onko normaalia? (alkuraskaus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmaana

Vieras
mulla on nyt viikkoja noin 6. alamahaa jomottaa miltei koko ajan. ei kovaa särkyä vaan sellaista "kivistystä". ja mahassa on koko ajan sellainen painon tunne. sitten mulla aina välillä (ehkä 2-3 päivän välein) vihlaisee toiselle puolelle nivustaipeeseen ja siihen viereen alamahaan, se kipu on kuin joku tuikkaisi kuumalla puukolla. kipu kestää muutaman sekunnin ja sen jälkeen siihen kohtaan "polttelee" aina muutaman tunnin.
onko nää normaaleja kipuja vai pitäisikö huolestua?

Kävisin lääkärillä tarkistuttamassa ultralla, ettei ole kohdun ulkoinen. Olen itse toista kertaa raskaana (nyt rv 7) eikä ole ainakaan minulla ikinä ollut tuollaista. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Kuulostaa normaalilta. Painon tunne kuuluu alkuraskauteen, saattavat neuvolassa asiasta kysyä. Kivut ja nippailut johtuvat tod. näk. kohdun kasvusta. Jos huolettaa ja mietit asiaa, ota neuvolaan/lääkäriin yhteyttä, niin saat mielenrauhan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kävisin lääkärillä tarkistuttamassa ultralla, ettei ole kohdun ulkoinen. Olen itse toista kertaa raskaana (nyt rv 7) eikä ole ainakaan minulla ikinä ollut tuollaista. Toivottavasti kaikki on hyvin!

pystyykö ne ihan tk:ssa katsomaan?

Minulla oli tästä kolmannesta samanlaisia kipuja. Kävin ekan kerran ultrassa muistaakseni rv 4+. Silloin tossa munasarjassa ollut muodostelma, joka ylläpitää raskautta, vuosi nestettä. Lääkäri sanoi, että kipuilu johtuu siitä. Kaksi viikko myöhemmin rv 6+ alkio löytyi oikeesta paikasta kohdusta ja sydänkin sykki.

Itse kävisin vaikka yksityisellä alkuraskauden ultrassa katsomassa, että kyseessä ei ole kohdunulkoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
Minulla oli tästä kolmannesta samanlaisia kipuja. Kävin ekan kerran ultrassa muistaakseni rv 4+. Silloin tossa munasarjassa ollut muodostelma, joka ylläpitää raskautta, vuosi nestettä. Lääkäri sanoi, että kipuilu johtuu siitä. Kaksi viikko myöhemmin rv 6+ alkio löytyi oikeesta paikasta kohdusta ja sydänkin sykki.

Itse kävisin vaikka yksityisellä alkuraskauden ultrassa katsomassa, että kyseessä ei ole kohdunulkoinen.

mulla ei ole tällä hetkellä mahista mennä yksityiselle. :(

Yhteistyössä