Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hahhhaaa:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Teet itsellesi ja elimistöllesi vain hallaa kun yrität nipistää normaalista painostasi. Elimistö ei siitä tykkää vaan menee ihan sekaisin ja läskit lisääntyvät jos laihdutat.
Heh. No joo, vastaanpa huvikseni.
Jos on normaalipainossa (vielä ylärajalla), niin se ei tarkoita, että on ihannepainoinen. Ja jos on lihonut normaalipainon sisällä, niin miten se tekee hallaa elimistölle, jos haluaa sitä läskiä pois ja takaisin vanhoihin mittoihin?
Siten, että normaalipaisen elimistö polttaa laihduttessa ensin lihaksia. Sitten kun aloittaa normaalin syömisen, elimistö kerää läskiä kuin hädässä, koska ennakoi, että nälänhätä voi taas pian olla tulossa. Siten lopputos on usein se, että 5 kiloa lihaksia lähtee ja 8 kiloa läskiä tulee tilalle.
Alkuperäinen kirjoittaja SugarBabyLove:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hahhhaaa:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Teet itsellesi ja elimistöllesi vain hallaa kun yrität nipistää normaalista painostasi. Elimistö ei siitä tykkää vaan menee ihan sekaisin ja läskit lisääntyvät jos laihdutat.
Jos on normaalipainossa (vielä ylärajalla), niin se ei tarkoita, että on ihannepainoinen. Ja jos on lihonut normaalipainon sisällä, niin miten se tekee hallaa elimistölle, jos haluaa sitä läskiä pois ja takaisin vanhoihin mittoihin?
Siten, että normaalipaisen elimistö polttaa laihduttessa ensin lihaksia. Sitten kun aloittaa normaalin syömisen, elimistö kerää läskiä kuin hädässä, koska ennakoi, että nälänhätä voi taas pian olla tulossa. Siten lopputos on usein se, että 5 kiloa lihaksia lähtee ja 8 kiloa läskiä tulee tilalle.
Sunko mielestä laihduttaja ei voi syödä normaalisti?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja SugarBabyLove:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hahhhaaa:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Teet itsellesi ja elimistöllesi vain hallaa kun yrität nipistää normaalista painostasi. Elimistö ei siitä tykkää vaan menee ihan sekaisin ja läskit lisääntyvät jos laihdutat.
Mitä tarkoitat? Jos laihduttaja syö "normaalisti", eli siten miten on ennenkin syönyt hän ei laihdu. Liikunta ei laihduta, vaan se mitä syö ja useimmat syövät enemmän lisätessään liikuntaa. Normaalipainoisella ei kuitenkaan ole mitään syytä laihduttaa (paitsi nykyinen epänormaalin laiha kauneusihanne), ja normaalipainoiselle on laihduttamiseta vain haittaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja SugarBabyLove:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hahhhaaa:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Teet itsellesi ja elimistöllesi vain hallaa kun yrität nipistää normaalista painostasi. Elimistö ei siitä tykkää vaan menee ihan sekaisin ja läskit lisääntyvät jos laihdutat.
Mitä tarkoitat? Jos laihduttaja syö "normaalisti", eli siten miten on ennenkin syönyt hän ei laihdu. Liikunta ei laihduta, vaan se mitä syö ja useimmat syövät enemmän lisätessään liikuntaa. Normaalipainoisella ei kuitenkaan ole mitään syytä laihduttaa (paitsi nykyinen epänormaalin laiha kauneusihanne), ja normaalipainoiselle on laihduttamiseta vain haittaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:Ei siihen mitään taikakeinoa ole. Kulutat enemmän kuin mitä syöt. Mä oon sun mittanen ja painan 5 kg vähemmän, mielestäni oon ihan sopiva.
Listaa miten syöt ja paljonko liikut niin katotaan löytyskö joku kompastuskivi tai sokea kohta jota ennen et oo ite huomannu?
Mä suosittelisin kuntosalia, lihas kuluttaa enemmän kun läski ja on nätimmän muotosta![]()
Alkuperäinen kirjoittaja selvennä pliis! Mä en usko:Alkuperäinen kirjoittaja ajatuksia:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja BloodyEnd:Vaihda nyt ainakin valkoinen riisi ja pasta tummaan. Käväise kuntosalilla ja pyydä sieltä joltain vinkkejä tuohon kiinteytykseen.![]()
Mä olen vhh:lla kyllä, ihan oman hyvinvointini vuoksi, elimistöni ei kestä hiililaripitoisia ruokia ja olo on hyvä, mutta paino ei hirveästi laske... Pitäis löytää siihen vielä joku keino. En siis syö perunoita, pastoja, riisiä tai edes tummaa leipää. Tuo karsi minulta lähinnä hankalan olon ja turvotuksen aterioiden jälkeen.
Hei!
Oletko ollut vhh:lla kauan? Kuinka tarkoin olet perehtynyt karppauksen ideaan? Usein ongelmana proteiinien liika saanti ja rasvan vähyys.
Älä tuijota pelkkää vaakaa, vaan ota mittanauha! Vhh ei syö sulta lihaksia, vaan rasvaa.
Itse olen ollut viime kesästä vhh:lla, lueskelin aika paljon kirjoja ja nettiä, mistä pääsin jyvälle asiasta. Karppaus on vaan niin eri juttu kuin kitukuurit, joilla olen ennen vetänyt 5-10 kiloa pois. Ne on sit tulleet aina takaisin...
Paino on pudonnut hiljalleen, olen tiivistynyt. Mun mielestä on parempi painaa vaikka 70 kiloa ja näyttää 50 kiloselta, kuin toisin päin
Ideanahan ois antaa elimistölle oikeat rakennusaineet, jotta se vois toimia kuten on tarkoitettu.
Olen perehtynyt asiaan, mutta mä en todellakaan usko, että se läski korvautuu lihaksella niin paljon kuin on läskiä. Siis se ei vaan ole mahdollista.
Normaali nainen ei vaan saa kasvatettua lihasta samaa määrää lihasta tilalle, mitä läskiä lähtee. esim. jos painan 70 ja olen painanut joskus 60 ja siihen haluan, niin että paino ei putoa, mutta läskit lähtee pois, kun mulla on se 10 kiloa sitä läskiä? Sehän tarkoittaisi, että mulle tulisi 10 kiloa lihasta samalla takaisin normaalilla aerobisella liikunnalla.
Selvennätkö mulle, miten tuo muka toimii? Eihän nainen ilman punttitreeniä saa kasvatettua lihasta noin vaan, ei se itsekseen kasva. Ja jos se läski lähtee, mutta vaaka ei näytä pienempää, niin mikä on homman nimi? Sitä lihasta kun ei todellakaan tule niin paljoa tilalle.
Kun nyt saa sen kuvan, että vaakaluku pysyy samana, mutta se useamman kilon ylimääräinen rasva muuttuu jotenkin mystisesti lihakseksi.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitä tarkoitat? Jos laihduttaja syö "normaalisti", eli siten miten on ennenkin syönyt hän ei laihdu. Liikunta ei laihduta, vaan se mitä syö ja useimmat syövät enemmän lisätessään liikuntaa. Normaalipainoisella ei kuitenkaan ole mitään syytä laihduttaa (paitsi nykyinen epänormaalin laiha kauneusihanne), ja normaalipainoiselle on laihduttamiseta vain haittaa.
Alkuperäinen kirjoittaja ajatuksia:Alkuperäinen kirjoittaja selvennä pliis! Mä en usko:Alkuperäinen kirjoittaja ajatuksia:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja BloodyEnd:Vaihda nyt ainakin valkoinen riisi ja pasta tummaan. Käväise kuntosalilla ja pyydä sieltä joltain vinkkejä tuohon kiinteytykseen.![]()
Mä olen vhh:lla kyllä, ihan oman hyvinvointini vuoksi, elimistöni ei kestä hiililaripitoisia ruokia ja olo on hyvä, mutta paino ei hirveästi laske... Pitäis löytää siihen vielä joku keino. En siis syö perunoita, pastoja, riisiä tai edes tummaa leipää. Tuo karsi minulta lähinnä hankalan olon ja turvotuksen aterioiden jälkeen.
Hei!
Oletko ollut vhh:lla kauan? Kuinka tarkoin olet perehtynyt karppauksen ideaan? Usein ongelmana proteiinien liika saanti ja rasvan vähyys.
Älä tuijota pelkkää vaakaa, vaan ota mittanauha! Vhh ei syö sulta lihaksia, vaan rasvaa.
Itse olen ollut viime kesästä vhh:lla, lueskelin aika paljon kirjoja ja nettiä, mistä pääsin jyvälle asiasta. Karppaus on vaan niin eri juttu kuin kitukuurit, joilla olen ennen vetänyt 5-10 kiloa pois. Ne on sit tulleet aina takaisin...
Paino on pudonnut hiljalleen, olen tiivistynyt. Mun mielestä on parempi painaa vaikka 70 kiloa ja näyttää 50 kiloselta, kuin toisin päin
Ideanahan ois antaa elimistölle oikeat rakennusaineet, jotta se vois toimia kuten on tarkoitettu.
Olen perehtynyt asiaan, mutta mä en todellakaan usko, että se läski korvautuu lihaksella niin paljon kuin on läskiä. Siis se ei vaan ole mahdollista.
Normaali nainen ei vaan saa kasvatettua lihasta samaa määrää lihasta tilalle, mitä läskiä lähtee. esim. jos painan 70 ja olen painanut joskus 60 ja siihen haluan, niin että paino ei putoa, mutta läskit lähtee pois, kun mulla on se 10 kiloa sitä läskiä? Sehän tarkoittaisi, että mulle tulisi 10 kiloa lihasta samalla takaisin normaalilla aerobisella liikunnalla.
Selvennätkö mulle, miten tuo muka toimii? Eihän nainen ilman punttitreeniä saa kasvatettua lihasta noin vaan, ei se itsekseen kasva. Ja jos se läski lähtee, mutta vaaka ei näytä pienempää, niin mikä on homman nimi? Sitä lihasta kun ei todellakaan tule niin paljoa tilalle.
Kun nyt saa sen kuvan, että vaakaluku pysyy samana, mutta se useamman kilon ylimääräinen rasva muuttuu jotenkin mystisesti lihakseksi.
Tarkoitan siis sitä ettei sun lihakset häviä siinä laihdutuksessa, kuten kävisi vähärasvaisessa&vähäkalorisessa dieetissä.
Lihas painaa enemmän kuin läski.
Laske muutaman päivän ajalta ihan oikeasti mitä syöt, niin saat selville mikä mättää jos ei paino tipu.
Proteiinit n. 1-2 g/tavoitepainokilo/pvä, hiilarit esim. 60 g/pvä, rasvaa sitten loput, määrä siis aika iso! Laske sun energiantarve!
Tää on vaan esimerkki miten noita makroravinteita voi laskea...
Eli jos tavoittelet 60 kilon painoa: 60-120g proteiinia x 4 kcal/g= 240-480 kcal + hiilarit 60g x 4 kcal/g= 240 kcal, YHTEENSÄ 480 kcal-720 kcal
+ RASVAA LOPUT eli
Itse en laske hiilareita, vaan syön karpisti mitä mieli tekee ja paino pysyy kurissa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitä tarkoitat? Jos laihduttaja syö "normaalisti", eli siten miten on ennenkin syönyt hän ei laihdu. Liikunta ei laihduta, vaan se mitä syö ja useimmat syövät enemmän lisätessään liikuntaa. Normaalipainoisella ei kuitenkaan ole mitään syytä laihduttaa (paitsi nykyinen epänormaalin laiha kauneusihanne), ja normaalipainoiselle on laihduttamiseta vain haittaa.
No nytpä vasta varsin valehtelet. Tai sitten et vaan tiedä. Vai ettei liikunta lahdiuta koska "useimmat syövät enemmän lisätessään liikuntaa"? No just. Kyllä se liikunta vaan laihduttaa, jos pitää syömiset suhteessa kulutukseen.
Normaalipainoiselle ei ole yhtään mitään haittaa jos laihdutus tapahtuu normaalipainon sisällä. Se, että sä olet vähän pullea ja koitat tolkuttaa itelles kuinka fiksua sun on sellasena pysyä ei tarkota sitä että kaikkien täytyy tehdä niin. Normaalipainon sisällä saa laihduttaa tai olla laihduttamatta ihan sen mukaan miltä tuntuu.
Alkuperäinen kirjoittaja näin syön:Alkuperäinen kirjoittaja Juu:Ei siihen mitään taikakeinoa ole. Kulutat enemmän kuin mitä syöt. Mä oon sun mittanen ja painan 5 kg vähemmän, mielestäni oon ihan sopiva.
Listaa miten syöt ja paljonko liikut niin katotaan löytyskö joku kompastuskivi tai sokea kohta jota ennen et oo ite huomannu?
Mä suosittelisin kuntosalia, lihas kuluttaa enemmän kun läski ja on nätimmän muotosta![]()
Tässä esmerkki päivän syömisistä:
Aamu: yhden-kahden munan munakas öljyssä paistettuna, siivu tai 2 juustoa, desin verran kanaa tai jauhelihaa munakkaan seurana. Salaattia, paprikaa, kurkkua. Kahvi kermalla.
Lounas: Salaattia, kurkkua, paprikaa, tomaattia. Paistettua kaalia, sipulia, lohta 100-150g. Kahvi ehkä.
Päivällinen: samaan tyyliin kuin lounas.
Illalla ehkä vielä turkkilaista jogurttia mustikoilla 1-2dl.
Liikun 4 kertaa viikossa 45-60 min. kerrallaan, lenkkeilyä tai uintia pääasiallisesti. Lisäksi vielä työmatkapyöräilyt.
Alkuperäinen kirjoittaja hm:Minua vieläkin kiinnostaa ne haitat, jotka muka tulevat normaalipainon sisällä laihduttamisessa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Juu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitä tarkoitat? Jos laihduttaja syö "normaalisti", eli siten miten on ennenkin syönyt hän ei laihdu. Liikunta ei laihduta, vaan se mitä syö ja useimmat syövät enemmän lisätessään liikuntaa. Normaalipainoisella ei kuitenkaan ole mitään syytä laihduttaa (paitsi nykyinen epänormaalin laiha kauneusihanne), ja normaalipainoiselle on laihduttamiseta vain haittaa.
No nytpä vasta varsin valehtelet. Tai sitten et vaan tiedä. Vai ettei liikunta lahdiuta koska "useimmat syövät enemmän lisätessään liikuntaa"? No just. Kyllä se liikunta vaan laihduttaa, jos pitää syömiset suhteessa kulutukseen.
Normaalipainoiselle ei ole yhtään mitään haittaa jos laihdutus tapahtuu normaalipainon sisällä. Se, että sä olet vähän pullea ja koitat tolkuttaa itelles kuinka fiksua sun on sellasena pysyä ei tarkota sitä että kaikkien täytyy tehdä niin. Normaalipainon sisällä saa laihduttaa tai olla laihduttamatta ihan sen mukaan miltä tuntuu.
Tietenkin saa jos haluaa muuttaa lihaksensa läskiksi. Ihan vapaasti.
Liikunnan merkityksestä laihduttamisessa:
http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&doAsUserId=ecjblrhq&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo95741&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hm:Minua vieläkin kiinnostaa ne haitat, jotka muka tulevat normaalipainon sisällä laihduttamisessa.
Siis lähinnä se, että jojoamalla normaalipainon sisällä saa muutettua lihakset läskiksi.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sun normaalipaino nyt taitaa olla tuo 70kg, jos paino on kerran siihen jumahtanut (tai palaa siihen herkästi). En usko, että laihduttaminen johtaa muuhun kuin jojoiluun, taidat syödä jo valmiiksi niin terveellisesti ja liikkua tarpeeksi, että sun pitäisi vähentää energiansaantia niin paljon että nälkä ei lähtisi ruoalla, ja eihän tuollaista kukaan jaksa kauhean pitkään. Etenkin kun taas vatsan täyteen syömällä kilot palaisi. Normaalipainon sisällä laihduttaminen nyt vaan on paljon vaikeampaa kuin ylipainoisena. Tuo on kuitenkin normaalipainon rajoissa ja ihan terveellinen paino, joten mitä jos yrittäisit vaan hyväksyä, että tuollainen sinä olet?
Itse tahtoisin olla just pehmeä ja kurvikas. Mun normaalipainoni vaan on jotain 50kg. Kauhealla työllä sen ehkä saa nousemaan, mutta tuohon se palaa aina takaisin, ellen jatkuvasti ahda itseeni ruokaa tyyliin oksetukseen asti. Voin ihan hyvin tässäkin painossa, joten ehkä täytyy vaan opetella hyväksymään, että ei musta tule ikinä sen näköistä, mitä ihannevartaloni olisi.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sun normaalipaino nyt taitaa olla tuo 70kg, jos paino on kerran siihen jumahtanut (tai palaa siihen herkästi). En usko, että laihduttaminen johtaa muuhun kuin jojoiluun, taidat syödä jo valmiiksi niin terveellisesti ja liikkua tarpeeksi, että sun pitäisi vähentää energiansaantia niin paljon että nälkä ei lähtisi ruoalla, ja eihän tuollaista kukaan jaksa kauhean pitkään. Etenkin kun taas vatsan täyteen syömällä kilot palaisi. Normaalipainon sisällä laihduttaminen nyt vaan on paljon vaikeampaa kuin ylipainoisena. Tuo on kuitenkin normaalipainon rajoissa ja ihan terveellinen paino, joten mitä jos yrittäisit vaan hyväksyä, että tuollainen sinä olet?
Itse tahtoisin olla just pehmeä ja kurvikas. Mun normaalipainoni vaan on jotain 50kg. Kauhealla työllä sen ehkä saa nousemaan, mutta tuohon se palaa aina takaisin, ellen jatkuvasti ahda itseeni ruokaa tyyliin oksetukseen asti. Voin ihan hyvin tässäkin painossa, joten ehkä täytyy vaan opetella hyväksymään, että ei musta tule ikinä sen näköistä, mitä ihannevartaloni olisi.
Tää taisi olla vitsi...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sun normaalipaino nyt taitaa olla tuo 70kg, jos paino on kerran siihen jumahtanut (tai palaa siihen herkästi). En usko, että laihduttaminen johtaa muuhun kuin jojoiluun, taidat syödä jo valmiiksi niin terveellisesti ja liikkua tarpeeksi, että sun pitäisi vähentää energiansaantia niin paljon että nälkä ei lähtisi ruoalla, ja eihän tuollaista kukaan jaksa kauhean pitkään. Etenkin kun taas vatsan täyteen syömällä kilot palaisi. Normaalipainon sisällä laihduttaminen nyt vaan on paljon vaikeampaa kuin ylipainoisena. Tuo on kuitenkin normaalipainon rajoissa ja ihan terveellinen paino, joten mitä jos yrittäisit vaan hyväksyä, että tuollainen sinä olet?
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:Alkuperäinen kirjoittaja näin syön:Alkuperäinen kirjoittaja Juu:Ei siihen mitään taikakeinoa ole. Kulutat enemmän kuin mitä syöt. Mä oon sun mittanen ja painan 5 kg vähemmän, mielestäni oon ihan sopiva.
Tässä esmerkki päivän syömisistä:
Aamu: yhden-kahden munan munakas öljyssä paistettuna, siivu tai 2 juustoa, desin verran kanaa tai jauhelihaa munakkaan seurana. Salaattia, paprikaa, kurkkua. Kahvi kermalla.
Lounas: Salaattia, kurkkua, paprikaa, tomaattia. Paistettua kaalia, sipulia, lohta 100-150g. Kahvi ehkä.
Päivällinen: samaan tyyliin kuin lounas.
Illalla ehkä vielä turkkilaista jogurttia mustikoilla 1-2dl.
Liikun 4 kertaa viikossa 45-60 min. kerrallaan, lenkkeilyä tai uintia pääasiallisesti. Lisäksi vielä työmatkapyöräilyt.
Mä luulen että teet saman virheen kun minä sillon kun alotin karppailua, eli elät siinä uskossa että hiilarien tarkkailu riittää, ja kaloreita ei tarvi laskea. Ainakin mulla se piti painon jumittamassa. Sulla on toi aamupala sen verran tukeva että kaksi "normaalia" ruokaa en päälle on aika paljon. Liikuntaa sulla on tosi hyvin mutta vaihtaisin edes yhden kerran aerobista salille. Kun sulle tulee aerobista jo työmatkoista.
Laskin kaloreita vähän arvailuilla määrillä kun et tuossa maininnu:
Aamupala (2 munaa 1 tl öljyssä, 2 siivua edamia, desi jauhelihaa, kahvi kermalla, pieni tomaatti, salaattia, kurkkua 40 g) 671 kcal
Lounas (lohta , 1 tl voita kaalin paistamiseen, kermakahvi, samat rehut kuin ed.) 562 kcal
Päivällinen sama kun ed 562 kcal
Iltapala (turkkijuku 150 g, mustikoita 100 g) 213 kcal
Yhteensä 2008 kcal.
Veikkaan että toi on sun normaali kulutus, jos haluisit laihtua niin sun tarvis ehkä syödä esim. 1800 kcal. Ja huom vähän arvailin noita määriä kun en tarkemmin tiedä.