Onko nää nyt niitä harjoitus suppareita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uunona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uunona

Vieras
Viikkoja 33+3 ja useamman päivän ajan ollut ihmeellisiä tuntemuksia mahassa.
Välillä kovettuu kivikovaksi, ei satu mut saa pysähtymään. Alaselässä jomottaa välillä. Välillä myös tunne kuin vauva möyrisi hirveästi saaden sellaisen oudon/pahan tunteen mahaan vaikkakaan en kyl tunne et vauva liikkuisi...

Olen täs miettinyt et uskallanko enää töitä tehdä. Seisoma työ, ei taukoa kerkee pitää, juoksua mennään.... Selkä oireilee jo kovin mut nyt ilmenny näitä supisteluja. Jopa yöllä herännyt et mahaan koskee ja aamulla tajunnut et mua ilmeisesti supisti :/

Perjantaina olisi neuvola pitää varmaan mainita asiasta kun näitä tulee ihan kotonakin, levossa. Ei nyt monesti peräkkäin mut useamman kerran päivässä saattaa tulla.

Tää viides raskaus joten olo aina uuno kun yleensä supparit alkanut vasta synnytyksessä ja aivan varma ollut mistä kyse :)

Mulla on ollut kivuliaita supistuksia molemmissa raskauksissa jostain 30-viikosta eteenpäin, harkkasuppareita jo aikaisemmin. Eivät ole tehneet mitään. Vatsan kovettuminen on juuri tuota harjoittelua, selkä taas voi jomotella jo ihan kropan painopisteen muuttumisen ja painonnousun takia. Harvalla nuo esikoisesta mitään tekevät, minulla eivät edes toisesta. Tietenkin pitää tahtia hidastaa, jos tuntuu, että rasituksessa tulee enemmän ja enemmän. Tukivyö auttaa noihin aika paljon, itse en jossain vaiheessa pystynyt kävelemään ilman sitä, kun alkoi niin paljon kovetella.

Jos olet huolissasi, pyydä neuvolasta lähete synnärille tai neuvolalääkärille kohdunsuun tilanteen tsekkaukseen. En usko, että on syytä huoleen. Normaalilta kuulostaa.