Onko niin, jos samaa sukupuolta lapset, niin jää materiaalisesti vähemmälle lapset?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovajänis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kovajänis

Aktiivinen jäsen
29.11.2006
9 532
3
36
Juteltiin yhden äidin kanssa joka on kahden pojan jälkeen tytön saanut ja hän oli sitä mieltä että kun pojat olivat ainoat lapset, hän ei viitsinyt hankkia kummallekaan mitään erityistä, kun olisi pitänyt aina hankkia samantien kaksi samaa vaatetta/tavaraa mitä olisi halunnut lopulta vaan toiselle hankkia. Mutta kun tyttö tuli, niin kiva että ei pojat ole haluamassa sitä mitä tyttö saa joten tytölle tulee ostettua enempi kaikkea kivaa :o
Siis onko joillakin oikeasti näin?
Meillä kun 4 tyttöä niin ostan "jotain kivaa" niille sen mukaan mitä huomaan kivaksi kenellekin heistä, ja kuitenkin kaikilla on sitä "kaikkea kivaa", vaatteina ja tavaroina. Voiko oikeasti lapsen sukupuoli määrätä sen, miten paljon/vähän/tasaisesti mitäkin saa, eiköhän se ole kasvatuksesta pikemminkin kiinni, ettei samaan huusholliin osteta lapsiluvun mukaan SAMANLAISTA kaikille?
Vai oonko ihan outo kun meillä toimii hyvin näin; yksi saa, toinen saa ja sitten välillä kaikki saa kerralla jotain, mutta en ikänä ole ostanut neljää samanlaista juttua KAIKILLE yhtä aikaa :whistle:

juu en minäkään kyl lähde neljää samanlaista juttua yhtaikaa ostamaan... :D jokainen saa vuorollaan sen, mitä olen just jollekin tietylle tytölle ajatellut..

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Tuossa voi olla myös sekin, että tytöille löytyy kaikkea kivaa ja poikien jälkeen on kiva ostella sitä kaikkea kivaa. Pojille valikoimat on niin surkeita.

Näin on! Meillä neiti saa kyllä paljon enemmän. Ja niillä on niin erilaiset toiveet: pojille kelpaa joku tyhjä limppapullo askarteluun/kokeiluihin, tyttö haluaa hienoja ponilinnoja...

Joku saa jotain ja toinen toista. Yhdessä leikitään kaikilla ja lainata saa/pitää. Ei mun p*rsnahka kestä kaikille ostaa samanlaista aina kun joku saa jotain. Joskus jopa käy niin (kamala äiti) että kun löydän jotain tarpeellista esim. kirpparilta niin yksi tai kaksi saa jotain (mitä tarvitsevat) ja muut jää ilman (väkisin en lähde kaikille jotain ostamaan vain siksi että pitää). Seuraavalla kerralla sitten toisin päin. Tasapuolisesti ehdottomasti, mutta ei aina samaan aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Tuossa voi olla myös sekin, että tytöille löytyy kaikkea kivaa ja poikien jälkeen on kiva ostella sitä kaikkea kivaa. Pojille valikoimat on niin surkeita.

Näin on! Meillä neiti saa kyllä paljon enemmän. Ja niillä on niin erilaiset toiveet: pojille kelpaa joku tyhjä limppapullo askarteluun/kokeiluihin, tyttö haluaa hienoja ponilinnoja...

Ei kyllä meillä ole näin... Tasapuolisuus ennen kaikkea. Kaikille yhtä paljon mutta ei välttämättä samaan aikaan. Ei saa käyttää syynä sitä että kun tytöille nyt vaan on hienompaa tarjolla.. :(

Meillä ostetaan tarpeen mukaan lapsille tavaraa ja vaatetta, ei koskaan tasapuolisesti eikä välttämättä yhtäaikaa. Riippuu mitä katson lasten tarvitsevan ja aika lähellä ne määrältään on siltikin. Toki poika kuluttaa kenkiä kovemmin kuin tyttö, hänellä siis on muutamat kenkäparit enemmän, mutta se nyt ei johdu sukupuolesta vaan iästä korkeintaan. Pojan käyttöön on myös enemmän ulkovaatetta koska tarvitsee monipuolisemmin sitä.

Tyttö ei ole koskaan sukupuolensa tähden saanut enempää...Juhlamekot, kesämekot, niiden vastapainoksi pojalla on juhlaasunsa ja kesävaatteensa. En laske määrälleen, mutta sen verran on että riittää molemmille.

Olen erimieltä, että pojalle valikoimat olisivat surkeampia kuten tuossa joku vastasi. Minusta ei ole, vaan poikien vaatteet ovat aivan ihania mitä minä olen nähnyt :) Ja päinvastoin, raha rajoittaa siinä mitä voisi ostaa siitä tavaran paljoudesta mitä kaupoissa on. (Johtuukohan siitä, että harvoin pääsee kunnolla shoppailemaan ja kun sitten pääsee, tekisi mieli haalia kaikki matkaansa )

Yhteistyössä