Onko noloa, uudelleensynnyttäjä synnärille menosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohan mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohan mietin

Vieras
Jos synnytys ei oikeesti olekaan käynnissä ja käännytetään pois, niin onko se jotenkin "noloa"? Aatteleeko kätilöt että eikö tuo nyt älyä vaikka on jo ennenkin synnyttäny että millon tänne pitää oikeesti tulla...vaikka kipeitä supistuksia oliskin tullu pitemmän aikaa.

Ihan ot, mut miks kaikki synnyttää?!?!?! Tuntuu ettei tää oma odotus kulje mihkää ja muut vaan paukahtelee... :headwall: :D

Mutta alkuperäiseen vastaten, ei siinä mitään noloa ole, eikös jokainen odotus ole erilainen.. :)

Ei varmasti oo noloa.. Eikä ne välttämättä sieltä käännytä, voihan ne vaikka vauhdittaa sitä jos on paikat valmiit tmv. Ennemmin menee liian aikasin kun liian myöhään. Siitä oli just jotain juttua kun nykysin tulee enemmän ja enemmän kiireellisiä synnytyksiä, matkalla synnyttäviä jne. Jätetään liian viime tippaan se lähteminen, koska synnärille soitettaessa saattaa saada ilkeetäkin kommenttia. Eiköhän jokainen itse tiedä milloin on omasta mielestä hyvä mennä.

Mä menin synnärille neljättä tekemään tossa seiskan aikaan illalla, ja mulle sanottiin, ettei vauva oo tulossa - mutta ottivat yöksi tarkkailuun, koska vauvan sydänäänissä oli hitautta. Saisin mennä kuulemma aamulla takas kotiin odottelemaan ..
Muksu syntyi yhdentoista jälkeen illalla.
Että ei ne aina synnärilläkään tiedä - eikä muuten uskoneet muakaan, kun sanoin, että "tää on nyt tulossa kyllä!" :D

Ajatelkoot mitä tahansa kätilöt.
Ei ole siis noloa.
Minut meinattu käännyttää samantien kotiin kahden nuorimman synnärille menossa.
Loppujen lopuksi tulleet niin vauhdilla,että ei henkilökunta ehtinyt kunnolla mukaan.Toisessa synnytyksessä mies laitteli sydänpiuhoja jne.

Käsittääkseni se on niitten mielestä noloa, kun kätilöitä haastateltiin jossain vauvalehdessä ja niiltä kysyttiin, mikä olis niille itselleen omassa synnytyksessä se noloin moka, niin kaikki tais vastata, että jos menis synnärille liian aikaisin, eikä synnytys oliskaan kunnolla käynnissä.

Mutta mitä väliä sillä on, mitä ne ajattelee. Kai siellä moni käy kääntymässä liian aikaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Käsittääkseni se on niitten mielestä noloa, kun kätilöitä haastateltiin jossain vauvalehdessä ja niiltä kysyttiin, mikä olis niille itselleen omassa synnytyksessä se noloin moka, niin kaikki tais vastata, että jos menis synnärille liian aikaisin, eikä synnytys oliskaan kunnolla käynnissä.

Mutta mitä väliä sillä on, mitä ne ajattelee. Kai siellä moni käy kääntymässä liian aikaisin.

No eiköhän oma synnytys ja toisen synnytys ole ihan eri asia..

Tokaa kun menin synnyttämään mua pidettiin jo valmiiksi "ei tulla ainakaan mitään hätää ole" -tapauksena. Vastaanotossa kysyttiin ponnistuttaako, ja kun vastasin ei mut ohjattiin käytävään odottelemaan. Kolme h*tillistä supistusta, itkua ja mies lähti hakemaan apua. Ehdin just nipinnapin vaihtamaan vaatteet kun oli jo tyttö pihalla. Ja mä tosiaan ajattelin itsekin että ei tää synnytys etene kuin etanavauhtia kuten esikoisenkin kohdalla.

Eli luotat vaan vaistoihis, menet kun vähänkin siltä tuntuu. Ei ne kätilöt sun selkäsi takana mitään puhele eikä oo noloa vaikka kotiin lähettäisivätkin. Tsemppiä tulevaan! :heart: