Onko normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolissaan

Vieras
Onko normaalia ja yleistä että alkuraskaudessa rv6+4 tuntuu vasemmalla puolella hieman ovulaatiomaista jomotusta eli jos oikein nopeasti istahtaa tai yskäisee tai kääntyy ja kävellessä myös tuntuu jomottelua ei kovaa, mutta huomaa kuitenkin????
Onko tämä ihan normaalia alkuraskaudessa vai tarvitseeko huolestua?
Tokaa päivää jo tuntuu.
Eka neuvola vasta parin viikon päästä.

Täysin normaalia, noita tuntemuksia voi olla koko kohdun ja alavatsan alueella, johtuvat kohdun kasvusta sekä kiinnikkeiden venymisestä. Kivut voivat olla koviakin, mutta jos menevät ohi (eivät siis jatku taukoamatta) eikä tule veristä vuotoa (kirkasta verta), on kaikki varmasti hyvin. Itselläni kipuilut kestivät rv 5-15.

siis ovulaatio tyylinen toispuolinen jomottelu on normaalia?
vihlontaa on myös ollut.
Olin jo koko yön paniikissa että varmasti on kohdun ulkoinen raskaus ja itkukaan ei ollut kaukana.

Mulla oli noita ovis- tai menkkakiputuntemuksia myös alussa enemmän, vieläkin (18+6) toisinaan jos äkkiä kääntyy tai nousee tms. Aina tuntuvat vain oikealla puolella jostain syystä. Joskus voi olla kovakin kipu, mua auttoi jos meni kyljelleen ja pisti jalat kippuraan (siis sikiöasento!:)

Eiköhän nuo ihan normaaleja tuntemuksia ole. Mulla oli eritoten alkuraskaudesta vihlontaa aivastaessa. Kaikenlaisia tuntemuksia on senkin jälkeen ollut, mutta kaikki on aivan normaalisti. Nyt menossa 21+6

Yhteistyössä