Kiitos mielipiteistä, myönnän kyää että minussakin on vikaa paljonkin. .
Olen kysynyt miehen äidiltä, että onko miehellä tapana valehdella yleensä asioitaan. Mies itse on puhunut äidilleen parisuhteen sisäisistä asioita ja ristiriidoista, en minä. Myös kolmelle muulle kaverilleen ja kyllä minusta ne on sen verran intiimejä asioita, etten uskoisi kenenkään riemastuvan, jos tuollaisia asioita luottamuksella toiselle puhuu ja toinen ne kertoo eteenpäin. Ei kaikki parisuhteessa kerrottu voi kuulua muille. Jos jollekin ystävällekin kerron jonkun vaikean/henk.kohtaisen asian, odotan häneltä niin paljon luottamusta, ettei kerro eteenpäin.
Ei tietenkään ole normaalia, että täytyy riidellä näin alkutaipaleella, mutta koen kuitenkin valehtelun luokkaavana enkä ymmärrä miksi toisella on tarve toimia niin.Jos on tarve valehdella niin kyllähän se luottamus kärsii väkisinkin, vai luottaako joku todella sokeasti ihmiseen, joka valehtelee monta kertaa? Kyllä siitä syntyy myös riita, jos toinen jää valheesta kiinni vähän väliä ja raivostuu, jos yrittää asioita selvittää normaalisti puhumalla. Vai pitäisikö valehtelu vain hyväksyä?Tai jättää puhumatta? Ei myöskään ole kiva, kun tuntuu että aika moni tietää henk.koht. asioitan,i koska sana kiertää aika nopeaa:/
En ole pitänyt miestä terapeuttina, enkä koe että kumppanin pitäisi sellainen toiselle olla. Ja toki minussa on vikaa paljonkin, mutta en kyllä ihan omille niskoille ota syytä pelkästään, että olisin esim. kontrollifriikk,i jos en hyväksy valehtelua tai sitä että henkilökohtaisia asiotiani kerrotaan vaikka ja kenelle.