjan sitä ei haettu postista, rahat oisi varmaan menny vanhempien käyttöön.. lopetin yhteydenpidon siihen. vaikea on väkisin olla kummi jos vanhemmat ei enää halua yhteyttä pitää. myöhemmin näin lasta ja ei hän edes tiennyt mun olevan kumminsa.. ei musta siis ollut edes puhuttu hänelle. ja avioero mieheni kanssa oli syy tähänkin kummiuden "loppumiseen"

Kyllä se kummius on muutakin kuin lahjan ostamista. Ja molemmin puolinhan sitä pitäs yhteyttä pitää.Ite kysysin voinko kummilastani nähdä enää ja jos ei onnistu niin en muistaisi enää.Luulen että vanhemmat niin myös haluavat,typeräähän se on jos sanotaan että et saa lasta nähdä enää ja et ole tervetullut mutta lahjat kyllä kelpaa,eihän se kummius sitä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja leniah:
Kyllä se kummius on muutakin kuin lahjan ostamista. Ja molemmin puolinhan sitä pitäs yhteyttä pitää.Ite kysysin voinko kummilastani nähdä enää ja jos ei onnistu niin en muistaisi enää.Luulen että vanhemmat niin myös haluavat,typeräähän se on jos sanotaan että et saa lasta nähdä enää ja et ole tervetullut mutta lahjat kyllä kelpaa,eihän se kummius sitä ole.

no minä tämän kevään aikana laitoin useasti viestiä kummilapsen äidille ja kyselin kuulumisia.. ei vastauksia. laitoin onnittelu viestin kun kummipojan isoveljellä oli syntymäpäivä.. ei vastausta. vähän alko tympäseen. ja minut "unohdettiin" kutsua syntymäpäivä juhliin ym. vähän tuntuu yksipuoliselta.. siksi mietinkin näitä tulevia juhlia kovin. :|

yksi kummilapsistani on ex mieheni siskon poika (olen sylikummi). ennen eroa oltiin paljon tekemisissä, ja jonkin aikaa myös eron jälkeen. nopeasti kuitenkin yhteyden otot harvenivat sieltä suunnalta. kummipojallani on syntymäpäivä heti joulun jälkeen ja viime vuonnakin laitoin lahjat (sekä joulu että syntymäpäivä) menemään ex:n mukana perille (minua ei oltu kutsuttu juhliin). muutama päivä syntymäpäivien jälkeen minulle soitettiin että "ai, niin haluaisitko tulla käymään kahvilla. ei me muistettu sinua ollenkaan". sen jälkeen olen muutamaan kertaan laittanut kummilapsen äidille viestiä ja kysellyt pojan kuulumisia, vastausta ei vain ole kuulunut. nyt taas joulu ja pojan syntymäpäivä lehenee ja mietin että vieläkö minun tulee muistaa tätä poikaa? onko minulla siihen velvollisuus vaikka tämä kummius on muuttunut hyvin yksipuoliseksi. paha mieli tulee kummastakin.. siis jos lopetan muistamisen tai sitten että paketti menee vaan perille, ilman muuta kontaktia.

no mie sanosin näin että: ei se ykspuolinen hevonen kauaa potki...

eli en nää että siulla ois mitään velvollisuuksia. kun ei sinua ees synttäreille kututa niin eivät vissiin tarvii lahjaakaan...

:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja leniah:

no minä tämän kevään aikana laitoin useasti viestiä kummilapsen äidille ja kyselin kuulumisia.. ei vastauksia. laitoin onnittelu viestin kun kummipojan isoveljellä oli syntymäpäivä.. ei vastausta. vähän alko tympäseen. ja minut "unohdettiin" kutsua syntymäpäivä juhliin ym. vähän tuntuu yksipuoliselta.. siksi mietinkin näitä tulevia juhlia kovin. :|

Laittasin vain kortin jos ei kutsua tule.

Yhteistyössä