Onko normaalia kohta 2v muksulta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierazz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierazz

Vieras
- Välillä järjestää esim. autot tiptop jonoon tai riviin leikkiessään tai

- jos on yleensä saanut tehdä jonkin asian itse ja syystä tai toisesta joku toinen tekee sen rupeaa itkemään tai

- jos esim. iltarasvausta tehdessä avaa vaipan sata kertaa ja lopulta sanotaan, että laita itse kiinni niin rupeaa itkemään vaikka asiaa on kielletty tekemästä monta kertaa

Tossa ny jotain mitä tähän lähtöön tulee mieleen...

meidän 1v10kk poika on ihan auto yms. friikki ja järjestää niitä sellaiseen rykelmiin, joita liikuttelee sitten uuteen rykelmään parin neliön sisällä. perhekerhossa menee 1,5h pikkuautolaatikon tyhjentämiseen (niitä on ainakin 100) ja autojen muodostelmaan asettamiseen. :)

niin tutun kuulosta.. (meil tosin vasta 1v8kk ikänen ja tyttö), sukkahousut/housut laitetaan jalkaan/otetaan pois jalasta lukuisia kertoja peräkkäin.. välillä itkupotku raivarit ku ei onnistu (ja tietenkään ei saa auttaa)
Ensin sanoo et haluaa purkkaa, kun oot antamassa alkaa kiukkuaan ettei sitä otakkaan (ja sillon ei sitä saakkaan)..
niin tuttuja tuntemuksia.. voi vain kuvitella mikä sekamelska on pienen päässä

Alkuperäinen kirjoittaja vierazz:
Lähinnä mua mietityttää toi tarkkuus, kun laittaa lelujaan ihan uskomattoman tarkasti järjestykseen...

Eiks toi kuulu just tuohon ikävaiheeseen.
Meidän 1v8kk järjestelee pieniä eläinhahmojaan paikasta toiseen. Pikku sormilla asettelee just eikä melkeen.

Lähinnä mua mietityttää toi tarkkuus, kun laittaa lelujaan ihan uskomattoman tarkasti järjestykseen...

Ihan tavallista.

Pari-kolmevuotiailla lapsilla on yleisesti ottaen hyvin paljon yksittäisiä autistisia taipumuksia, sanoi neurologi aikoinaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hep:
meidän 1v10kk poika on ihan auto yms. friikki ja järjestää niitä sellaiseen rykelmiin, joita liikuttelee sitten uuteen rykelmään parin neliön sisällä. perhekerhossa menee 1,5h pikkuautolaatikon tyhjentämiseen (niitä on ainakin 100) ja autojen muodostelmaan asettamiseen. :)

Toi on kiva kuulla :) Meillä vähä samansuuntaista touhua.

Eka lapsi kun on kyseessä niin kuvittelee kaikenlaista hölmöäkin varmaan, ett muksus on jotain vikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Eka lapsi kun on kyseessä niin kuvittelee kaikenlaista hölmöäkin varmaan, ett muksus on jotain vikaa...

Mulla oli toka lapsi kyseessä, ja kysyin tosiaan neurologilta noita juttuja :ashamed:

No mutt kiva, ett muillakin on ollut huoli samanlaisesta asiasta. Seuraavaks olisin varmaan ruvennu miettii oonko itte tulossa hulluks...

Mulla oli toka lapsi kyseessä, ja kysyin tosiaan neurologilta noita juttuja :ashamed:

Minä luulen että aika moni äiti miettii jossain vaiheessa et onkotuossa mun lapsessa jotain "vikaa".. tai pelkää löytävänsä siitä jotain poikkeuksellista!

no täytyy sanoo, et oon mäki vähä miettinyt mistä moinen into. todellakin asetteleminen on tarkkaa työtä. jos dinosaurus on rekan kyydissä, sen pitää olla just oikeassa asennossa ja auta armias kun se kaatuu... :laugh: mut sitä puuhailua on niin ihana seurata. eikä vähiten siks että poika ensimmäisiä kertoja KESKITTYY johonki.

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:

Minä luulen että aika moni äiti miettii jossain vaiheessa et onkotuossa mun lapsessa jotain "vikaa".. tai pelkää löytävänsä siitä jotain poikkeuksellista!

Kyllä! Harva se päivä tulee mieleen että onkohan tuo nyt ihan normaali kuitenkaan :D

no täytyy sanoo, et oon mäki vähä miettinyt mistä moinen into. todellakin asetteleminen on tarkkaa työtä. jos dinosaurus on rekan kyydissä, sen pitää olla just oikeassa asennossa ja auta armias kun se kaatuu... :laugh: mut sitä puuhailua on niin ihana seurata. eikä vähiten siks että poika ensimmäisiä kertoja KESKITTYY johonki.

Joo aluks kans olin ihan haltioissa, ett wau mitä järjestelmiä, kunnes rupesin kuvittelee kaikenmaailman pakkomielteet läpi.
Pitänee unohtaa moiset ajatukset:)

Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
epänormaalia olis ettei osais laittaa autoja järjestykseen käskystä. ;)

Ehh...no, mun neljästä kait sit uksikään EI ole normaali, kun ei kenelläkään koskaan ole ollut tollasta järjestelyvimmaa!!

- Välillä järjestää esim. autot tiptop jonoon tai riviin leikkiessään tai

- jos on yleensä saanut tehdä jonkin asian itse ja syystä tai toisesta joku toinen tekee sen rupeaa itkemään tai

- jos esim. iltarasvausta tehdessä avaa vaipan sata kertaa ja lopulta sanotaan, että laita itse kiinni niin rupeaa itkemään vaikka asiaa on kielletty tekemästä monta kertaa

Tossa ny jotain mitä tähän lähtöön tulee mieleen...

kuulostaa meidän NORMAALILTA kuopukselta vähän nuorempana ja joskus vieläkin :)