Onko normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairas

Vieras
Minulla on ollut kuumetta neljä päivää, kova nuha ja yskä päälle. Nyt näyttää että kuume on laskenut, mutta yskä ja nuha jatkuvat. Olen niin harvoin kipeä, etten oikein tidä mikä on normaalia. Olen raskaana viikolla 18. Olisiko jo pitänyt mennä lääkäriin? Tai onko siitä enää hyötyä jos kuume on laskenut?

Yskä ja nuha voi kestää kauankin. Koita lämmitellä nenänvartta et lähtis räkä liikkeelle, ja höyryhengitys/kuuma suihku tekee hyvää. Lepää, juo paljon. Flunssa voi olla sitkee.

Kiva tietää, että tämä voi olla normaalia. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaa, minulla ei ole ikinä kestänyt kuume yli kahta päivää,, ei lapsena eikä aikuisena, eikä nuhakaan kauaa. Nyt olin huolissani raskauden takia, tai jos onkin vaikka listerioosi tai joku muu vakava juttu kun kestää näin kauan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiva tietää, että tämä voi olla normaalia. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaa, minulla ei ole ikinä kestänyt kuume yli kahta päivää,, ei lapsena eikä aikuisena, eikä nuhakaan kauaa. Nyt olin huolissani raskauden takia, tai jos onkin vaikka listerioosi tai joku muu vakava juttu kun kestää näin kauan.

Vähällä olet päässyt.

Mulla kesti flunssa kutakuinkin neljä viikkoo, ehkä vähän yli. Välillä oli kuumetta, välillä kurkku kipee, nuhaa, yskää, ääni lähti ... En jaksanu kahden lapsen kanssa lähtee lääkäriin, luulen et se ois sanonu et lepäile ja vältä puhumista. Helppoo tässä kotiäitiydessä molemmat :D .

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Mulla kesti flunssa kutakuinkin neljä viikkoo, ehkä vähän yli. Välillä oli kuumetta, välillä kurkku kipee, nuhaa, yskää, ääni lähti ... En jaksanu kahden lapsen kanssa lähtee lääkäriin, luulen et se ois sanonu et lepäile ja vältä puhumista. Helppoo tässä kotiäitiydessä molemmat :D .

Kuinka paljon oli kuumetta? Tuliko lapset tai mies kipeäksi kanssa?

Kerran mittasin kuumeen, oli vähän alle 38. Mies tuli kipeeks, ihan samat oireet ja se tietenkin kävi lääkärissä, sai lääkkeitä ja sairaslomaa :D . Lapset selvis yskimisellä ja pienellä nuhalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Kerran mittasin kuumeen, oli vähän alle 38. Mies tuli kipeeks, ihan samat oireet ja se tietenkin kävi lääkärissä, sai lääkkeitä ja sairaslomaa :D . Lapset selvis yskimisellä ja pienellä nuhalla.

Mitä lääkkeitä miehesi sai? Hyvä että lapset selvisi vähällä.

Yhteistyössä