Onko normaalia nukuttaa kohta 4v lasta 2h iltaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apa

Vieras
Kaveri kertoi, kuinka aina nukuttaa kohta 4v täyttävää lastaan 2h joka ilta. Pitää silitellä ja köllötellä itse vieressä kunnes lapsi nukahtaa, eli 2h ajan! Muuten lapsi huutaa, nousee sängystä ja alkaa raivoamaan. Kaveri vaan tuskaili, että on se hankalaa lapsen kanssa, kun iltaisin ei jää omaa aikaa ikinä. Olin aika hölmistynyt...minulla on 2 lasta ja nukuttaminen on sitä, että halitellaan, luetaan iltasatu, silitellään vähän ja sitten jäädään itse nukahtamaan ja vajoamaan uneen. Koko homma n 20-30 min.

Kyllä 4-vuotias pystyy halutessaan nukahtamaan itsekseen omaan sänkyyn esim. lyhyen iltasadun jälkeen. Kaverillasi tulee olemaan parin viikon ajan kova työ mikäli haluaa totuttaa lapsensa toisenlaisiin iltarutiineihin, mutta kyllä se rypistys todellakin kannattaisi. Sekä hänen että lapsen kannalta.

poika vajaa 3 v. menee nukkumaan, meillä ei niiä ole enää kyllä luettu. Yleensä luetaan aikaisemmin illalla. Aika sairaalta kuulllostaa.
Meidän poika ehkä valvoo arkisin n. mah tunnin ja juttelee unikavereilleen ja nukahtaa.
Nyt huutaa isiä ja äitiä, mutta huutaa huvikseen. Tiedän milloin siellä on hätä.

Lapsi on ilmeisesti siihen opetettu ja totutettu. Varmasti on hankalaa ja lapsi huutaa jos jotain muuta yrittää. Mutta eipä siihen muu auta, kuin opetella eri tapa, vaikka siitä huutoa seuraakin.

No meillä ei olisi normaalia tuollainen. En ymmärrä miksi vanhemmat totuttavat lapsensa vaikka mihin ihme tapoihin ja sitten valittavat kun on niin rankkaa - eri asia jos se on vanhemmasta ok "uhrata" kaikki aikuisten aika lapsen nukutukseen. Itsestäni ei olisi.

Meillä ei olisi normaalia.

Meidän lapset "nukutetaan" siten, että laitetaan peitto päälle, annetaan pusut ja halit ja toivotetaan hyvät yöt, valo pois ja ovi (lähes) kiinni. Sinne simahtavat.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Meidän lapset "nukutetaan" siten, että laitetaan peitto päälle, annetaan pusut ja halit ja toivotetaan hyvät yöt, valo pois ja ovi (lähes) kiinni. Sinne simahtavat.

No mutta niinpä tietysti, mitenkäs muuten "teidän ah niin täydellisessä" perheessä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja apa:
Kaveri kertoi, kuinka aina nukuttaa kohta 4v täyttävää lastaan 2h joka ilta. Pitää silitellä ja köllötellä itse vieressä kunnes lapsi nukahtaa, eli 2h ajan! Muuten lapsi huutaa, nousee sängystä ja alkaa raivoamaan. Kaveri vaan tuskaili, että on se hankalaa lapsen kanssa, kun iltaisin ei jää omaa aikaa ikinä. Olin aika hölmistynyt...minulla on 2 lasta ja nukuttaminen on sitä, että halitellaan, luetaan iltasatu, silitellään vähän ja sitten jäädään itse nukahtamaan ja vajoamaan uneen. Koko homma n 20-30 min.

ei ole normaalia

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No mutta niinpä tietysti, mitenkäs muuten "teidän ah niin täydellisessä" perheessä!!!

HAHHAHAHHAAA!!! Eikös tuo ole ihan NORMAALI nukutustapa? Näin nukutetaan meilläkin, vaikken åboriginaali olekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
No meillä ei olisi normaalia tuollainen. En ymmärrä miksi vanhemmat totuttavat lapsensa vaikka mihin ihme tapoihin ja sitten valittavat kun on niin rankkaa - eri asia jos se on vanhemmasta ok "uhrata" kaikki aikuisten aika lapsen nukutukseen. Itsestäni ei olisi.

näinhän se on. kukin saa tehdä miten haluaa, mutta jos haluaa alkaa kaikkeen pelleilyyn, ei saa valittaa.
tuollaista ehtii tehdä vain yhden lapsen vanhemmat.

Yleensäkään lasten "nukuttaminen" ei ole minusta kovinkaan normaalia. Ainakin meidän kaikki lapset on osanneet nukkua alusta asti ilman "nukuttamista" ja samoin kaikkien tuttujenkin jotka eivät ole opettaneet lapsiaan "nukuttamiseen". Kait se lapsi valvoo vaikka tuntikausia jos joku vaan jaksaa viihdyttää vieressä. Eihän siinä kukaan malta nukkumaan käydä.

mun mielestä se on lapsesta kiinni.meillä on yritetty opettaa kaikki nukkumaan samoin keinoin itsekseen, kahden kohdalla toimi, keskimmäinen hilluu kuin ap:n kuvailemaa ystävän 4-vuotias :/ isällä on adhd liekö periytynyt, mutta kovin vilkas ja kovapäinen mukula lähes joka ilta taistelu.unikoulut kokeiltu.

Nukkuuko tää lapsi päiväunia? Jos nukkuu päikkärit ja sit illalla ei vaan tuu uni ja äiti on sit vielä opettanut lapsen siihen että on siinä vieressä kunnes nukahtaa..

Olen erittäin pahoillani, etteivät lapseni ole uni- tai nukahtamisongelmaisia (eikä elämämme muutenkaan ole kovin vaikeaa) :D

Alkuperäinen kirjoittaja rentus:
HAHHAHAHHAAA!!! Eikös tuo ole ihan NORMAALI nukutustapa? Näin nukutetaan meilläkin, vaikken åboriginaali olekaan.

Niin mäkin luulin :D mutta vissiin pitäisi silitellä ja halia ja tehdä sirkustemppuja... :xmas:

Näin mun kaveritkin tekevät jo taaperoiän ohittaneiden lastensa kanssa (jotkut jopa vauvojen kanssa): valot pois, suu ja silmät kiinni, unta palloon.

Meillä on kanssa " ah niin täydellinen" perhe! :laugh:

Mitä tämä tarkoittaa? Meillä toimitaan ihan samoin. 3 lasta nukkuu samassa huoneessa 4v ja 3v kaksoset eikä sen kummemmin nukuteta. Hyvät yöt toivotetaan ja valot pois. Klo 19.30 ovat jo unessa ja seuraavat 12 tuntia nukkuvat. Ja on toiminut jo pari vuotta. Mikä ihmeen ah niin täydellinen perhe???

Alkuperäinen kirjoittaja apa:

Ei ole normaalia. jo vauvat opetetaan nukahtamaan sänkyynsä että tuntevat paikan mistä havahtuvat ja osaavat nukahtaa itsestään takaisin. Ei joutaisi töistä tultua paljoa hommia tekee.

Yhteistyössä