Ä
"äitiliini"
Vieras
Minulla on reilun vuoden ikäinen lapsi ja tunnen syyllisyyttä ihan kaikesta lapsen kanssa ja mietin kaikkea tekemisiäni onko se oikein. Esim. jos emme ole joka päivä vähintään tuntia ulkona, jos lapsi ei suostu syömään, jos nukkumaan käyminen on hankalaa, jos lapsi kiukuttelee. En halua laittaa lasta yöksi hoitoon kuin ihan vasta sitten kun olen itse todella väsynyt, koska minusta tuntuu että lapsella voi tulla ikävä tai hänen tarpeisiinsa ei osata vastata oikein.
Onko se normaalia että syytän itseäni kaikesta?
Meille on tulossa toinen lapsi ja pelkään että lapseni kärsii siitä etten sitten aina pysty antamaan kaikkea huomiota esikoiselle.
Silloin kun lapseni syntyi minulla meni jonkin aikaa ennen kuin aloin rakastaa häntä ja siitäkin tunnen syyllisyyttä, koska en pitänyt häntä kauheasti sylissä, hän oli todella tyytyväinen vauva eikä siis edes vaatinut syliin. Ja tästä syystä minusta tuntuu että heti kun lapsi alkaa vähän kiukutella hänellä on joku hätä.
Olen muuttunut juuri sellaiseksi hysteeriseksi äidiksi, jotka minua on aina ennen ärsyttänyt.
Onko se normaalia että syytän itseäni kaikesta?
Meille on tulossa toinen lapsi ja pelkään että lapseni kärsii siitä etten sitten aina pysty antamaan kaikkea huomiota esikoiselle.
Silloin kun lapseni syntyi minulla meni jonkin aikaa ennen kuin aloin rakastaa häntä ja siitäkin tunnen syyllisyyttä, koska en pitänyt häntä kauheasti sylissä, hän oli todella tyytyväinen vauva eikä siis edes vaatinut syliin. Ja tästä syystä minusta tuntuu että heti kun lapsi alkaa vähän kiukutella hänellä on joku hätä.
Olen muuttunut juuri sellaiseksi hysteeriseksi äidiksi, jotka minua on aina ennen ärsyttänyt.