Onko ne Nutrilett ja vastaavat ateriankorvike- patukat itsensä huijaamista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mulla ne patukat auttaa myös siihen makeanhimoon.
Silloin tällöin korvaan lounaan patukalla eikä kyllä loppupäivänä tee mieli makeaa. Mulla kun pahin kompastuskivi on juuri herkut, niin auttaa mulla =)

Joo, aika uskomatonta kyllä :). Ja myös se, miten se patukka vie myös nälän. Mä olen usein viiden maissa syönyt patukan ja raksalta olen tullut ysin aikaan. Silloin olen syönyt sitten iltapalan, eikä kyllä oo ollut lainkaan kiljuva nälkä siihen mennessä.

Ja sama juttu, herkuilla olen kiloni kerännyt ja pahasti ollut sokeririippuvainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Niina:
Onhan niissä kaloreita n.250 eli voisi sitä terveellisemmänkin aterian syödä.

No tuota mä just mietin. Siis että onko tuo kalorimäärä paljon vai vähän? Kun en noista kaloreista ymmärrä mitään. Että mahtaakohan tuohon patukkaan mahtua useampi päivällinen...

tavallisessa suklaapatukassa on suunnilleen saman verran. mutta jos tuo hillitsee nälkää ja makeanhimoa niin onhan se parempi vaihtoehto.

mä syön päivässä noin 1500 kcal.

http://yle.fi/kellari/ohjelmat.yle.fi/dieetit_puntarissa/tietoa_ohjelmasta.html

Ylellä tuli joku aika sitten erilaisista dieteistä kertova ohjelma. Siinä yksi osallistuja laihdutti noilla Nutrileteilla eikä mun muistaakseni se ollut diettinä sen huonompi kuin muutkaan. Ei kyllä parastakaan tulosta tällä dietillä saavutettu.

jos on pelkillä jauhapusseilla niin hyvin laihtuu. Kamalasti toki vaatii itsekuria, mut tuloksia saa äkkiä. Toki muutama kilo tulee takas, kun varannot taas täyttyy, mut kyllä useempi kilo viikossa motivoi kummasti:)

terveyskeskuksen painonhallintaryhmässä näitä tuotteita suositellaan ,jos haluaa pikastartin laihdutukseen.pitempiaikaisesti lääkärinvalvonnassa...jos on jotaa lääkitystä.
siis eivät ole mitään huuhaata.niissä on kaikki tarvittavat vitamiinit ja aineet mitä tarvitaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Niina:
Onhan niissä kaloreita n.250 eli voisi sitä terveellisemmänkin aterian syödä.

No tuota mä just mietin. Siis että onko tuo kalorimäärä paljon vai vähän? Kun en noista kaloreista ymmärrä mitään. Että mahtaakohan tuohon patukkaan mahtua useampi päivällinen...

Joo kaloreita piisaa yhtä paljon kuin tavallisessa suklaapatukassa, mutta vähäkalorisuus ei ookkaan noiden pointti. Pointti on se, että tällä patukalla voi korvata TERVEELLISESTI aterian. Eli noissa patukoissa on kyllä vitamiinit sun muut kohillaan. Pysyt kylläisempänäkin jollain nurtilett-patukalla kuin mars-patukalla.

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Mun mielipide on, että ainoa tie PYSYVÄÄN painon pudotukseen ja hallintaan on se, että muuttaa ruokailutottumuksia PYSYVÄSTI sillä tavalla, että pystyy koko loppuelämänsä noudattaa niitä. Jollain nutriletilla voi kyllä saada painoa alas, mutta miten pysyvä tila on? Aiotko syödä niitä vielä 20 vuoden päästäkin pitääksesi painon alhaalla? KOska jos painon pudottua alat taas syödä kuten ennenkin, oot ennenpitkää entisissä mitoissa takaisin.

Mun mielestä järkevintä on syödä kohtuullisia määriä terveellistä perusruokaa (paljon kasviksia ja juureksia), sallia itselleen silloin tällöin pieni herkku ja liikkua säännöllisesti. Sillä tavoin paino putoaa hitaasti, mutta pysyvästi, kun rakentaa ruokavalion ja liikunnan sellaiseksi, että voi kuvitella noudattavansa niitä koko loppuiän.
joo tässähän se totuus valitettavasti tulikin.

Moi! Itse vetäisin muutama viikko sitten kahden viikon ACKD-easy diet- keittokuurin ja painoa tippui n. 4kg. Nestettä varmaan se pari kiloa ja pari kiloa vatsalta. Olen normaalipainoinen ja tuollainen puhdistautuminen oli mielekäs kokemus. Nyt olen pyrkinyt vähentämään pullamössön ja karamellin syöntiä mutta muutamia herkkupäiviä olen pitänyt ja niistä NAUTTINT. Nuista Nutriletin patukoista voisin sen verran mainita kun muutaman olen maistanut niin hyviähän ne ovat ja ainakin itselleni mahtava apu kiireiseen päivään mutta suosittelisin ravintoarvoiltaan hieman parempaa ACKD:n patukoita. Hieman terveellisemmältä nimittäin näyttää nuo ravintoarvot ja hiilarimäärät. Mutta totta tosiaan normaaliin suklaapatukkaan verrattunahan nämä ovat oikeita terveyspommeja :D

Mä olen nyt kuukauden verran taas jaksanut kiltisti katsoa mitä laitan suuhuni. Kokeilin piruuttani yhtenä päivänä tollasta patukkaa (suklaista) ja yllätyksekseni makeanhimo lähti kokonaan, samoin nälkä.

Olenkin nyt useampana päivänä korvannut päivällisen tuollaisella patukalla ja sitten syönyt seuraavaksi iltapalan. Nälkää en ole tuntenut yhtään, joten mun mielestä toimii odotetulla tavalla.

Nyt vaan aloin miettimään, että olisko sittenkin järkevämpää syödä päivällinen? Tai siis nythän mä en ole ehtinyt syödä kun olen painanut illat raksalla. Mutta jatkossa. Vai onko tuollainen patukka ihan hyväkin vaihtoehto?

Jotenkin se patukka on vaan niin hyvää että sen syöminen tuntuu syntiseltä :snotty:

Onko kukaan koittanut juotavaa ateriaa nimeltä Ambronite? Vissiin suomalainen tuote jonka pitäisi olla ihan poikkeuksellisen terveellistä. Myyvät vain netissä http://ambronite.com/

Niissä on niin paljon kaloreita, että saa syödä aika hyvin normaalia ruokaa.humpuukia sanon minä

Ei ole humpuukia minusta, 5 kk olen ollut osan uhrauksella ja paino on tippunut hyvin,patukat pitää myös hyvin makean nälän kurissa.
Paino tippunut n 17- 20 kg, ennen paino n 99 kg- 96 kg nyt 77.4- 78 kg :)

Kevyempää ruokavaliota voi opetella myös nutratessa ja harrastaa liikuntaa.
Tietysti terveellisempää elintavat pitää omaksua ja säilyttää myös mittaamisen jälkeen.
Mie en laihtunut kevyellä ruokavaliolla ja liikunnalla kuin n 5 kg jotka tuli takaisin.
Osanutraksella taas painon lähti laskuun mukavasti ja nopeasti eikä satunnaiset herkkupäivät ja juhlat vaikuta paljoa painon pudottamisen.

Yhteistyössä