Onko naan leipä ns. epäterveellistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minävain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minävain

Vieras
Olen alkanut keventämään ruokavaliota jne.. painoa pitäisi saada hieman tiputettua.
Tässä olen nyt laatinut viikon ruokalistaa ja huomasin, että paljon näyttää intialaista tulevan =) Lisukkeeksi riisiä tai naan leipää? vaihteluksi haluttais laittaa naanleipää lisukkeeksi, mutta en yhtään tiedä onko se todella bad valinta??

Jos joku osais neuvoa... kiitos ?

Oon intialaisessa töissä ja voin kertoo, ettei perus-naanleipä oo todellakaan rasvaisempaa ku muut leivät, öljyä siihen voi laittaa mut meillä ainakin kokit tekee taikinan ilman. Mitään kovin terveellistähän ei oo pelkkä valkoisista jauhoista tehty "pulla", voit toki kokeilla täysjyväjauhoista tehä sen leivän tai sitten jos riisiä käytät, tee tummaa riisiä! Yleisesti ottaenhan ei intialaisen ruoan lisukkeeksi tarvi mitään leipää tai riisiä, voithan korvata ne esim kukkakaalilla, parsakaalilla jne. Muhennosmaiset kastikkeet on sellaisenaankin ihan hyviä!

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Eikös se oo tehty vehnäjauhoista, siinä paljon hiilareita, jotka lihottaa.

Höpöhöpö. Hiilarit eivät ole epäterveellisiä. Karppaaminen on pelkkää hihhulointia.

En puhunut karppaamisesta, vaan vehnäjauhoista ja hiilareista. Mieluummin naan-leivän tilalle vaikka täysjyväruisleipää.

Yhteistyössä