Onko mun pakko ottaa töistä sairaslomaa, että saan edes joskus levätä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lomaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tarviiko sitä miestä kiinnostaa? Kyllä ne kotihommat hoituu ilman isompaa kiinnostustakin. Otat vaan reilusti itsellesi vapaapäivän tai illan ja jätät miehen huolehtimaan lapsista ja kodista.

Miten 'saa' sairaslomaa? Mulla sama tilanne mutta en oikein tiedä että mitä paikkaa pitäisi valittaa lääkärissä että sais saikkua?! Ylä vai alapäätä... Mulla paha masennus takana, jos on nukkumisvaikeuksia niin saako saikkua?

Ennemmin tuossa tilanteessa minusta sieltä kotoa pitäisi saada sitä lomaa. Mitä se auttaa jos olet saikulla, sittenhän oot koko ajan siellä kotona ja miehes entistä enemmän olettaa että hoidat yksin kaiken?

Tietysti jos töissä työtaakka tuntuu kohtuuttomalta, täytyy keskustella asiasta pomon kanssa. Mutta jos se johtuu siitä että kuormitus kotona on liian kovaa, niin sit täytyy kotona laittaa jotenkin asiat uusiksi.

Mitä jos ensi viikonlopuksi lähtisit vaan jonnekin lepäämään ja jättäisit lapset ja kodin miehen vastuulle?

Unettomuus (eli käytännössä sama kuin väsymys..)

Älä aja itseäsi piippuun. Jos saikun hakeminen on ainoa vaihtoehto lepäämiselle niin työterveyteen mars.

Niin et tuollanen työntekijä. "haen saikkua niin työnanataja saa maksaa kun en jaksa muuten hoitaa hommia kotona". Toivottavasti en palkkaa sua kun haen työntekijöitä.

Yhteistyössä