Eipä ne työssäni hoitamat mummot onnellisena elele vanhainkodissa, jossa muistelevat kuinka mies kulki naisissa tai joi, ja yksin joutui hoitamaan lapset ja kodin.. Lapset surevat äidin surua ja masennusta. Erottu ei tietenkään, siinä teille ydinperhettä, sehän on kaiken a ja o!!
jaa no mun mummoni oli miehensä rinnalla loppuun asti(ms-tauti puhkesi ukolla joksus50v, lopulta makasi vain sohvalla.en tiesä saatto olla muutakin sairautta). mummo hoiti lapset(sen verran mitä nyt oli hoidettavaa,mutta olihan hän hoitanu ne toki aiemminkin), puutarha yrityksen. miehen. miehensä kuoleman jälkeen eli 20vuotta yksin ja sormus sormessa meni hautaan 84vuotiaana. ei varmaan ollut niin hirveä elämä kun ei muita enään huolinut.
isäni ja äitini on myös yhdessä ja kaikennäköistä stokua on ollut mutta heidän suhteestaan olen oppinut sen että jos suhteessa on vaikeaa 1-2vuotta,se ei ole vielä mitään ajallisesti. että sen onnen voi löytää uudelleen,niinkuin he.
no mieheni mummo menetti miehensä n43vuotiaana(epäonnistunut sydän leikkaus), tuo mummo on sen jälkeen elänyt yli 30vuotta yksin ja hoiti yksin lapset. ei vissiin
ollut niin kamalaa pitää perhettä kasassa kun jäi hänkin suremaan.
niin nykyään taas on tätä kertakäyttökulttuuria,on näitä aikuisiksi kasvaneita erolapsia jotka on oppineet helpon tavan päästä ongelmista, mutta kuinka paljon se kasvattaa ihmisenä? kuinka paljon se lopulta antaa? tyhjyyden? sitähän kannattaa tavoitella.
minä aion seurata vanhempieni ja mummon esimerkkiä, mä lupasin vihkivalassakin tämän, ja aion sen pitää. ongelmia ei kannata paeta, koska harvoin on oikeesti niin suurta ongelmaa etteikö sitä voisi selvittää.

jos siihen menee sitte yksi vuosi elämästä niin sitten menee. sä voit vaihtaa elämässäsi vaikka kymmeniä kertoja naista/miestä mutta aina lopulta se suhde kuolee jos siihen lähetään edelleen samana itsenänsä, eikä oo mitään halua kehittyä ihmisenä.