Onko normaalia nukuttaa kohta 4v lasta 2h iltaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Meillä ei olisi normaalia.

Meidän lapset "nukutetaan" siten, että laitetaan peitto päälle, annetaan pusut ja halit ja toivotetaan hyvät yöt, valo pois ja ovi (lähes) kiinni. Sinne simahtavat.

No mutta niinpä tietysti, mitenkäs muuten "teidän ah niin täydellisessä" perheessä!!!

Meillä on kanssa " ah niin täydellinen" perhe! :laugh:

Ei niin täydellinen kun tolla yhellä:(

Alkuperäinen kirjoittaja alisa:
mun mielestä se on lapsesta kiinni.meillä on yritetty opettaa kaikki nukkumaan samoin keinoin itsekseen, kahden kohdalla toimi, keskimmäinen hilluu kuin ap:n kuvailemaa ystävän 4-vuotias :/ isällä on adhd liekö periytynyt, mutta kovin vilkas ja kovapäinen mukula lähes joka ilta taistelu.unikoulut kokeiltu.

Rankkaa varmaan tehdä ADHD:n kanssa lapsia. Hermostuttava ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Normaalia?
Mun mielestä EI!

Tuntuu erikoiselta, että täällä aina jaksetaan parjata muita!!! olisi kiva saada oikeita neuvoja eikä tuollaista, että ompa sairasta. Varmasti jo9kaisella perheellä on omat ristinsä mutta hyvä tietenkin jos itsestä kaikki tuntuu täydelliseltä.
Meillä oli hirveän hankalaa nukahtaa mutta lapsi on vain aika vilkas ja nykyisin vain leikitään tosi paljon pihalla ja se tuntuu auttavan meillä.

Kovasti voimia muille nukkumisen parissa kamppaileville. Se ei ole epänormaalia mutta vaatii kovasti kärsivällisyyttä ja jaksamista saada lapsen nukahtamiset raiteilleen

Meillä 2v ja 5v nukahtaa tuohon viereen kun ite istun tässä koneella. Siis meidän sänkyyn. 5 v alkoi välillä jo omaan sänkyyn mutta sitte alko mennä siihen että luki ja luki vaikka puolille öin. Ja huoneessa oli pakko olla jokin valo kun muuten pelkäsi. Eli nopeampaa nukahtaa tuohon viereen.
Nyt tein tarra/palkkio listan että saisin nukkumaan molemmat omaan sänkyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja apa:
Kaveri kertoi, kuinka aina nukuttaa kohta 4v täyttävää lastaan 2h joka ilta. Pitää silitellä ja köllötellä itse vieressä kunnes lapsi nukahtaa, eli 2h ajan! Muuten lapsi huutaa, nousee sängystä ja alkaa raivoamaan. Kaveri vaan tuskaili, että on se hankalaa lapsen kanssa, kun iltaisin ei jää omaa aikaa ikinä. Olin aika hölmistynyt...minulla on 2 lasta ja nukuttaminen on sitä, että halitellaan, luetaan iltasatu, silitellään vähän ja sitten jäädään itse nukahtamaan ja vajoamaan uneen. Koko homma n 20-30 min.

Kaikki opetettu pienestä pitäen itse nukahtamaan iltasadun jälkeen ja jo pienempänä sänkyyn peitellen.
Eihän mitään kerkeäis illalla tekee töistä tultua kun menis nukutellessa.

Meillä meni tuon meidän nyt 4v. kanssa juuri tuollaiseksi illat vuosi sitten. Ja mun mielestä siinä ei ollut mitään järkeä eikä ollut normaalia. Joka illasta 2h istua ja kökkiä siellä huoneessa. Sen jälkeen oli jo hermot kireellä, että siinä kärsi parisuhde eikä ehtinyt iltasiivouksiakaan tehdä. Sitten päätettiin että siitä tulee loppu, helppoa se ei ollut, kun meidänkin tyttö on todella vahvatahtonen. Mutta pikkuhiljaa opeteltiin ja nyt nukahtaa paljon nopeammin, kun istutaan hetki vieressä ja jutellaan. Sen jälkeen alkaa sitten nukkumaan, välillä huutelee, käydään katsomassa, mutta ei jäädä. Oikeasti ei kukaan lapsi tarvi KAHTA tuntia nukuttamiseen...

Yhteistyössä