Onko Muumimaailma rahan arvoinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtii

Vieras
Pohditaan retken tekoa Muumimaailman. Lippujen hinnat vaan hirvittää! Ja matkat vielä päälle. Onko kaiken sen rahanmenon arvoista? Mitä 3v saa sieltä irti, muuta kuin Muumien näkemistä?

On, jos pitää sellaisesta menosta!
Teatteriesitykset on olleet meillä suosittuja. Eväitä mukaan otettu ja oltu piknikillä Muumitalon kupeessa. Uikkarit mukaan, niin voi kuumana päivänä välillä pulahtaa uimaan.
Ulkoilua, lasten puuhaa, muita ihmisiäkin kiitettävästi.
Mukavinta on ollut yhdessä toisen lapsiperheen kanssa, kun on ollut aikuisillekin koko ajan seuraa ja tarpeen mukaan on voinut porukkaa hajottaa eri suuntiin.

On kyllä mielestäni ja 3-vuotias varmasti tykkää. Omat eväät kannattaa ottaa mukaan ja/tai käydä ennen Muumimaailmaan menoa jossain muualla syömässä. Muumimaailman ruokia ei voi todellakaan kehua.

Ainoat miinuspuolet on tosiaan ruoka ja sitten matkamuistojen ym. hinnat, jotka ovat todella korkeat! Kannattaa varautua siis, ettei siellä osta ruokaa tai leluja tms. Jätskit ostettiin ja kotiintuomisiksi isot muumin muotoiset tikkarit. Omilla ruuilla mentiin, syötiin rannalla viltin päällä eväät.

2 kertaa käytiin siellä kun lapset olivat pienempiä ja molemmilla kerroilla mietin että ei oo kyllä sen rahan arvoista :/ Meidän lapset ei kauheesti välittänyt teatterista ja muumeja on nähty eri tapahtumissa ja laivalla sen verran monta kertaa että ei nekään ollut mikään iso hitti meidän naperoille. Muumitalo ja laiva kiinnostivat eniten.

Kyllä se mun mielestä on ihan sen parinkympin väärti :) Kolmevuotiaalle on paljon tutkittavaa muumitalossa, Hemulin talossa, muumipapan laivalla.... Teatteriesitykset on ollu ihan kivoja, niitä on muistaakseni molemmilla kotimaisilla kielillä saatavilla. Mulla on pari vuotta siitä kun olin siellä viimeksi, niin ei ihan muista mitä kaikkea siellä oli :) Ruoka ei tosiaan ole mitään hääppöistä, mutta Naantalissa on kyllä ruokapaikkoja Hesestä vähän parempaakin ravinteliin.

Mä kun kritisoin että ei ollut hinnan väärti, niin mainittakoon sen verran että meidän perheeltä pelkät sisäänpääsymaksut olivat 125 euroa, että ei todellakaan mikään parinkympin reissu :)

Kannattaa tosiaan syödä Naantalissa, siellä on monta hyvää ruokapaikkaa. Ravintolasyönti tekee reissusta aikuisillekin mielekkään, en minä ainakaan mielelläni eväitä syö.

[QUOTE="minni";28644152]Mä kun kritisoin että ei ollut hinnan väärti, niin mainittakoon sen verran että meidän perheeltä pelkät sisäänpääsymaksut olivat 125 euroa, että ei todellakaan mikään parinkympin reissu :)[/QUOTE]

Parikymppiä per lärvi ;)

Ruoka on sellaista välttävää bensistasoa ja mitään varsinaista tekemistä siellä ei ole. Pelkkää muumitöllien tölläämistä. Tai no, voihan siellä Niiskun pajalla piirtää mutta siihen se tekeminen sitten jääkin.

Me mennään aina niiden tapahtumien mukaan kierto, jotain tapahtumaa on muumitalolla ja sitten puolen tunnin päästä vaikka tarinatuokio nuuskamuikkusen teltalla. Katottu sopivaan kohtaan näytelmät ja kierto sitten sen mukaan. Kovasti ollaan tykätty ja taas halauisivat mutta tänä vuonna mennään särkänniemeen.

Kallishan se on, mutta kyllä aiotaan silti mennä 3-vuotiaan kanssa jo kolmannen kerran. Asutaan lähellä, ja oltiin viime kesänä, sekä taikatalvessa.

Kyllä meidän lapsi tykkää ainakin kovasti, vaikka ei edes muumeista muuten niin välitä. Minustakin siellä on sopivasti puuhastelua ja katsottavaa. Ohjelmat ja esitykset kannattaa hyödyntää, niitä on muistaakseni puolen tunnin välein ainakin. Jos mahdollista suosittelen menemään muina kuin pahimpina rysispäivinä (olettaisin, että heinäkuu, etenkin viikonloput ja ilman puolesta parhaat päivät).

Ruoka on kuitenkin kallista ja välttävää tasoltaan. Omat eväät mukaan, ja muumimaailman jälkeen syömään johonkin rannan ravintoloista!

Kyllä on ihan hintansa väärti, minä + lapsi 5 v oltiin viime kesänä siellä. Lapsi tykkäsi kovasti, olisi halunnut mennä tänä vuonnakin. Yövyttiin turussa 3 yötä hotellissa, muumimaailman lisäksi käytiin seikkisrockissa. Kivaa oli :D

Katselin tuossa päivitettyjä hintoja, jotta heinäkuussa 25 e/hlö kaikilta yli 3-vuotiailta, S-kortilla elokuussa 2e halvempi. Onko kukaan nähnyt mitään muita tarjouksia sinne, vai onko edes mitään tähän heinäkuulle?

Käytiin 5 v kanssa viime kesänä ja ollaan nytkin menossa. Enää vuoden päästä ei varmaankaan tule lähdettyä. Ja tullaan toiselta puolelta Suomea, yövytään matkalla mennen tullen ja Naantalissakin 1-2 yötä.

Yövyttiin Naantalin vanhassakaupungissa ja syötiin kolme kertaa ravintolassa, mutta oli omia eväitäkin mukana. Lapset 4 ja 2 v ja molemmat oli onnesta soikeina. Oli mun mielestä hyvä reissu ja hintansa väärti meille.

Me olimme menossa 5- ja 1,5- vuotiaiden kanssa, mitta jätettiin menemättä kun kuultiin kaverin kokemukset parin viikon takaa. Hirveä ryysis joka paikkaan ja japanilaiset turistit esti lasten pääsyn hahmojen luo. Rattaiden kanssa ei pääse mihinkään, vaan joka paikkaan on portaita. Kolmivuotiaan kanssa voisi olla mukavampaa, mutta menisin vasta elokuussa kun on hitusen edes hiljaisempaa.

Me oltiin siellä eilen 2-vuotiaan kanssa. Kallis päivähän se on, mutta mielestäni kannatti. Meillä oli ihan älyttömän mukavaa ja lapsi nautti. Ihmisiä oli paljon, mutta ei haitaksi asti. Rattailla pääsi liikkumaan ihan ok ja välillä jätettiin ne hetkeksi sivuun, kun mentiin sellaiseen paikkaan, johon niitä ei saanut mukaan. Suosittelen.

Yhteistyössä