Onko nyt jotain ihme kuumetautia liikkeellä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
päivystykseen kuulemma turha tuoda, jos pelkkä kuume. Soitin kyllä terveyskeskukseen päivällä.
Päivystysjono kuulemma noin 5 tuntia. Ei kiitos kuumeisen lapsen kanssa:/
 
Vauvarokko? Oisko kolme päivää kuumetta (ei nuhaa tms.) ja sitten hentoa näppyä vartalossa. Harmiton tauti. Vain kuumekouristuksia voi tulla, jos lapsi on niitä ennenkin saanut korkeasta kuumeesta.
 
Voisi olla ihan tavallista influenssaa (huom! EI sikainfluenssaa). Influenssassa on tyypillistä just korkea kuume, mut ei mitään flunssan oireita (nuha, kurkkukipu, jne.)

Lepoa ja kuumeen alentavaa lääkitystä.

Pikaista paranemista :)
 
Meillä on ollut molemmilla lapsilla viime vkolla sellainen flunssa, joka alkoi korkealla kuumeella. Sitten tuli pieni nuha ja kuume laski lähes normaali lämpöön. Kolmantena päivänä luulin että tauti on jo ohi, mutta sitten alkoi kova yskä ja nuhakin muuttui astetta pahemmaksi.

Onhan näitä monenlaisia.
 
Mietin ihan samaa. Meidän tytöllä oli n. vuorokauden kestänyt kuume, laski vain vähäksi aikaa panadolilla. Mutta ei mitään muuta oiretta, ja nyt vaikuttaa ihan normaalilta. Vajaa 2-vuotias kyseessä. Ei hammasjuttuja ja vauvarokkokin on sairastettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
päivystykseen kuulemma turha tuoda, jos pelkkä kuume. Soitin kyllä terveyskeskukseen päivällä.
Päivystysjono kuulemma noin 5 tuntia. Ei kiitos kuumeisen lapsen kanssa:/

Jos sen sijaan on selviä flunssa tai vatsatautioireita, tilanne on toinen. Kova kuume ilman muita oireita voisi olla vaikka jokin vakava bakteeri-infektio, joka vaatii välitöntä hoitoa. Oma lapseni on 2 kertaa päätynyt pikana osastolle antibioottitippaan. Yleensä terveyskeskukseen soittaessa on tartuttu juuri siihen oireettomuuteen ja todettu, että labrat pitää ottaa nopsaan.
 
Meillä myös oli ja kuumetta kesti noin 2,5 päivää ja sitten laski luojan kiitos.. Mutta me käytiin päivystyksessä ja oli tulehdusarvot koholla, ei ollut korvissa, eikä virtsarakossa tulehdus, ne saatiin tutkittua, ja myöskään ei nuhaa ei yskää vain kuume.
 

Yhteistyössä