Onko normaalia raskauteen liittyen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Marika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Marika"

Vieras
Olen raskaana ja nyt viikkoja vasta noin 5. Mulla on oikealla puolella aina samassa kohtaa (munasarjojen kohdalla)pientä kipua. Välillä vihloo ja liikkeet sattuu jonkin verran. Normaalia?

Sitten yhdynnän jälkeisenä aamuna tuli vaalenapunaista vuotoa. Onko se normaalia?

Sori, odotan toista ja ekassa en muista olevan tälläista. Ja siitäkin jo 3 vuotta aikaa. :)

kaikki vihlomiset ka kipuilut on normaaleja, ainakin siltä musta tuntuu. mulla myös tullut joskus vähän verta yhdynnyn jälkeen, normaalia sekin koska limakalvot kuivuu raskausaikana. mulla myös raskausaikoina (nyt siis 3.raskaus) tuli ensimmäiset 4kk, pientä vuotoa silloin kun menkkojen kuuluisi olla.
kaksi aiempaa, syntynyt ihan täysiaikaisina ja tämä kolmaskin jo viikolla 35, eli täysiaikaiseksi taitaa mennä tämäkin.

Mulla on myös nyt toisen raskauden kohdalla ollut samanlaisia kipuja ja luulin niitä vain "kasvukivuiksi" tai muuksi vastaavaksi mutta nyt ultrassa löytyi nestetäytteinen kysta oikeasta munajohtimesta. Verta minulta ei ole tullut mutta välillä on ihan tosiaan kipeä, ennen raskautta ei ollut mitään oireita :)

Mutta se nyt ei onneksi ole vaarallinen ja saattaa tyhjentyä itsestään, joten onni onnettomuudessa; se löytyi tämän raskauden ansiosta eikä onneksi ole vaarallinen.

Kurmeli ja Äyriäinen 11+2

Mulla oli samanlaisia oireita, kohdunulkoinen kyseessä, ja henki meinasi mennä.
Tarkkaile siis vointiasi, ja jos on todella kipua, mene lääkäriin. Älä siis viivyttele niinkuin minä.

Yhteistyössä