Onko normaalia?

RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni

Aktiivinen jäsen
09.09.2007
5 194
0
36
Onneks tää raskaus on kohta loppu, ni voin alkaa vaahtoomaan jostain muusta. :whistle:

ELI: Onko normaalia, että koko päivän aikana on tuntunu vaan n 6-7 liikettä? rv 39+1.

Tiedän, että liikkeet vähenee, ku tilat käy ahtaaks, mut aika vähältä kuulostaa... Koko päivän oon pakoillu sadetta sohvalla, ni en usko, että liikkeitä olis jääny huomaamatta. Oon yrittäny herätellä vauvaa, syöny ananasta (sokeri) jne...

Nyt näköjään kaveri vähän tönäs, eli uskon kyllä, että siellä hengissä ollaan. Mut näinkö vähän sen enää kuuluu liikkua? :o Vai pitäiskö huolestua? :/

Mulle annettiin vastaavassa tilnateessa ohjeeksi synnäriltä, että vauvan pitää liikkua vähintään 10kertaa tunnissa. ja kun 2h makasin ja laskin liikkeitä, vauva liikku sinä aikana 6 kertaa, niin ottivat yöksi seurantaan synnärille. Että soitapa nyt sitten synnärille. Mulla oli tuollon viikkoja 37+6

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Voi kökkö!!! Mäku luulin, et mä oon taas hysteerinen... :headwall: Synnäri on 60km päässä ja mies yön töissä. Voihan nenä...

Soita hyvä ihminen! Kyllä ne sanoo, jos pitää tulla, ja jos pitää, niin sitten tilaat itsellesi ambulanssin. Piste.

Voi kökkö!!! Mäku luulin, et mä oon taas hysteerinen... :headwall: Synnäri on 60km päässä ja mies yön töissä. Voihan nenä...

Kokeile ravat edestakas huonetta,syö jotain sokerista ja juo vettä paljon. Ja sit käyt makuulle. Soita viel varmuudeks sinne synnärillekki.

Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Poitsun liikkeitä tunsin koko raskauden ajan vain muutaman kerran ja silloinkin muljahti oikein kunnolla sit.Yhtään potkua en tuntenut.

Ja tuossa tuo 3v5kk riiviö terveenä leikkii sohvalla :heart:

Aina kaikki vaan ei käy noin onnellisesti...

Monestihan tuomonen vauvan "hiljentyminen" tarkoittaa synnytksen lähestyvän eli voi olla että lähtö tulee, mutta kannattee soittaa varuilta niin saa itse kuitenkin mielenrauhan.

mulle annettiin ohjeeksi että jos vauva liikkuu päivässä sen 10 kertaa, se riittää.

mutta soita synnärille, kyllä ne kertoo jos tarttee tulla eikä tartte murehtia jos siihen ei ole aihetta :hug:

Asetu lepäämään jommalle kummalle kyljelle itsellesi sopivana ajankohtana ja kirjaa päivittäin tunnin aikana havaitsemasi vauvan liikkeet. Kaikki erilaiset, selvästi erilliset liikahdukset voit laskea liikkeeksi. Ei kuitenkaan hikkaa. Jos tunnet vähemmän kuin 10 liikettä tunnin aikana laske toinen tunti vähän ajan kuluttua. Jos liikkeet ovat edelleen vähäiset (alle 10/tunti) tule samana päivänä äitiyspoliklinikalle sydänäänikontrolliin. Mikäli vauva liikkuu hyvin paljon, ei koko tuntia tarvitse laskea.

http://www.pkssk.fi/syn/Liikelaskenta.htm

Voiks se, että mun selkä on aivan juntturassa ja sairaan kipee jotenki vaikuttaa asiaan? Tuli vaan mieleen...

Oon ennenki käyy käyrillä ja ai että oli typerä olo, ku turhaan menin... Mut ei sitä haluais riskeeratakkaan... Kai sinne olis kohta soiteltava, mutta ku ei viimekskään oikeen saanu niiltä juuta ei jaata vastaukseks... :headwall:

Mulla oli kanssa hyvin hiljaista keskimmäisellä.. Mä kävin sitten lääkärillä ja ne otti sitä sydänkäyrää ja vielä varoiksi ultrasivat. Syytä ei löytynyt, mutta epäili vauvan ollen hiljainen kun oli perätilassa |O

Onneksi kääntyi ajoissa :whistle:

Voiks se, että mun selkä on aivan juntturassa ja sairaan kipee jotenki vaikuttaa asiaan? Tuli vaan mieleen...

Oon ennenki käyy käyrillä ja ai että oli typerä olo, ku turhaan menin... Mut ei sitä haluais riskeeratakkaan... Kai sinne olis kohta soiteltava, mutta ku ei viimekskään oikeen saanu niiltä juuta ei jaata vastaukseks... :headwall:

Ei johdu selästä. Soita nyt ainakin ihmeessä, oli kuinka typerä olo hyvänsä. Se on pieni hinta vauvan turvallisuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja taksilapun vaan kysyt:
laske nyt ensin ja soita sit jos tarvis...

Juu, siis laskenuhan mä oon (koko päivän) ja nykäsin jo sen kahvinki,mitä joku ehotti. :/
Tää on kyllä taas niin ahterista!!! :headwall: :headwall:

Miksi et mene varmistuttamaan vauvan tilannetta? En uskaltaisi olla kotona noin vähillä liikkeillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Meri:
Miksi et mene varmistuttamaan vauvan tilannetta? En uskaltaisi olla kotona noin vähillä liikkeillä.

Oon ollu ennenki turhaan ja tuntuu, et oon taas vaan hysteerinen. Muistissa on liianki hyvin, miten nololta tuntu, ku käyrä oli ku oppikirjasta. Hävetti niin vietävästi. :ashamed:
Soitin omalle äipälle ja kysyin kyytiä, eipä herunnu. Käski kusettamaan koiran ja nukkumaan ja sano, et oon vaan typerä. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Meri:

Oon ollu ennenki turhaan ja tuntuu, et oon taas vaan hysteerinen. Muistissa on liianki hyvin, miten nololta tuntu, ku käyrä oli ku oppikirjasta. Hävetti niin vietävästi. :ashamed:
Soitin omalle äipälle ja kysyin kyytiä, eipä herunnu. Käski kusettamaan koiran ja nukkumaan ja sano, et oon vaan typerä. :/

Parempi turhakin käynti, kuin niin, että jotain ikävää sattuu vain siksi, että nolottaa mennä.

Yhteistyössä