Onko mun pakko syödä tänään vielä jotain??? Kertokaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nälätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nälätön

Vieras
Olen tänään syönyt:

Klo 8.00 E-pilleri ja vettä
Klo 13.30 purkin rahkaa ja kiisseliä + ruisleivän keittokinkulla
Klo 17:00 Kaksi ruisleipää kananmunalla, kinkulla ja tomaatilla

Juonut olen 2 litraa vettä, 3 kuppia kahvia ja yhden teetä.

Pitäisikö vielä syödä jotain vaikkei ole nälkä? Piisaako noiden kalorit?

Aamupala näyttäis olleen niin tuhti, että etköhän pärjää.

Ei vaan, kyllähän tuossa aika heikosti on ravintoa, mutta jos joka päivä ei ole tuollaista niin mitäpä sitä väkisin syömään.

Ei sitä kai syödä kannata jos ei nälätä.

Mä huvikseni aloin laskemaan noita kaloreita myös, 1200 olis semmonen hyvä. Mutta eihän mulla tuu päivässä kuin 600-800 kaloria, niilläkin on jo maha jatkuvasti täynnä.

Siksi tuon kirjoitin, kun valitettavasti tossa on mun ruokavalio aika monelta päivältä.

Olen huomannut että ruokahalu on kadonnut eikä ole nälkä. Joudun pakottamaan itseni syömään edes nuo. Joskus saatan jakaa useampaan annokseen tai rahka-annoksia on pari, tai sitten pari omenaa ja kurkkua lisänä.

En tiedä miksi ei ole nälkä.

No onhan tuo nyt ihan liian vähän. Ja joku väitti että 1200 kcal olis hyvä, ei pidä paikkaansa. Ellei ole tarkoitus pudottaa reippaasti painoa. Jos ei yhtään maistu ruoka niin kannattaa varmaan edes juoda pari lasia maitoa tms. Jukurttia ehkä?

[QUOTE="Samu";29141953]No onhan tuo nyt ihan liian vähän. Ja joku väitti että 1200 kcal olis hyvä, ei pidä paikkaansa. Ellei ole tarkoitus pudottaa reippaasti painoa. Jos ei yhtään maistu ruoka niin kannattaa varmaan edes juoda pari lasia maitoa tms. Jukurttia ehkä?[/QUOTE]

Niin tuo 1200 olis mulle hyvä painonpudotukseen. Mutta ei tosiaan muutenkaan kerry kuin 600- 800 kaloria.

[QUOTE="Samu";29141953]No onhan tuo nyt ihan liian vähän. Ja joku väitti että 1200 kcal olis hyvä, ei pidä paikkaansa. Ellei ole tarkoitus pudottaa reippaasti painoa. Jos ei yhtään maistu ruoka niin kannattaa varmaan edes juoda pari lasia maitoa tms. Jukurttia ehkä?[/QUOTE]

Jukurttia en ole syönyt moneen vuoteen...
En edes osaa laskea paljonko noissa on kaloreita. Pussista katsoin että yhdessä leivässä on n. 63kcal, eli ei paljoa.

No, pitää yrittää nyt edes omena syödä yötä vasten.

[QUOTE="alkup";29141971]Jukurttia en ole syönyt moneen vuoteen...
En edes osaa laskea paljonko noissa on kaloreita. Pussista katsoin että yhdessä leivässä on n. 63kcal, eli ei paljoa.

No, pitää yrittää nyt edes omena syödä yötä vasten.[/QUOTE]

Oletko kovin alipainoinen tai laihtunut lyhyessä ajassa runsaasti? Jos et, niin ei sulla suurempaa huolta ole, vaikka ei aina maistuiskaan:) Mutta jos olet, niin kannattaa ehkä hiukan miettiä mistä kiikastaa. Mutta niinhän sä olet selvästi jo tehnytkin, ja hienoa että välität omasta terveydestäsi!

[QUOTE="Samu";29142009]Oletko kovin alipainoinen tai laihtunut lyhyessä ajassa runsaasti? Jos et, niin ei sulla suurempaa huolta ole, vaikka ei aina maistuiskaan:) Mutta jos olet, niin kannattaa ehkä hiukan miettiä mistä kiikastaa. Mutta niinhän sä olet selvästi jo tehnytkin, ja hienoa että välität omasta terveydestäsi![/QUOTE]

Olen normaalipainoinen, eli en heti kuihdu pois vaikka hetken näin menisikin, mutta ihmetyttää silti, aina on ruoka maistunut, ei siinä ongelmaa. Nyt on se ongelma ettei maistu, ja vaikka otan lautaselle, en saata syödä.
Tosin joku mainitsi hormonit, tämä ongelma alkoi aikalailla yhtäaikaa pillerien aloituksen yhteydessä.

No, pahoinvointi on ihan normaalia pillerien aloituksen yhteydessä. Ruokahaluttomuus on usein lieväasteista pahoinvointia. Pari kuukautta voi katsoa, muuttuuko olo normaaliksi. Jos ei, niin sitten kannattaa miettiä muita ehkäisyvaohtoehtoja. Voisi myös miettiä, kannaisiko se pilleri nauttia illalla eikä aamulla.

No niin, useimmathan saa lisää ruokahalua pillereiden kyytipoikana, mutta on se toinenkin ääripää ihan mahdollinen. Turha siitä on kauhiasti huolta kantaa, ellei ala tosissaan vaikuttaa negatiivisesti sun elämään ja terveydentilaan. Ja aina jos huolestuttaa niin kannattaa mennä sinne lääkäriin. Pillereitäkin on niin monenlaisia nykyään, että asialle voidaan jopa tehdä jotain!

Koita syödä enemmän. Mahalaukku kutistuu jos et syö, sit on vaikea aloittaakaan. Banaania, luonnonjogurttia hunajalla, mansikoita ja kermavaahtoa, tai mitä vaan..

Uusimmat

Yhteistyössä