Onko normaalia, että aina ennen kuukautisia paino nousee jopa 4kg ja ihan hirveä turvotus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Viola"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Viola"

Vieras
Tämä vaiva on todella inhottava. Noin 4pv ennen kuukautisten alkamista + pari ekaa vuotopäivää paino on jopa 4kg normaalipainoni yläpuolella. Paino laskee sitten takaisin omaan ns. peruspainooni parin viimeisen vuotopäivän aikana. Esim. viime viikon perjantaina painoin 70kg ja kasvotkin olivat aivan pöhöttyneet ja olin joka puolelta turvoksissa. Nyt alkaa menkat olla lopuillaan ja aamupaino tänään 65,8kg.
Tämä on siis joka kuukausi sama juttu. On todella inhottavaa!

Minulla myös samaa, kiloista en tiedä kun niin harvoin käyn vaalla - ihan hoikka olen.
Mutta n.viikkoa ennen kuukautisia on hirveä turvotus!
Tukala olo.
Lopetin kahvin juomisen ja siirryin vihreään teehen, se on hieman auttanut tähän.

Minullakin nousi 4 kg ennen, sitten aloin kiinnittää paremmin huomiota proteiinin ja kasvisten/vihannesten syöntiin yleisesti ruokavaliossa. Nyt "enää" 1,5-2kg turvotus… Mutta siis turvottaa huomattavasti edelleen ennen kuukautisia :/

Mulla on sama juttu. Esim. valokuvista huomaa kyllä hyvin, mitkä on otettu juuri ennen kuukautisten alkamista/ekana vuotopäivänä. Naama on ihan hirveän pöhöttynyt! Mulla paino nousee 1-2kg ja turvotusta tulee joka puolelle.

Sama täällä! En omista vaakaa mutta vaihtelu lienee jotain 3 kg:n luokkaa, ja kasvot ovat aina niin pöhönä että hävettää. Ananas, liikunta ja sitrushedelmät auttavat hieman. Ja veden juominen.

Mulla on ollut ihan sama juttu! Esim. rintaliivien on oltava kokoa isompaa kuppikokoa pari päivää ennen kuukautisia ja niiden aikana, paidat kiristävät, posket on kuin hamsterilla :O tosi kurja ongelma :(

Mulla turpoo kasvot ja vatsa, napakka rotsi puristaa kun menkat on alkamassa. saattaa tulla sellanen 3kg lisää, lähtee menkkojen aikana sitten veks. Turvotus tulee tosin usein jo paria pvää ennen.

Kerrankin löytyy kohtalotovereita, olen jo vuosia puhunut ystäville ja kysellyt onko muilla, ei kellään tätä samaa ongelmaa. Ja ongelma tämä on, olen hoikka rakenteinen ja viikkoa ennen menkkoja alkaa nesteet kertymään ja olen pöhöttynyt naamasta ja housut kiristää, silmät ihan turvoksissa ja olo inhottava. Vihreä tee ei auta, vältän suolaa ja liikoja hiilareita mutta aina sama juttu, 3-4kg nousee paino, joka tasoittuu kyllä ennen menkkojen alkua, mutta se noin viikko on ihan kamala olo.

Ja minä kun luulin että vaan selittelen itelleni painonvaihtelyn kuukautisilla! Sama siis täällä. Raskauden jälkeen tullut tämä vaiva. Helpottava kuulla että muilla samaa eikä vaan minun kuvittelua.

On se hauskaa, että näistä ei edelleenkään oikein puhuta mitään, sanotaan vain naisia 'luulosairaiksi' ja miehet kirjoittelevat, että PMS-oireita ei oikeasti ole. Yhtä lailla voisi väittää, että kaikki miesten erektiohäiriötkin on vain korvien välissä.
Mulla on ollut turvotus kuukautisten aikaan ihan teinistä asti ja joudun vaihtamaan rintaliivi-/vaatekokoa sen vuoksi suurempaan muutamana päivänä kuukaudessa. Kuukautisten jälkeen taas normaalikokoiset vaatteet solahtaa päälle ihan hyvin. Myös mieheni huomaa kasvoistani turvotuksen, puhumattakaan vatsasta tai rinnoista. Ja olen normaalipainon alarajoilla, en todellakaan mikään lihava ihminen.

Täälläkin kroppa on sitä mieltä että jos ei tässä(kään) kuussa kerta olla raskaana niin eiköhän nyt edes näytetä siltä kuin oltaisiin. Vatsa ja rinnat turpoavat. 3 kiloa on normaali määrä mitä tulee pariksi päivää.

Sitä se syöminen teettää. Joka gramma tulee suuhun tungetusta massasta/nesteestä.

tiedän armaani että provoat, mutta siltä varalta että tänne eksyy muita reppanoita: turvotus johtuu siitä, ettei keho luovu normaalista syömisestä ja juomisesta keräämästään nesteestä esimerkiksi kuukautisten aikana. kolmen kilon lihoaminen (tai laihtuminen) rasvana parissa päivässä ei ole fyysisesti mahdollista. Vaikka joisit pelkkää öljyä keho kykenee varastoimaan siitä rasvaksi vain tietyn määrän, loput mitä ei pysty se puskee suoraan ripulina ulos.

Yhteistyössä