Onko muut lasten kanssa ulkona, jos pakkasta -12 astetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mii

Vieras
Koen taas olevani huono äiuti, kun en lähtenyt ulos. Laitoin jo vauvan 9kuukautta sisälle nukkumaan. Ja 4 ja 2-vuotuias kattoo puuhapeteä. Ja mä istun tässä.
Tietysti ulkona on noi perhepäivähoitajat lasten kanssa ja mulla huono omatunto. Mitähän voisin ton vilkaan 4-vuotiaan kossin kanssa tehdä täällä sisällä. Ei hitto oon kyllä ihan luuseri äiti.

Niin ja syyksi itelle vannottelin tossa, että ei voi mennä ulos, kun toi 2-v on niin räkänen ja yskänen. (ei kyllä kuumetta) ja vauvallakin vähän nenä vuotaa. Ja itellä oli yöllä maha aivan sekaisin, tosin nyt ei ole mitään. (ainakaan vielä ja toivottavasti ei tule)

Kuinka aktiivisia vanhempia te muut oletta? Kiiltääkö koti? Ja kuin paljon leiukittä lasten kanssa??

Jos lapsi räkäinen niin en välttämättä veisi ellei ole tähdellistä tekemistä ulkona..meillä lasten ulkoilupakko loppuu jossain -10C hujakoilla ellei sitten tosiaan olla asioilla ym.

En välttämättä ulkoillut ihan joka päivä, kun lapset oli tuon ikäisiä, enkä ainakaan, jos oli kipeitä tuolla pakkasella.

Eikä meillä kiillä koti, eikä ole aina edes perussiistiä, vaikka lapset on jo vähän isompia. Vaatekasoja ja leluja yms. saa raivata vähän väliä ja perussiivous (imurointi + moppaus) tehdään kerran viikossa.

Pyrin leikkimään edes hetken jotain joka päivä, vaikka olen huono ja väkinäinen leikkijä. Mieluummin olen aina lukenut ääneen tai pelannut lautapelejä, nyt isompien kanssa pleikkaakin.

Jos ei jaksa leikkiä, voi rakentaa legoilla, leipoa tai tehdä jotain pientä kotiaskaretta (lajitella pyykkiä, järjestää kaapin) lapsien kanssa.

me ei olla päästy pihalle yli kuukauteen ku lapset kipeinä koko ajan :| :ashamed:
tänään kyl meinaan isomman kanssa lähteä pihalle ku mies kotiutuu.. Tai kävin mä ton isomman kanssa yks päivä pulkkamäessä :snotty:

Pienokaista en uskalla viedä ku korvatulehdus niin paha ja tahdon että parantuu ensin kunnolla

Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:
mä olin eilen 3 kertaa lasten kanssa ulkona ja pakkasta 18 astetta. Ei kyllä tuntunut yhtään kylmältä, kun ei käyny tuuli. Oli ihana ilma =)
Tätä voisin peesailla, meillä vielä illalla kun käytiin iltalenkillä lasten ja koiran kans niin kuu valas ihanasti koko tienoon. Oli kyllä mahtava keli.

Täällä 18 astetta pakkasta. Rattailla mentiin neuvolaan. Pari pysähdystä oli kotimatkalla, että sai vähän poskia lämmitellä. Meillä muuten nuhanenä monesti vuotaa ulkoillessa vähemmän kuin sisällä. Ulkoillaan pari-kolme kertaa päivässä, puolesta tunnista tuntiin kerralla.

Meillä lapsi (1v 7kk) puuhailee ulkona lumessa mielellään, joten tulee liikkuneeksi enemmän kuin normaalina eteläsuomalaisena "talvipäivänä".

Me ei ulkoilla kovilla pakkasilla. Kaksivuotiasta on niin hankala pukea, jos ei itse tahdo, et sisällä ollaan. Ei kai noi lapset siitä kärsi, jos ei joka päivä ulos pääsekään. Toivottavasti pakkanen lauhtuu pian niin sit taas aloitetaan kunnolla ulkoilut. Laiska äiti täälläkin.....

eilen oli -22 ja oltiin reilu tunti. sit lapset jä eri reissulla vielä pihaan reiluks puoleksi tunniks.

jos te ette ulkoile kun pakkasta on -12, niin mihin te tarviitte fleecet, villat ja toppapuvut? :o meilä ei -12 laiteta yleensä villapukuja edes alle..

Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
me ei olla päästy pihalle yli kuukauteen ku lapset kipeinä koko ajan :| :ashamed:
tänään kyl meinaan isomman kanssa lähteä pihalle ku mies kotiutuu.. Tai kävin mä ton isomman kanssa yks päivä pulkkamäessä :snotty:

Pienokaista en uskalla viedä ku korvatulehdus niin paha ja tahdon että parantuu ensin kunnolla

Meillä korvakierteinen lapsi, eikä tulehdus ole koskaan ollut este normaaleille arkihommille, ellei ole ollut kuumetta. Siellähän se tulehdus on välikorvassa eikä esim. korvanlehdellä pakkasen purtavissa :) Eihän korvatulehduksesta saa vanhempi edes sairaslomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:

Meillä korvakierteinen lapsi, eikä tulehdus ole koskaan ollut este normaaleille arkihommille, ellei ole ollut kuumetta. Siellähän se tulehdus on välikorvassa eikä esim. korvanlehdellä pakkasen purtavissa :) Eihän korvatulehduksesta saa vanhempi edes sairaslomaa.

juu ei se varmaan olekaan este :) mut jotenkin vain suojelen sitä :ashamed: tyhmää, tiedän.. mut näillä muksuilla ollut kuumetta, nuhaa ja yskää.. plus sun muuta niin odotan että kuitenkin tervehtyisi kunnolla. etteivät olisi ihan heti uudestaan kipeinä.. mut tänään kyl pakko päästä ulos :)

No täytyy varmaan mennä ulos ton vanhimman kans, kun mies tulee töistä. Meillä tämä 2-v ei kunolla vielä kävele, niin istuu yleensä vaan pulkassa/rattaissa. Koen näitten kolmen ulkoiluttamisen pikkasen hankalaksi, vaikka kyllä me yleensä joka päivä ammuisin ulkoillaan koko porukalla. Nyt vain tän flunssan ja pahan kuuloisen yskän/rohinan takia ei lähdetty.
Jos menis leikkiin tai jotain.... Ja lupauis itelle olla parempi ja jaksavampi äiti jatkossa.

Yhteistyössä